Okul öncesi dönemde müze ile eğitime ilişkin uzmanların, ailelerin ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Yıldırım, Aslı
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Özer, Merve
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Günümüzde müzeler yaşam boyu öğrenme ile okuldaki eğitimin tamamlayıcısı haline gelmiştir. Her eğitim kademesinde kullanılan müzeler, araştırma, keşfetme ve merak duygusunun yoğun olduğu okul öncesi dönemde de kullanılmalıdır. Bu araştırmanın amacı; okul öncesi dönemde müze eğitimine ilişkin alan uzmanlarının, öğretmenlerin ve ebeveynlerin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim kullanılmıştır. Araştırmaya müze eğitimi, okul öncesi ve görsel sanatlar eğitiminde çalışan altı uzman, müze deneyimine sahip altı okul öncesi öğretmeni ve altı ebeveyn katılmıştır. Veri toplama tekniği olarak görüşmenin kullanıldığı araştırmada katılımcıların müze eğitimine ilişkin algı ve deneyimlerine odaklanılmıştır. Görüşmeler 2 Şubat- 6 Nisan 2018 tarihleri arasında öncelikle alan uzmanları, ardından eş zamanlı olarak öğretmenler ve ebeveynler ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın bulguları, olgubilim analizi doğrultusunda yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda alan uzmanları, öğretmenler ve ebeveynlerin müze eğitimine farklı bakış açıları ile yaklaştıkları görülmüştür. Alan uzmanları müzeleri bir eğitim ortamı olarak görmektedir. Okul öncesi öğretmenlerinin müzeleri çoğunlukla gezi amaçlı kullandığı, ebeveynlerin ise müzeleri çocukları ile gidebilecekleri ve birlikte öğrenebilecekleri bir yer olarak görmediği fark edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi dönemde müze ile eğitimde amaçların okul öncesi eğitim programına paralel olması gerektiği, maçların okul öncesi eğitim programına paralel olması gerektiği, içeriğin çocuğun yaş, gelişim düzeyi, müze koleksiyonuna göre şekillendiği, öğrenme öğretme sürecinde çocuğun aktif olması gerektiği ve ölçme değerlendirme sürecinde alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinin kullanılabileceği görülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23685Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans [24]