Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin müzik merkezi düzenleme durumları ile müzik etkinliklerine ilişkin görüşleri
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Yazar
Erbil Kaya, Özlem Melek
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Oğuz, Tuba
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Okul öncesi dönem, çocukların müziğe olan ilgisini arttırmak ve müzik yeteneğini ortaya çıkarmak için en iyi fırsattır. Çocuğun müziğe olan ilgisini arttırmak için hem okul öncesi eğitim kurumu hem de okul öncesi öğretmenine bu konuda önemli görevler düşmektedir. Bu nedenle okul öncesi eğitim öğretmenlerinin görüşlerinin alınması ve sınıflarında bulunan merkezlerin düzenlenme durumlarının incelenmesi önemli görülmüştür. Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin müzik merkezi düzenleme durumları ile müzik etkinliklerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmada nitel yöntem kullanılmıştır. Çalışmaya anaokullarında görev yapan 26 öğretmen katılmıştır. Öğretmenlerin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla; sınıflarında yer alan müzik merkezleri 'Müzik Merkezi Kontrol Listesi' kullanılarak incelenmiştir. Veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarında öğretmenlerin büyük çoğunluğu müzik etkinliklerini önemli ve gerekli gördükleri, eğitim sürecini ve çocukların gelişim alanlarını desteklediğini düşünmektedirler. Öğretmenler müzik merkezini düzenlerken materyalleri kısıtlamamaya ve merkezin dikkat ve ilgi çekici olmasına özen göstermektedirler. Müzik etkinliklerinin daha etkili bir şekilde uygulanması için sınıflarda materyal zenginliğine ve öğretmenlerin enstrüman çalmalarına önem verdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23687Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans [24]