Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 83, listelenen: 44-63
-
Incidental vs. intentional vocabulary acquisition : an investigation on input enhancement and word-focused tasks
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Learning vocabulary has been one of the challenging topics in second language acquisition and the best means of achieving good vocabulary learning is still unclear. Reading has been considered an effective way for vocabulary ... -
Interferenzfehler beim erlernen des Deutschen als zweitfremdsprache für daf-studenten mit Turkischer muttersprache (Eine empirische untersuchung im mündlichen und schriftlichen bEreich: Am beispiel an der Anadolu Universität)
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, 2016/2017 Öğretim Yılı Güz Dönemi'nde Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği'nde öğrenim gören birinci sınıf öğrencilerinin ses bilgisi, sözcük bilgisi, anlambilim ve dilbilgisi alanlarında ... -
Interkulturelle sensibilität der studierenden an der Abteilung Deutsch als Fremdsprache der Pädagogischen Fakultät an der Anadolu Universität
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Öğretmenliği'nde öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılıklarını belirlemek amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2018/2019 öğretim yılının bahar döneminde hem nicel hem nitel ... -
Interkulturelles Lernen im DaF-Unterricht: Eine Fallstudie in den Vorbereitungsklassen der Hochschule für Fremdsprachen an einer Universität in der Türkei
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, kültürlerarası yaklaşım çerçevesinde üniversitenin hazırlık sınıflarında ders veren öğretim görevlilerinin görüşleri ve sınıf içi uygulamaları doğrultusunda mevcut durumu ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu ... -
Investigating L2 explicit knowledge and its reflection in reading and writing performance of Turkish EFL learners : a cross-sectional study with first-and fourth-year ELT students
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerin, açık yabancı dil bilgisini oluşturan çözümlenmiş bilgi ve üstdil bilgi düzeylerini ... -
An investigation of cooperating teachers' roles as mentors during the teaching practicum at distance B.A. program in ELT at Anadolu University Open Education Faculty
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışma Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesindeki Uzaktan İngilizce Öğretmenliği Programındaki 4. sınıf öğretmen adaylarının ve onların uygulama öğretmenlerinin staj döneminde 'uygulama öğretmenin rolleri' ... -
An investigation on the exit criteria of English language preparatory programs of Turkish universities : a Delphi method analysis
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu üç aşamalı Delphi çalışmasının amacı Türkiye’deki üniversitelerin İngilizce Hazırlık Programları (İHP) için çıkış kriterlerini paydaşları olan İHP’ndaki ve İngilizce alan dersi veren fakültelerdeki öğrenci ve öğretmenlerin ... -
Kommunikation in der Hochschule : eine empirische analyse der reformulierenden handlungen im unterrichtsdiskurs : aus der sicht der funktionalen pragmatik
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Dil öğretiminde, ister anadil ister yabancı dil öğretimi olsun, hem öğretici hem de öğrenci ders içi iletişimde belli dilsel davranışlardan yararlanır. Bu araştırma, ilgisini sınıf içi öğrenci-öğretici arasındaki dilsel ... -
L'enseignement de la traduction dans la classe de fle
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzde, yabancı dil öğretiminde öncelikle hedeflenen, öğrencilerin dili gerçek işleviyle edinmelerini, dolayısıyla da iletişim edincini kazanmalarını sağlamaktır. Buna bağlı olarak, yabancı dil öğretiminde araç olarak ... -
L'integration de la theorie de l'enonciation dans la formation initiale des enseignants de fle : une recherche-action
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Dilbilim çalışmalarının dil öğretimi yaklaşımlarına olan etkisi günümüzde de yaygın olarak kabul edilmektedir. Güncel dil öğretim yaklaşımlarından olan iletişimsel yaklaşım ve eylem odaklı yaklaşımın en çok yararlandığı ... -
L'utilisation de l'apprentissage coopératif dans la classe de fle
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Çağdaş eğitim anlayışı, yabancı dil sınıflarındaki öğretmeni, öğrenmeyi en üst düzeyde gerçekleştirecek öğretim yöntemini seçme ve uygulama sorumluluğu ile karşı karşıya bırakmıştır. Yabancı dil derslerinde öğrencilerin ... -
L1 use in beginner level EFL speaking classes and its effect on elementary level students' oral performances
(Anadolu Üniversitesi, 2005)İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda ana dil kullanımı bir çok araştırmacının dikkatini çekmektedir. Bu konuyla ilgili çalışmalar genellikle ana dil kullanımına karşı olan tavırlar, ana dilin kullanıldığı ... -
Lessings fabeln aus didaktischer perspektive eine fallstudie
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışma, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca öğretmenliği bölümü öğrencileri Gotthold Ephraim Lessing'in Fabllarının eleştirel çözümlemesini yapabilirler mi? sorusuna yanıt aramaktadır. Araştırmada bu öğrencilerin ... -
Lexical bunlde use of Turkish and native English writers : a corpus-based study
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Son yıllarda İngilizce akademik dünyada küresel bir dil haline gelmiştir. Öğrenciler ve akademisyenlerden de bu küresel dilde yazılı ürünler ortaya koymaları beklenmektedir. Ancak, bu durum anadili İngilizce olamayan öğrenci ... -
l’ecriture feminine dans l’oeuvre d’hélène cixous une lecture de deconstruction
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Hélène Cixous yirminci yüzyılın ikinci yarısında postyapısalcı feminizmin merkezi bir figürü olarak politik ve edebi mecrayı son derece etkilemiş ve sayısız edebi ve eleştirel çalışmanın odağında olmuştur. Bunun yanında o ... -
The noun phrase accessibility hierarchy (NPAH) the acquisition of English restrictive relative clauses by Turkish adult learners of English
(Anadolu Üniversitesi, 1999)While learning a language, the importance of the target language syntax cannot be denied. Howewer, how this syntax is formed and developed in the learners' interlanguage has undergone many different explanations. Markedness ... -
Novice EFL teachers' perceived challenges and support needs in their journey to become effective teachers
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışma, mesleğinin ilk yıllarındaki İngilizce öğretmenlerinin yaşadıkları sorunları ve desteğe ihtiyaç duydukları alanları belirlemeyi amaçlamıştır.Hem niteliksel hem de niceliksel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı ... -
Online support application for oral communication skills course : a case study
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı birinci sınıf İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin Sözlü İletişim Becerileri II dersinde kullanılmak üzere hazırlanan asenkron konuşma ve dinleme etkinliklerinden oluşan bir çevrimiçi destek uygulamasını ... -
Oral peer feedback in process approach implemented EFL writing classes
(Anadolu Üniversitesi, 1999)As a reflection of the co-operative learning theory and the process approach, peer feedback is used in process approach implemented writing classroom. By this, teachers aim at helping student writers to develop a sense of ... -
A phonetic and phonological analysis of final devoicing in Turkish
(University of Michigan, 1993)Including the current study, the phonetic realization of devoiced and voiceless final obstruents has been investigated in 5 languages, German, Polish, Russian, Catalan, and Turkish. In terms of orthograp- hic representation, ...