Başlık için Doktora listeleme
Toplam kayıt 269, listelenen: 208-227
-
Tam zamanında üretim sisteminde uygulanan maliyet muhasebesi ve başarım değerlemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1992)1980'li yıllarda ilk olarak Japonya'da uygulanan Tam Zamanında Üretim (TZÜ) Sistemi, son yıllarda ülkemizde de çeşitli işletmeler tarafından uygulanmaya başlanmıştır. İşletmelerin üretim sistemlerini TZÜ sistemi amaçları ... -
Tarım satış kooperatiflerinde yönetici eğitimi
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Kooperatifler, dayanışma yoluyla bireylerin standartlarını yükselten kuruluşlardır. Kooperatifler, ülkelerin ekonomik ve sosyal gelişmesinde önemli bir rol oynar. Eğitim, ekonomik ve sosyal gelişmede önemli bir faktördür. ... -
Tarımsal ürünlerin pazarlamasında soğuk depo işletmelerinin rolü ve Marmara Bölgesindeki uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Soğuk tekniği kullanımının fiziksel dağıtımdaki yeri ile ekonomiye olan katkı ve önemini ortaya koymayı amaçlayan çalışmamız üç bölümden oluşmaktdır. Birinci bölümde, depo ve depolama ile ilgili bazı önemli kavramlar dar ... -
Tasarlanan hücresel üretim sisteminin mevcut üretim sistemi ile karşılaştırılması : Ford Otosan Fabrikası Şanzuman Üretim Bölümü için bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Artan rekabet ortamında işletmeler düşük birim maliyete ve yüksek kaliteye sahip ürünler üreterek rekabette avantaj elde etmeye çalışmaktadırlar. Üretim işletmeleri içsel mekanizmalarını geliştirerek ve sahip oldukları ... -
Tedarik zincirinde bilgi ve talep yönetimi OLAP veri analizi modeli ile uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Yoğun rekabet ortamının yaşandığı iş dünyasında işletmeler kendi yerlerini sağlamlaştırmak ve devamlılıklarını sürdürebilmek için tedarik zinciri yönetimi kavramına gittikçe artan şekilde önem vermek ve zincir içerisinde ... -
Tedarik zincirinde yer alan işletmeler açısından pazar yönlülüğün önemi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Son zamanlarda stratejik açıdan bakıldığında, performans arttırıcı bir unsur olarak “Pazar Yönlülük” dikkat çeken ve ilgi gören bir kavram haline gelmiştir. Son yıllarda ününü arttıran diğer bir kavram da “Tedarik Zinciri ... -
Tedarikçi seçiminde karar modelleri ve bir uygulama denemesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Günümüzün rekabetçi ekonomi koşullarında, işletmeler varlıklarını sürdürebilmek için yeni çözüm yollan aramaktadırlar. Tedarik zinciri yönetimi, işletmelerin iş stratejilerini başarmada dikkate aldıkları önemli konulardan ... -
Tekno-girişimlerde girişimci pazarlama, girişimcilik eğilimi ve işletme performansı ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışma, Türkiye’deki tekno-girişimlerin demografik yapılarını ve profil özelliklerini ortaya koymak, girişimci pazarlama yönelimleri ile girişimcilik eğilimlerini belirlemek ve bunların işletme performansını açıklama ... -
Telekomünikasyon sektöründe maliyetleme ve maliyete dayalı fiyatlandırma yaklaşımları : Türk Telekomünikasyon AŞ için bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Telekomünikasyon sektörü, bireysel haberleşmeyi sağlamasının yanı sıra, bilgi toplumunun temel altyapısını oluşturan, yeni toplum dinamiklerini sağlayan, diğer sektörlerin gelişmesine katkıda bulunan ve kendi başına ekonomik ... -
Tersine toplumsallaşma teorsinin oluşturulması açısından bir model kurgusu : ana babanın satın alma kararlarına ergen etkisi üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Toplumun en küçük birimi sayılan aile içindeki değişen roller pazarlama açısından önem taşımaya başlamıştır. Ekonomik ve teknolojik gelişmeler aile içindeki rol dağılımını etkileyerek ergenlerin aile içindeki konumunu ... -
