Ara
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-10
Keman çalma teknikleri açısından klasik batı müziği ve Türk müziği arasındaki farklılıkların incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Yüzyıllardır Klasik Batı Müziği ve Türk Müziği icralarında keman çalgısının özel bir yeri ve önemi vardır. Bu çalgı gerek Klasik Batı Müziği gerekse Türk Müziği bestecileri ve yorumcuları tarafından büyük ilgi görmüş bu ...
Edvard Grieg'in hayatı ve Op.13 No.2 keman-piyano sonatının keman partisinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Norveç Ulusal Müzik Okulunun en önemli temsilcisi olan Edvard Grieg, eserlerinde Slatter ritmi, Springar dans havası, Hardenger kemanı gibi folklorik zenginlikleri kullanarak Norveç Halk Müziğinin dünya tarafından tanınmasında ...
Türk müzik tarihi içerisinde kudümün rolü ve Türkiye'de güncel icra durumu incelemesi
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Türkiye'de kudüm, günümüzde kentsel klasik Türk makam müziği ve dinî müziğin tekke müziği dalının, en büyük formu olarak bilinen Mevlevi Ayini formu icrasında yaygın olarak kullanılmaktadır. Çalgı sınıflandırmasına göre ...
Louis Spohr'un Op.57 Mi Bemol Majör Klarnet Konçertosu'nun form analizi ve icra yönünden incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Keman virtüözü, orkestra şefi, müzikolog ve müzik öğretmeni olan Louis Spohr (1784-1859) eserleri ile yaşadığı dönemin en önemli şahsiyetleri arasında yer almaktadır. Pek çok çağdaşı tarafından yapmış olduğu çalışmalarla ...
İlk çağdan orta çağa perküsyonun tarihsel gelişim süreci ve evrimi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
İnsanlığın varoluşundan bu yana müziğin, insan hayatının büyük bir parçası olması dikkat çekicidir. Bir enstrümana bile ihtiyaç duymadan kendi uzuvlarıyla farklı objelerden ses çıkartmayı öğrenmeleri ve hep daha farklı ...
Henri Dutilleux'nün Trois Strophes Sur Le Nom de Sacher adlı eserinin viyolonsel teknikleri açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
Bu çalışma 20. yüzyıl Fransız bestecilerinden Henri Dutilleux’nün (1916-2013) solo viyolonsel için 1976’da bestelediği ve 1982 yılında tekrar düzenlemiş olduğu “Trois Strophes sur le nom de Sacher” adlı eserin viyolonsel ...
20. yüzyılda yeni tını arayışları ile başlayan çalım tekniklerinin 21. yüzyılda klarinetteki gelişimi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Klarinet, geniş bir aileye sahip olması sebebiyle çok farklı müzik türlerinde bestelenmiş eserleri kapsayan renkli bir repertuvara sahiptir. Bu repertuvarın klasik müzikteki oluşumu Barok dönemde başlamış, çalgının ...
Trombon icracıları için performans sınavlarına hazırlık sürecinde zihinsel çalışmanın önemi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Müzik evrensel bir dildir ve bu dili aktif bir biçimde kullanabilmek için doğru bir müzik/enstrüman eğitimi gereklidir. Öğrenciler bu eğitimi en etkili olarak konservatuvar ortamında alabilmektedir. Trombon eğitimindeki ...
20. yüzyılda yeni tını arayışları ile başlayan çalım tekniklerinin 21. yüzyılda klarinetteki gelişimi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Klarinet, geniş bir aileye sahip olması sebebiyle çok farklı müzik türlerinde bestelenmiş eserleri kapsayan renkli bir repertuvara sahiptir. Bu repertuvarın klasik müzikteki oluşumu Barok dönemde başlamış, çalgının ...
Viol ailesinin tarihsel süreçteki akort sistemleri, viyolonselde scordatura kullanımı ve 20. yüzyılda scordatura kullanılan solo viyolonsel eserlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Yaylı çalgılar ailesi tarihsel süreçte zengin bir akort çeşitliliğine sahiptir. Bu çeşitlilik yaylı çalgılar için standart bir akort sisteminin oluşmasına kadar devam eder. Yaylı çalgıların günümüzde kabul gören standartlaşmış ...