Yazar "Eğitim Bilimleri Enstitüsü" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
19. yüzyıl sonrası Avrupa resminde deformasyon
Ayar, İsmail (Anadolu Üniversitesi, 1992)Bu çalışmada, 19.yy. sonrası Avrupa Figuratif resminde deformasyon konusu incelenmiştir. Deformasyon sanatçının çevresinde algıladığı nesne ve figürlerin sanat yapıtında görülen nesne ve figür biçimleri halinde getirilmesi ... -
3-7 yaş eğitim alan normal öğrencilerle, zeka yaşı 3-7 yaş eğitilebilir öğrencilerin resimlerinin renk, leke, çizgi kullanımı bakımından karşılaştırılması
Demir, Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2005)This research has been undertaken to reveal and demonstrate that 'education of art' is not being fully utilized in the field of 'special education', yet. Not defined, yet, in the field of special education, education of ... -
4-12 yaş grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri, renk, leke ve çizgisel kullanımı bakımından değerlendirilmesi
Öztaş, Nebahat (Anadolu Üniversitesi, 2007)Sanat eğitimi, insan özelliklerinin tümünü dikkate alan ve geliştiren bir yöntemdir. Bu yöntem bilinç, zeka ve yaratıcılık gibi tüm duyguların yönetimidir. Çocuğun sanat eğitimine önem verildiğinde sonuç, insan ve toplum ... -
7-12 yaş grubu çocukların resimlerinde kullandıkları benzer biçimler
Aydın, Derya (Anadolu Üniversitesi, 2006)7-12 Yaş dönemi, çocukların, eğitim öğretime ciddi anlamda adım attığı, fiziksel, psikososyal, zihinsel anlamda pek çok değişim yaşadığı önemli bir dönemdir. Çocuk bu farklılıkları yaşadığı süreçte, sanatsal anlamda da zor ... -
Ağaç baskı sanatı ve Alman ekspresyonizmindeki yorumu
Köse, Oktay (Anadolu Üniversitesi, 1992)Ağaç baskı, grafik baskı tekniklerinin en eskisi olmasına karşın, bir rölyef baskı tekniği olma özelliğini koruyarak bugüne değin süre- gelmiştir. Rölyef baskı, kalıbın yüksekte kalan bölümlerine boya ver- mek ve bu boyayı ... -
Ağaç baskının dünü bugünü Die Brücke ve Der Blaue Reiter Sanatçıları
Salur, Nilgün (Anadolu Üniversitesi, 1995)Ağaç baskının ilk olarak Mısır ve Mezopotamya'da ıstampa biçiminde kullanıldığı tahmin edilmektedir. Çin'de M.S.105 yılında kağıdın bulunmasıyla, ıstampaların mürekkeplenip ipek ve kağıda basılmasına başlanmıştır. Bu dönemde ... -
Ahlat Anadolu Selçuklu mezar anıtlarının çizgisel analizi
Özcan, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 1993)Ahlat Halife Ömer zamanında 641 de İyaz b. Ganem isimli bir kumandan tarafından Bizanslılardan alınarak İslam ülkelerine katılmış. Zaman zaman Emevilerin ve Abbasilerin eline geçen Ahlat tekrar Bizans- lılar tarafından ... -
Ana tanrıça Kybele'nin Frig dönemi ikonografisi ve özgün baskıresimlerdeki yorumu
Bozok, Nevra (Anadolu Üniversitesi, 1989)Anadolu uygarlıkları içinde özgün bir yere sahip olan Anatanrıça Kybele'nin ikonografik gelişimini içeren bu çalışmanın ilk aşamasında anatanrıçanın kimliği, mitolojisi ve dinsel içeriği nedeniyle Frig dönemini kapsayan, ... -
Anadolu Selçuklu devri çinilerinin günümüz yer ve duvar karosuna yansıması
Düzaratoğlu, Veciye (Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu çalışma, tipografık rezonansın çeşitlenen hareketli ortamlarda kullanımındaki özellikleri, varolan ilkeler üzerinden anlatımın güçlendirilmesi ve hareketin oluşturduğu rezonans etkisine odaklanmaktadır. Alana yönelik ... -
Anadolu Uygarlıklarında taşın kullanımı
