Yazar "Eğitim Bilimleri Enstitüsü" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
İlköğretim görsel sanatlar dersi öğretim programındaki görsel sanat kültürü öğrenme alanının uygulanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
Yükselgün, Öykü (Anadolu Üniversitesi, 2010)Yaşadığımız çağın en önemli gereklerinden biri yaratıcı, üretken, estetik duygusu gelişmiş ve çevresini güzelleştirebilen, sorgulayan, yorumlayan, sanata karşı ilgi ve sevgi duyan, kültürlü insanlar yetiştirmektir. Günümüz ... -
İlköğretim hayat bilgisi dersi öğretim programı'nın vatandaşlık bilgi, beceri ve değerlerini kazandırmasına ilişkin öğretmen görüşleri
Narin, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2007)Demokratik toplumlarda ortaya çıkan ve daha sonra diğer toplumları da etkileyen sosyo-ekonomik,kültürel, teknolojik ve politik nitelikli değişmeler vatandaşlığın anlamının bilimsel ve entelektüel açıdan sorgulanarak ... -
İlköğretim II. kademe öğrencilerinin akademik başarıları ile zihinsel olmayan kimi özellikleri arasındaki ilişkiler
Özdin, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada, öğrencilerin yaşamlarının çoğunu geçirdikleri yer, uygun çalışma ortamına sahip olup olmamaları, serbest zaman etkinlikleri, çalışma alışkanlıkları, özel yetiştirme alıp almamaları, derslere etkin olarak ... -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin çeşitli değişkenler açısından yalnızlık düzeyleri ve yalnızlık ile sosyal duygusal öğrenme becerileri arasındaki ilişkiler
Körler, Yasemin (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin çeşitli değişkenler açısından yalnızlık düzeyleri ve yalnızlık ile sosyal duygusal öğrenme becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada ... -
İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin belirlenmesi : (Eskişehir ili örneği)
Kılıçalp, Ayla (Anadolu Üniversitesi, 2004)Sosyal bir sistem olan eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin işlerine ilişkin tutumları okulun amaçlarının gerçekleştirilmesinde önemli rol oynar. Öğretmenlerin rolünü etkili olarak uygulayabilmesi için öncelikle ... -
İlköğretim kurumlarında uygulanan hayat bilgisi programının değerlendirilmesi
Belet, Ş. Dilek (Anadolu Üniversitesi, 1999)Yirmibirinci yüzyılın eşiğinde, toplumsal gelişmenin gerçekleşebilmesi büyük ölçüde ülkelerin eğitim sistemlerine bağlıdır. Eğitim sistemi içinde ilköğretim kurumları; öğrencilerin hem toplumsal rolleri benimsemeleri, hem ... -
İlköğretim müfettişlerinin rehberlik ve işbaşında yetiştirme görevlerini gerçekleştirme düzeyleri ve alınması gereken önlemlere ilişkin görüşleri
Güngör, Akın Özgüven (Anadolu Üniversitesi, 2004)Eğitim öğretim faaliyetlerinin daha verimli hale gelmesinde ve eğitim öğretim problemlerinin çözümünde öğretmenlerin birçok yönden yardıma ihtiyaçları vardır. Çağdaş eğitim anlayışında öğretmene bu yardımı denetmenlerin ... -
İlköğretim okul yöneticilerinin ekip liderliği özellikleri ve iletişim becerilerine dayalı çatışma eğilimleri
Namlu, Nuri (Anadolu Üniversitesi, 2001)Eğitim sistemi kendini çevreleyen toplumsal, politik, ekonomik sistemlerle sürekli etkileşim içindedir. Bu sistemlerdeki değişme ve gelişmeler eğitim sistem ve kuramlarını etkileyerek onlara ilişkin beklentilerin artmasına ... -
İlköğretim okul yöneticilerinin liderlik özellikleri
Bayrak, Nevin (Anadolu Üniversitesi, 2001)Toplumun her kesiminde bir amaca ulaşmak için işbirliği yapan bireylerin bir araya gelmesiyle, yönetim de oluşmaya başlar. Bir grubun belli amaçları gerçekleştirebilmesi için; grubu örgütleyen, gerekli emirleri veren, ... -
İlköğretim okulları resim-iş öğretim programı'nın değerlendirilmesi
Ertemin, Burçin (Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu araştırmada, ilköğretim okullarında Resim-iş Öğretim Programı uygulamalarına ilişkin olarak, resim-iş dal öğretmenleri ile resim-iş dersi okutan sınıf öğretmenlerinin görüş ve önerileri ortaya konmaya çalışılmıştır. ... -
