Advanced Search

Now showing items 121-140 of 157

    • Yöresel sanat anlayışım içerisinde insan ve doğa ilişkisi 

      Kaya, Ahmet (Anadolu Üniversitesi, 1990)
      Çağdaş sanat anlayışımda konu olarak köy insanını ele aldım. Çünkü teknolojik gelişimin beraberinde getirdiği birçok sorunu, özellikle yıkıma karşın, benim insanlarım doğal ortamlar içerisinde ve hayvanla içiçedir. ...
    • Çukur baskı ve uygulama teknikleri 

      Kavga Kocatürk, Esin (Anadolu Üniversitesi, 1998)
      Metal plaka yüzeyinin çeşitli alet ve teknikler ile çukurlaştırılıp resimlendirilmesi ve yüzeyde oluşturulan resmin boyanarak kağıt üzerine aktarılması işlemine çukur baskı adı verilir. Çukur kazı (intaglio) adı verilen ...
    • Dada ve günümüze etkileri 

      Ercan, Müfit (Anadolu Üniversitesi, 1997)
      "Dada ve Günümüze Etkileri" konulu bu araştırma tezi üç bölümden oluşmaktadır. Bu bölümlerde yer alan konularda, Dada sanatını doğuran koşullar, akımlar ve Dadanın doğurduğu, etkilediği akımların zaman içindeki gelişimleri ...
    • Çocuk resimleri ve expresif resimlerin renk armonileri açısından karşılaştırılması 

      Kılıç, Serap (Anadolu Üniversitesi, 1996)
      Çocuk resimleri ve expresif resimlerin görsel açıdan ; özellikle renk kullanımları, armonileri açısından benzerlikler taşıdığı düşünülebilir. Acaba resimler arasında gerçekten benzerlikler var mıdır? Benzerliği yaratan ...
    • Çizgi film-mizah ilişkisi 

      Tekdemir, Murat (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      "Çizgi film-mizah ilişkisi"adlı bu çalışma, çizgi film yapım aşamaları içerisinde var olan mizah öğesinin, görsel hale, ne şekilde getirildiğini inceleyerek, mizah'ın film yapım sürecin- deki yerini saptamayı amaçlamaktadır. ...
    • Başlangıçtan günümüze kadar primitif sanat ve batı sanatına etkileri 

      İpek, Sevda (Anadolu Üniversitesi, 1992)
      İnsan türünün gelişimi sürecinde çeşitli ihtiyaçları ortaya çıkmıştır. Mağara duvarlarında bulunan, ilkçağlarda çizilmiş olan resimler, bazı ihtiyaçların en belirgin örnekleridir. Kökleri paleolitik ve neolitik çağlara ...
    • Modern resim sanatında şiddet ve saldırganlık 

      Elgün, Tülay (Anadolu Üniversitesi, 1998)
      Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde şiddet ve saldırganlık ele alınmaktadır. Kavramların önce sözlük ve uzman tanımları yapılmaktadır. İkinci bölümde sanat ve modernizm kavramları işlenmektedir. Böylelikle ...
    • Bezeme'nin Bedri Rahmi Eyüpoğlu'nun resimlerindeki yeri 

      Sevin, Emel (Anadolu Üniversitesi, 1996)
      Bedri Rahmi’nin, sanat ahlâkı, sanatçı ve edebi kişiliği sanatçıyı araştırma konusu olarak seçmeme büyük etkisi olmuştur. Araştırmamda, sanatçının süsleme sanatına olan ilgisini, nedenlerini, etmenlerini, etkilerini, ...
    • Hunlardan günümüze Türk sanatında hayvan figürü 

      Hasra, İrfan (Anadolu Üniversitesi, 1996)
      Türk sanatında hayvan üslubu, kaynağını İç Asya'nın ilkel havuzunda bulmuş, kişiliğini ve üslup özelliklerini kazanmıştır. Hayvan üslubunun gelişmesinde, Hun toplumunun çevrelerini güzelleştirmek amacıyla eşyalarını, ...
    • Görsel iletişimde piktogram ve sembollerin insan üzerindeki etkileri 

      Başer, Mürvet (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      İnsanoğlu varoluşundan beri çevresinde bulunan kaynakları kendi yararları doğrultusunda kullanmayı amaçlamıştır. İlkçağ insan- ları bile mağara duvarlarına yaptıkları değişik amaçlı resimlerle varlıklarını göstermeye ...
    • Cumhuriyet döneminden günümüze Türk resim sanatında mekan analizi 