Tekyıldırım, Ayşegül (Anadolu Üniversitesi, 1993)Anadolu toplum yaşantısında taş, mistisizmiyle, aldığı form- larla bir yaşam biçimi meydana getirmiştir. Taşın gücü, her türlü tabiat şartlarına ve en önemlisi zamana karşı direnç göstermesi, ona saygı duyulmasına sebep ... -
Anadolu'da başlangıcından günümüze seramik teknik ve biçim etkileşimleri
Yardımcı, İsmail (Anadolu Üniversitesi, 1993)Anadolu, Asya ile Avrupa arasında, 3 yanı denizlerle ve sıra- dağlarla doğal şekilde korunan yarımadadır. İnsanlık tarihinde en eski dönemlerinden başlayarak, insanların yaşamına sahne olmasına ve üze- rinde birçok ... -
Animasyon'un eğitim amaçlı kullanımı
Kaba, Fethi (Anadolu Üniversitesi, 1992)İnsanoğlu yüzyıllar önce mağara duvarlarına çizdiği durağan re- simlerle tatmin olmamış, doğal süreci içinde gözlemlediği hareketleri çizdiği şekillere aktarmak istemiştir. Gelişen zaman sürecinde aynı kaygıyı Yunanlı, ... -
Antik figürün resimlerinde model ve mankenlerle yansıtılması
Öztürk, Mahmut (Anadolu Üniversitesi, 1990)Anadolu Kültürünün en önemli devrelerinden birisi Antikitedir. Antik figür güzel vücut-ideal form ve Anıtsal İnsanın lirik hareketlerini içerir. Antik figür vitrin ve podyumlardaki model ve mankenlerde görülebilir. Antik ... -
Artistik anatominin çağdaş Türk resim sanatında yeri
Ceylan, Günsel (Anadolu Üniversitesi, 1999)Artistik Anatomi, sanat tarihi içinde bilimsel bir gelişim izlemiştir. Resim sanatı içindeki bu gelişim, 20. yy. sanat eğitimi şekillendiren bir yapı oluşturmuştur. Sanat eğitimi kurumlarında, Artistik Anatomi derslerinin ... -
Başlangıçtan günümüze kadar primitif sanat ve batı sanatına etkileri
İpek, Sevda (Anadolu Üniversitesi, 1992)İnsan türünün gelişimi sürecinde çeşitli ihtiyaçları ortaya çıkmıştır. Mağara duvarlarında bulunan, ilkçağlarda çizilmiş olan resimler, bazı ihtiyaçların en belirgin örnekleridir. Kökleri paleolitik ve neolitik çağlara ... -
Bezeme'nin Bedri Rahmi Eyüpoğlu'nun resimlerindeki yeri
Sevin, Emel (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bedri Rahmi’nin, sanat ahlâkı, sanatçı ve edebi kişiliği sanatçıyı araştırma konusu olarak seçmeme büyük etkisi olmuştur. Araştırmamda, sanatçının süsleme sanatına olan ilgisini, nedenlerini, etmenlerini, etkilerini, ... -
Bir bildirim aracı olarak artistik duvar uygulamaları
Kaçar, Vedat (Anadolu Üniversitesi, 1993)Geleneksel Türk seramiği geçmişten kalma izlerini sürdürek gü- nümüze kadar gelmiştir. Yani dini mekanla bütünleşmesi sonucunda olu- şan bu anlam bugün Çağdaş Türk Seramik Sanatı anlayışından çok farklı- dır. Dini mekanla ... -
Bölgeselliğin resim sanatına etkileri
Keskin, Nilgün (Anadolu Üniversitesi, 1998)"Bölgesel Farkların Resim Sanatına Etkileri" adı altında yapılan bu çalışmaya başlarken amacım, bölge faktörünün resim sanatındaki önemini vurgulamaktır. Bir bölgede gelişmekte olan sanatın durumu incelenirken, fiziki ve ... -
Cumhuriyet dönemi toplumsal değişim sürecinde lisans düzeyinde plastik sanatlar eğitimi
Dede, Bayram (Anadolu Üniversitesi, 2001)Sanat eğitimimizi anlamak için sanat eğitiminin geçirdiği evrelerin anlaşılması, siyasi, sosyal, ekonomik yapısıyla birlikte mümkün olmaktadır. Batı tarzı resim öğretim alanına, Batının bilgi ve tekniğinden faydalanmaya ... -
Cumhuriyet döneminden günümüze Türk resim sanatında mekan analizi
Anık, Didem (Anadolu Üniversitesi, 1994)Her sanat eseri, belirli bir düşüncenin, bir çabanın ve zorunlu bir sürecin ürünüdür. Sanatsal yaratma eylemi boyunca sanatçı, öznel yaşantılarıyla elde ettiği deneyimlerini yaratıcı hayalgücüyle birleştirerek, sanatsal ...