Başlık için Doktora listeleme
Toplam kayıt 269, listelenen: 140-159
-
Lojistik kaynakların lojistik faaliyetler üzerinde etkisi : zincir ve grup otel işletmelerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Lojistik faaliyetlere olan ilgi dünyada ve Türkiye’de giderek artmaktadır. Lojistik, daha önceleri yalnızca nakliyeden ibaret bir faaliyet olarak görülürken, günümüzde içerisinde satın alma, talep yönetimi, pazarlama, ... -
Maden işletmelerinde üretim öncesi maliyetlerin muhasebeleştirilmesi : Türkiye'den örnekler
(Anadolu Üniversitesi, 1983)Çalışmamızda, üretim öncesi maliyetlerin; muhasebenin temel kavramları ve genel kabul görmüş ilkelerine uygun olarak aktifleştirilmesi ya da gider kaydedilmesi, aktifleştirilen maliyetlerin amorti edilmesi ve bunlara ilişkin ... -
Makroekonomik ve firmaya özgü değişkenlerin gayrimenkul yatırım ortaklıkları getirileri üzerindeki etkisi : Borsa İstanbul üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Gayrimenkul Yatırım Ortaklıkları (GYO) ilk olarak 1961’de ABD’de kurulmuş olup daha sonra başta Avrupa ve Asya- Pasifik bölgesi olmak üzere bütün dünyada hızlı bir gelişim göstermiştir. GYO’lar kuruluşlarından itibaren tüm ... -
Mobil bilgi servisleri adına yapılan SMS reklam/tanıtımlarının tüketici tutumuna etkisini belirleyen bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Akıllı telefonların gelişmesiyle MMS, Wap, Mobil Uygulamalar, IVR vb. mobil pazarlama mecralarının kullanımında artış meydana gelmiştir. Türkiye'de akıllı telefon kullanım oranı her geçen sene artmaktadır. Buna rağmen ... -
Muhasebe iletişimi ve muhasebe iletişim teknolojisi : Camiş Ambalaj Sanayii A.Ş. Eskişehir Fabrikasında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Muhasebe, işletmelerde faaliyeler sonucu oluşan finansal nitelikteki bilgileri toplayan, işleyen ve elde edilen sonuçları işletme içi ve dışındaki kişi ve kurumlara ileten bir bilgi sistemidir. Muhasebe bilgileri işletme ... -
Muhasebe meslek etiğinin kamunun aydınlatılmasındaki önemine meslek mensuplarının yaklaşımları
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Genel etik davranışlar toplumun her kesimi tarafından kabul görmüş, doğruyu yanlıştan, iyiyi kötüden, haklıyı haksızdan ayırmaya yarayan ilke ve kurallar bütünüdür. Bir felsefe alanı olan etik ilke ve kurallar evrensel ... -
Muhasebe meslek mensublarının sürekli eğitimi ve Türkiye'deki uygulamanın değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Muhasebe mesleği, içinde bulunduğu çevre (sosyal, ekonomik, hukuki, teknolojik) nedeniyle bilgi çağı ve küreselleşmenin beraberinde getirdiği değişimlerden en çok etkilenen mesleklerden biridir. Muhasebe, bir ülkenin gelişme ... -
Müşteri değeri üzerine bir örnek olay uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Müşteri değeri ölçülmesi, yönetilmesi ve maksimize edilmesi gereken bir finansal varlıktır. Bu bakış açısıyla müşteri diğer varlıklardan farklı değildir. Müşteri değeri yönetimi, işletmelerin hem ürünleri hem de müşterileri ... -
Müşteri kayıplarını önlemede kullanılan hizmet telafi stratejilerine ilişkin sonuçların sosyal medya paylaşım eğilimi: Türkiye' de bankalar üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de bankacılık sektöründe müşteriler, gelişmiş teknoloji ve nitelikli insan gücüne rağmen sıklıkla çeşitli hatalara maruz kalmaktadırlar. Her zaman hataların önüne geçmek mümkün olmadığından, ... -
Müşteri tatmin aracı olarak şikayet toplama yöntemleri : otomobil bayilerinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bugün işletmelerin gelişmeleri müşteriye odaklanmalarına bağlıdır. Bununla birlikte, işletmenin karlı bir şekilde büyümesi doğru müşteri ilişkileri geliştirmeye bağlıdır. Müşteri ilişkileri değerinin nasıl arttırılacağı, ... -
