Konu "İlköğretim" için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-12
-
Altı-sekiz yaş işitme engelli öğrencilerin toplama işlemine hazırlıktaki kavramları gerçekleştirme düzeylerinin değerlendirilmesi : Eskişehir ve Ankara Sağırlar Okulu ile Anadolu Üniversitesi İşitmeEngelli Çocuklar Eğitim ve Araştırma Merkezinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu araştırma Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim ve Araştırma Merkeziyle (İÇEM), Ankara ve Eskişehir Sağırlar Okulu'na devam eden altı-sekiz yaş işitme engelli öğrencilerin toplama işlemine hazırlıktaki ... -
Doğal işitsel-sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli çocuklarda okuma-anlama davranışlarının irdelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Yapılan araştırma ile Anadolu Üniversitesi'ne bağlı İşitme Engelli Çocuklar Eğitim ve Araştırma Merkezi'ne devam eden 8-9 yaş gruplarındaki işitme engelli öğrencilerin okuma-anlama davranışları durum saptamalı tarama yöntemi ... -
Eğitilebilir geri zekalılar ilkokul Türkçe programının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)İletişim aracı olarak kullandığımız dilin, eğitim etkinliklerinin sürdürülmesinde önemli bir yeri vardır. Çünkü, eğitim etkinliklerinin bir çoğu okuma yazma, anlama, anlatma ve konuşma üzerine kurulur. Okuma-yazma, insanlara ... -
Eskişehir ilkokulları alt özel son sınıf öğrencilerinin ritmik sayma, doğal sayılar toplama ve çıkarma işlemlerindeki amaçları gerçekleştirme düzeyleri
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırma, alt özel son sınıf öğrencilerinin ritmik sayma, doğal sayma, toplama ve çıkarma işlemlerinde hedeflenen amaçlara ulaşma düzeyi ile amaçları gerçekleştirme düzeyinin cinslere ve zeka bölümüne göre farklılaşıp-f ... -
İlkokul öğrencilerinde konuşmanın eklemleme bozukluğu yönünden değerlendirilmesi : Yozgat ili merkezinde
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Araştırmanın amacı 1989-1990 öğretim yılında Yozgat ili merkezinde ilkokul üçüncü sınıflara devam eden öğrencilerin konuşmalarının eklemleme bozukluğu yönünden değerlendirilmesidir. Araştırma örneklemini, 31 üçüncü sınıfa ... -
İlköğretim beşinci sınıf öğretim programlarında duygusal zekâya ilişkin kazanımların ve etkinliklerin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim beşinci sınıf Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler ve Müzik dersleri öğretim programlarının duygusal zekâya yer verilmesi yönünden incelenmesi ve bu konuyla ilgili öğretmen görüslerinin ... -
İlköğretim birinci sınıfa uyum haftasına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci sınıfa uyum haftasına ilişkin öğretmen ve veli görüşlerini belirlemektir. Bu doğrultuda, araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmaya ilişkin uygulama, 2010-2011 öğretim ... -
İlköğretim II. kademe öğrencilerinin akademik başarıları ile zihinsel olmayan kimi özellikleri arasındaki ilişkiler
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada, öğrencilerin yaşamlarının çoğunu geçirdikleri yer, uygun çalışma ortamına sahip olup olmamaları, serbest zaman etkinlikleri, çalışma alışkanlıkları, özel yetiştirme alıp almamaları, derslere etkin olarak ... -
İlköğretim okulu programında birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarda yer alan bireysel ve toplu etkinlik saatlerinde gerçekleştirilen eğitim etkinliklerinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)İki binli yılların başları yeni bir yüzyılın başlangıcı olduğu kadar; bilgi toplumu, bilişim teknolojileri gibi yeni kavramlar ortaya çıkarak ve bu kavramların bireylerin ve ulusların yaşamlarını üst düzeyde etkileyerek ... -
İlköğretimin eğitim ve öğretim ilkelerinin gerçekleşme düzeyi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bilginin yenilenip geliştiği ve hızla katlanarak çoğaldığı yirmibirinci yüzyılda, bireyleri toplumun gereksinimleri doğrultusunda eğitme sorumluluğunu üstlenen eğitim kurumlarının kimi eğitim ve öğretim ilkeleri bulunmakta ... -
Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim birinci basamaktaki öğrencilerin temel bilgi, beceri ve değerleri kazanma düzeyleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bilgi ve teknolojinin hızla gelişip değiştiği günümüzde, bireyleri toplumun gereksinimleri doğrultusunda eğitme sorumluluğunu eğitim kurumlan üstlenmektedir. Toplumlar, eğitim kurumlan yoluyla, bireylerin gereksinim ... -
Toplam kalite yönetimi uygulamalarının okul gelişimine katkısı
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma ile, Eskişehir merkez ilçedeki resmi ilköğretim okullarında yürütülen toplam kalite yönetimi uygulamalarının okul gelişimine etkisinin, okul yöneticileri ve toplam kalite yönetimi okul temsilcilerinin ...