İlköğretim okullarına sınıf öğretmeni olarak atanmakta olan adayların öğretmenlik meslek bilgisi düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları
Kılıç, Figen (Anadolu Üniversitesi, 1997)Türk Eğitim Sisteminin oldukça uzun bir geçmişe sahip bulunmasının yanında, Cumhuriyet döneminin başlangıcından bu yana, sistem sürekli bir gelişme ve yenileşme göstermiştir. Bu gelişmeler ışığında eğitim sisteminin en ... -
İlköğretim okullarında fen bilgisi öğretiminin etkililiği
Sever, Demet (Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüz bilgi toplumu ve sürekli değişim içinde bulunan dünya, yenilikleri gelişmeyi kavrayan, araştırarak gereksinme duyduğu bilgiye ulaşan ve anlamlandıran yönlendirilmeyi ve biçimlendirilmeyi sorgusuz kabul etmeyen ve ... -
İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin kariyer ve kariyer planlamasına ilişkin görüş ve beklentileri : Eskişehir ili
Güleç, Mutlu (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırma ile resmi ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin kariyer ve kariyer planlamasına ilişkin görüşlerinin ve kurumsal beklentilerinin neler olduğu ve bu görüş ve beklentilerinde kişisel özelliklerine göre ... -
İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algıları : Denizli ili örneği
Çelik, Nurcan Akkaya (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırma ile ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algıları ile bu algıların kişisel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin, 9 boyutta ele alınan öğretmenlerin ... -
İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi
Demirkol, Mürşide (Anadolu Üniversitesi, 2004)Eğitimde belirlenen amaçlara ulaşmada birçok etken söz konusudur. Bu etkenler içinde ilk sırada öğretmenler gelmektedir. Değişen ve gelişen koşullar ışığında öğretmenlerin sürekli ve sistemli bir biçimde mesleki gelişimlerıni ... -
İlköğretim okullarında sınıf öğretmenlerinin müzik derslerine ilişkin eğitim gereksinmeleri
Yünlü, Figen (Anadolu Üniversitesi, 2002)Müzik dersi, ilköğretim çağındaki çocukların bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıklannı geliştirmede etkili bir rol oynar. Müzik dersi ilköğretim okullarının birinci ve ikinci devresinde (1-3. sınıflar ve 4-5. sınıflar) ... -
İlköğretim okullarında sınıf öğretmenlerinin resim-iş dersine ilişkin eğitim gereksinmeleri
Özer, Özge (Anadolu Üniversitesi, 2001)İlköğretim okullarında öğrenciler, Resim-İş dersiyle, sanat yoluyla kendilerini anlatma, yaratıcılıklarını geliştirme, estetik kişilik kazanma ve sanatın değerini anlama olanağı elde ederler. Bu okulların birinci basamağında ... -
İlköğretim okullarında uygulanan sosyal bilgiler programının değerlendirilmesi
Anıl, Handan (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bilim ve teknolojide ortaya çıkan gelişmelerin eğitim programlarına yansıma düzeyini saptamak ve program geliştirme sürecindeki gelişmeleri görmek için, her eğitim basamağında olduğu gibi, kuşkusuz ilköğretim basamağında ... -
İlköğretim okullarının sahip oldukları örgütsel kültür özelliklerinin öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi
Toprak, Havva (Anadolu Üniversitesi, 2003)Örgütsel kültür, örgüt içindeki davranış kalıplarını tanımlar, örgütteki davranışların oluşumunu açıklar ve bu davranışların örgüt performansını nasıl etkilediği hakkında ipuçları verir. Bu yüzden öğretmenlerin yaratıcılılığını ... -
İlköğretim okulu programında birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarda yer alan bireysel ve toplu etkinlik saatlerinde gerçekleştirilen eğitim etkinliklerinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
Dal, Sibel (Anadolu Üniversitesi, 2004)İki binli yılların başları yeni bir yüzyılın başlangıcı olduğu kadar; bilgi toplumu, bilişim teknolojileri gibi yeni kavramlar ortaya çıkarak ve bu kavramların bireylerin ve ulusların yaşamlarını üst düzeyde etkileyerek ...