Ticaret işletmelerinde vergi bilançosu
(Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1968)Biz bu çalışmamızda Türkiye'de mevcut mevzuatın işletmeleri bu yolda müessir bir vergi bilançosu kullanmaya sevketmek hususunda değeri nedir ya da Türkiye için elverişli bir vergi bilançosunun nasıl olması gerektiği ... -
Ticaret ünvanının korunması
(Anadolu Üniversitesi, 1984)Tanıtma araçlarının gerek ticari, gerek ekonomik bakımdan taşıdıkları önem, bunlardan biri olan ticaret ünvanının hukuksal düzenlenmesi ve korunmasının incelenmesinde etkili olmuştur. Üç bölümden oluşan çalışmanın birinci ... -
Ticari banka yönetimi ve Türk ticari bankalarının temel yönetim sorunları
(Anadolu Üniversitesi, 1984)Ekonomik ve sosyal yapı, yasalar, iş dünyasının örf ve adetleri, halkın alışkanlıkları gibi bir dizi faktör, ülkelerin bankacılık sistemlerini birbirinden farklı kılmaktadır. Sistemlerdeki bu farklılıklar, her sistemde yer ... -
Toplam kalite yönetiminde bir araç olarak toplam kalite maliyet sisteminin kurulması ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1996)İlk çağlardan günümüze dek, çeşitli değişme ve gelişmeler paralelinde ''Kalite'' kavramı da evrime uğramış ve günümüzde ''Toplam Kalite Yönetimi'' aşamasına gelmiştir. ''Toplam Kalite Yönetimi'' felsefesinin gereği gibi ... -
Toplu iş sözleşmesi mali konularında karar modeli kullanımı : bilgisayar destekli bir uygulama denemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1982)Toplu İş Sözleşmesi özellikle 1963 yılından beri sendikalı işçi sayısındaki artışlara bağlı olarak daha çok işyeri ve işçiyi kapsamına alarak Türkiye'de sık sık gündeme gelmekte ve bu konulardaki gelişen olguları kamuoyu ... -
Toplu pazarlıkta muhasebenin rolü
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Muhasebenin, toplu pazarlıkta karşılaşılan darboğazların aşılma- sındaki rollerinin araştırılması ve ölçülü teklif ve istek belirleme- deki yeri çalışmamızın konusunu oluşturmaktadır. Çalışmamızın amacı, işçi sendikası ve ... -
Turizm endüstrisinde kamu desteği ve Türkiye örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Turizm, boş zamanın ve tasarrufun nasıl kullanılacağına ilişkin ekonomik bir kararla başlayan ve yatırım, tüketim, istihdam, ihracat, kamu gelirleri gibi ekonomik boyutları olan, işletme organizasyonu gerektiren bir ... -
Turizm pazarlamasının organizasyonunda destinasyon pazarlama örgütleri ve Türkiye için uygun örgüt yapısının belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Dünya turizminin gelişmesi ile birlikte, ulusal anlamda turizmi yönetmek amacıyla ülkeler farklı turizm pazarlama sistemlerini kullanmaktadırlar. Özellikle Avrupa ve Amerika’da “destinasyon pazarlama örgütleri” oluşturularak ... -
Tüketici kültürleşmesinin Almanya'daki Türk göçmenlerin gıda tüketim ve gıda alışveriş davranışları üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada, Almanya’da yaşayan birinci, ikinci ve üçüncü kuşak göçmenlerin kültürleşme düzeyleri ve kültürleşme düzeylerinin tüketim ve tüketici davranışları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Göçmenlerin yeni ve alışık ... -
Tüketicilere yönelik satış tutundurma faaliyetleri ve planlama süreci : tüketim malları üreten işletmelerde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Son yıllarda işletmelerin pazarlama stratejileri içinde tüke- ticilere yönelik satış tutundurma faaliyetlerinin çok önem kazandığı görülmektedir. Ancak konu hakkındaki araştırmalar daha çok tüketicile- rin satış tutundurma ...