Destinasyon pazarlamasında kent markasının yaratılması : Çimkent üzerine bir araştırma
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Author
Ersoy, Nezihe Figen
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı
Zhunissova, Aizhan
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmada, “Destinasyon Pazarlamasında Kent Markasının Yaratılması: Çimkent şehri” üzerine bir araştırma yapılmıştır. Tezin literatür kısmının birinci bölümünde, destinasyon pazarlaması, ikinci bölümünde destinasyon pazarlamasında kent markasının yaratılmasından bahsedilmiştir. Son olarak üçüncü bölümünde ise, Çimkent şehri ile ilgili bilgiler ve araştırma yöntemleri yer almıştır. Şehrin geçmişi, bugünü ve gelecekteki planları hakkında genel bir bilgi verilmiştir. Çimkent şehrinin durumunu değerlendirmek amacıyla ek olarak SWOT analizi de yapılmıştır. Araştırma kısmında iki yöntem mevcuttur: nicel ve nitel. Dolayısıyla, Google Anket aracılığıyla yapılan anket Kazakistan’ın farklı şehirlerinde yaşayan vatandaşlar (öğrenci ve hocalar) tarafından cevaplandırılmış 585 anket elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan diğer yöntemi ise yarı yapılandırılmış yüz-yüze görüşmedir. Elde edilen sonuçlara göre, belirlerlenen hipotezlerden: ??2,??3,??4,??5 hipotezleri kabul edilmiştir. Fakat ??1 hipotez anlamlı etkileşim göstermediği için kabul edilmemiştir diğerlerinde ise pozitif etki görülmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]