OECD ülkelerinin sağlık alanındaki etkinliklerinin bulanık veri zarflama analizi ile belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışma, OECD ülkelerinin sağlık alanındaki etkinliklerinin bulanık veri zarflama analizi ile belirlenmesi ve bulanık kümeleme analizi yardımıyla Türkiye'nin sağlık etkinliğinin içinde bulunduğu kümedeki diğer ülkeler ... -
Online kitlesel bireyselleştirmede ürün değeri ve akış deneyiminin ödeme isteği ile satın alma olasılığına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzün kendine has benzersiz talepleri olan, tükettiği ürünlerle kendilerini ifade etmek isteyen tüketicileri için ve bu tüketicileri hedeflerken onlara bir birey olarak yaklaşıp aynı zamanda maliyetlerini de düşük ... -
Orduda iş tatmini : subayların iş tatminini etkileyen faktörler üzerinde karşılaştırmalı bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Neden çalışırız? İnsanoğlu yaratıldığı günden itibaren bazı ihtiyaçlarım karşılayabilmek için bir şeyler üretmiş, bir şeyler meydana getirmiş yani çalışmıştır. Günümüzde artık iş sadece bir iş olmaktan daha öteye gitmiş, ... -
Organ bağışını artırmada sosyal pazarlama yaklaşımı : organ bağışına yönelik bir tutum araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Organ nakli günümüz tıp teknolojisinin en önemli gelişmelerinden birini oluşturur. Organ nakillerindeki basarı oranları oldukça yüksektir. Bununla birlikte organ naklini engelleyen konulardan biri organ bağışlayan kişi ... -
Organizasyonlarda kendi-kendini yöneten ekiplerin incelenmesi : kendi-kendini yöneten ekiplerin düzenlenmesinde karşılaşılacak sorunlar ve çözüm yolları ve Pınar Süt Mamulleri A.Ş.'de bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Birçok işletme hiyerarşik organizasyon yapılan yerine faaliyetlerini ekip çalışması biçiminde düzenlemeye yönelmektedirler. Çünkü ekip çalışması, işletmelere değişen çevre koşullarına daha hızlı uyarlanmalarını sağlayabilecek ... -
Ortak yaratım davranışının tüketici tatmini üzerindeki etkisinde marka deneyiminin aracı rolü
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Tüketiciler hizmet ortamlarındaki deneyimlerini marka ve kendi kaynaklarını birleştirerek ortak bir şekilde yaratmaktadır. Hizmet-baskın mantık anlayışının bir çıktısı olan ortak yaratım davranışının öncüllerinin ve ... -
Otel işletmelerinde hata ve hile önleme aracı olarak iç kontrol
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Hata ve hileler otel işletmesinin amaçlarına ulaşmasını engelleyen riskler arasında yer alır. Otel yönetimi hata ve hilelerin azalılacağı ortamın hazırlanmasından sorumludur. Otel yönetimi bu sorumluluğunu etkin bir iç ... -
Otel işletmelerinde kar planlaması ve maliyet kontrolu
(Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1976) -
Otel işletmelerinde tutundurma faaliyetleri ve planlaması, Türkiye'de karşılaştırılmalı bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Otel işletmelerinin gelecekteki karlılıklarının yükseltilmesi satışlarının sürekli artış göstermesi ile mümkündür. Satışlardaki ar- tışın sağlanabilmesi ise hedef kitle ile yeterince iletişim kurulması aracı işletmelerle ... -
Otel yönetimi ve beş yıldızlı otel işletmelerinde Likert Modeli uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Bu çalışmada, konaklama işletmeleri arasında en önemli birimi oluşturan otel işletmelerindeki (özellikle Beş Yıldızlı (Lüks) Otel İşletmeleri) yöneticilerinin yönetim anlayışlarının davranışsal boyutları belirlenmiş ve bu ...