      Anık, Didem (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      Her sanat eseri, belirli bir düşüncenin, bir çabanın ve zorunlu bir sürecin ürünüdür. Sanatsal yaratma eylemi boyunca sanatçı, öznel yaşantılarıyla elde ettiği deneyimlerini yaratıcı hayalgücüyle birleştirerek, sanatsal ...
    • 19. yüzyıl sonrası Avrupa resminde deformasyon 

      Ayar, İsmail (Anadolu Üniversitesi, 1992)
      Bu çalışmada, 19.yy. sonrası Avrupa Figuratif resminde deformasyon konusu incelenmiştir. Deformasyon sanatçının çevresinde algıladığı nesne ve figürlerin sanat yapıtında görülen nesne ve figür biçimleri halinde getirilmesi ...
    • Resim yüzeyinde mekan değerlendirilmesi 

      Hançerlioğlu, Nurdan (Anadolu Üniversitesi, 1990)
      Her sanatın bir gereci ve bu gereci düzenleme biçimi vardır. Resim olgusunu diğer sanatlardan ayıran, olanaklarının iki boyutlu bir yüzey üzerinde tesbit edilmiş olmasıdır. Ancak bu yüzeyi 'diğerleri'nden ayıran, ona ...
    • Türkiye'de soyut resim sanatının ortaya çıkışı ve soyut ilgiler 

      Hamzaoğlu, Ufuk (Anadolu Üniversitesi, 1990)
      Yirminci yüzyılın başlarında Avrupa'da ortaya çıkan Soyut Sanat, bilinçaltı dünyamızın bir eylemidir. Bu çalışmada, Soyut Sanatın Türkiye'de ortaya çıkışı ve durumu anlatılmıştır. Amacım bu konuda plastik bir biçim ve ...
    • Türk çağdaş seramik sanatçılarının duvar tabakları 

      Uzuner, Bilgehan, 1963- (Anadolu Üniversitesi, 1990)
      Bu çalışmada çağdaş Türk seramik sanatçılarının duvar tabaklarını incelenmiştir. Konu ele alınırken seramiğin tanımı, tabağın tanımı, kullanıldığı yerler ve tabak şekillendirme tekniklerini de araştırılmış ve tabak çalışmaları ...
    • Tarihsel gelişim içinde kadın figürünün yorumu 

      Hasra, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 1996)
      Kadın ilkel ana tanrıçadan, günümüze sanatçıların sık sık kullandığı bir tema olarak tarih boyunca hep gündemde kalmıştır. Daha ilkçağda kadının toplumsal önemi farkedilmiş bereket ve doğurkanlık sembolü bir inancın yansıması ...
    • İkon sanatından çağdaş resme ışık 

      Atar, Nüket (Anadolu Üniversitesi, 1996)
      Işık, görsel algının gerçekleşmesini sağlayan fiziksel bir olgudur. Öyle ki, bilgi ve birikimlerimizin büyük çoğunluğunu ışık yoluyla elde ederiz. Işığın yoğunluğu da görsel algının şiddetini, kalıcılığını belirler. Işığın ...
    • Osmanlılar'da batılı anlamda resmin gelişim evreleri 

      Erkara, Ayşe Dilek (Anadolu Üniversitesi, 1995)
      Osmanlılara Batılı anlamda resmin girmesi ilk Fatih Sultan Mehmet dönemine rastlar. Fatih döneminde İstanbul'a yabancı ressamlar getirtilmiş ve bunlar çeşitli eserler vermişlerdir. Fatih devrinin bu hoşgörülü ve yeniliğe ...
    • Kübizm'de çizgisel düzenlemeler üzerine bir araştırma 

      Sezer, Cenk (Anadolu Üniversitesi, 1993)
      Sanatçıların resimleriyle ilgili ilk düşünceleri arasında yer alan çizgisel düzenleme, resmin ilerleyen aşamalarında da bir problem ve zihin yorgunluğudur. Kurgunun sağlamlığı bu problemleri başarıyla çözmeye bağlıdır. ...
    • Resim sanatında optik aldanma 

      Uz, Ayfer (Anadolu Üniversitesi, 1992)
      Resim sanatı görme duyumuza hitap eden bir sanattır ve görsel algılamaya dayanır. İlk resim örneklerine mağara duvarlarında rastlayabiliriz. Bu resimler mekan endişesinden uzak olmakla birlikte özellikle hayvan resimlerinde ...