Dokuzuncu sınıf düzeyinde matematik dersi öğretim programı hakkında mesleki ve teknik anadolu lisesi matematik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Author
Ada, Tuba
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Biçer, Fatih
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmada Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi matematik öğretmenlerinin 2017-2018 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlanan Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı hakkında görüşlerinin incelenmesi alınması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesinden yararlanılmıştır. Çalışma grubu Eskişehir il merkezinde görev yapan 14 matematik öğretmeninden oluşturulmuş ve veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerde, öğretim programının oluşturulması sürecinden uygulanması sürecine, dolayısıyla uygulanma sürecinin değişkenlerinden olan okulların fiziki - donanımsal durumu ve öğrenci profili hakkında öğretmen değerlendirmelerine ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgularda öğretmenlerin; program geliştirme süreci çalışmalarında paydaşlardan görüş alınmasını olumlu değerlendirdiği, öğretim programı hakkında yeterli bilgi sahibi olmadığı, kazanımların ve içeriğin sadeleştiği düşüncesinde olduğu, öğrenme-öğretme ile ölçme-değerlendirme süreci hakkında hizmetiçi eğitime ihtiyaç duydukları, ünitelendirilmiş yıllık planın uygulamasında öğrenci hazırbulunuşluğundan kaynaklı sorun yaşadıkları, genellikle materyal olarak etkileşimli tahta ve EBA’yı kullandıkları görülmüştür. Ayrıca okulların fizikî ve donanım durumunun yeterli olduğu, öğrencilerin matematik başarısının düşük olduğu ve matematiğe karşı olumsuz tutumda olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [41]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
A New Method of Approximation For Fuzzy Membership Function with Application
Shamılov, Aladdin; İnce, Nihal (2017)In the present study we have formulated a new Maximum Fuzzy Entropy Problem (Max(F)EntP) for fuzzy membership function and proposed sufficient conditions for existence of its solution. Mentioned problem consists of ... -
New Thiophene Bearing Dimethyl-5-Hydroxy Isophtalate Esters and Their Antimicrobial Activities
Ünver, Hakan; Cantürk, Zerrin (2018)Thiophene belongs to a class of heterocyclic compounds. In this study, three new dimethyl-5-hydroxy isophtalate derived thiophene esters were successfully synthesized and characterized by FT-IR, Elementel Analysis, 1H-NMR, ... -
HETEROGENIZATION OF HOMOGENEOUS PERFLUOROTHIOPHENE Rh(I) COMPLEX AND EXAMINATION OF HYDROGENATION ACTIVITY IN scCO2 MEDIA
Yılmaz, Filiz; Karaağaç, Yusuf; Kani, İbrahim (2018)Rhodium(I) complex of perfluorinated thiophene ligand was synthesized and heterogenized over the modified silica support. SEM, XRF, TGA and BET methods were used for the characterization of the heterogenized catalyst ...