Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 123, listelenen: 28-47
-
Ebeveyn davranışını değerlendirme ölçeği ve çocuk davranışını değerlendirme ölçeği'nin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu çalışmanın amacı, ebeveyn-çocuk etkileşimlerini, ebeveyn ve çocuk etkileşimsel davranışları açısından değerlendirebilmek için geliştirilen Ebeveyn Davranışını Değerlendirme Ölçeği (EDDÖ) ve Çocuk Davranışını Değerlendirme ... -
Ebeveynlerin dil ve konuşma terapisi ile ilgili beklentileri ve deneyimlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Aileler çocuklarının yaşamlarında önemli bir yere sahiptir. Bununla birlikte ailelerin çocuklarının dil gelişimleriyle ilgili çeşitli beklentilerinin olduğu bilinmektedir. Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların ailelerinin ... -
Edinilmiş beyin hasarı olan ve olmayan bireylerde nöropsikolojik test performansının karşılaştırılması : dikkat yürütücü işlev ve belleğin sözel akıcılık üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada, değişik yaş, cinsiyet ve eğitim düzeylerinde bire bir eşleştirilen edinilmiş beyin hasarı tanısı almış hasta grubu ile her hangi bir travma hikayesi belirtilmemiş kontrol grubuna uygulanan bellek ve ... -
En sık karşılaşılan iletişim kopukluğu düzeltme biçimlerinin gelişimsel geriliği olan ve konuşamayan çocuklar tarafından kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışmada, Eskişehir ilinde Anadolu Üniversitesi'nde gelişimsel geriliğe sahip öğrencilere hizmet veren birimlere (Engelliler Araştırma Enstitüsü ve Dil ve Konuşma Bozuklukları Eğitim, Araştırma ve Uygulama Merkezi) ... -
Erken çocukluk döneminde konuşma sesi bozukluğu olan çocukların annelerinin stres düzeylerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada erken çocukluk döneminde konuşma sesi bozukluğu olan çocukların annelerinin stres düzeyleri incelenmiştir. Araştırmada betimsel ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 0-8 yaş aralığında konuşma ... -
Erken dil gelişimi testi-üçüncü edisyon'un [test of early language development-third edition (teld-3)] Türkçeye uyarlama, güvenirlik ve geçerlik ön çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Çocuklarda dil bozukluklarının erken tanılanması sayesinde etkin ve erken bir müdahale sağlanabilir. Erken tanı sayesinde yapılan müdahale ve gerekli ek destekle çocuğun yaşam kalitesi artar, sosyal ve duygusal problemlerin ... -
Eskişehir ilinde bir üniversitede özel amaçlı İngilizce kullanan Türk yetişkinlerin adlandırma, anlamsal yakınlık ve kategorik üretim etkinliklerinde iki dil kullanımlarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Çok dilli dünyada yaşamanın kaçınılmaz bir sonucu olarak iki/çok dillilik bir gerekliliktir. Diller ve kültürler arası bu etkileşimin hızla artması, İkidilli birey sayısında artış ve böylece kliniklerde de İkidilli vakaların ... -
Frontotemporal lobar dejenerasyon hastalarının sözel akıcılık becerilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Toplum yapısının değişmesi, insan ömrünün uzaması ve yaşam şartlarının farklılaşmasıyla birlikte yıkıcı etkileri çok fazla olan demansın da görülme sıklığı artmıştır. Frontotemporal lobar dejenerasyon (FTLD), Alzheimer ... -
Gaziantep ilinde yaşayan 5:0-8:0 yaş çocuklarda duraklaştırma sesbilgisel işleminin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırma, Türkçe konuşan ve Gaziantep ilinde yaşayan 5:0-8:0 yaş arası çocuklarda duraklaştırma sesbilgisel işleminin betimlenmesi ve söz konusu bu işlemin yaşa, cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediğinin ... -
Gelişimsel kekemelik ve mizaç : kekeleyen, tipik gelişim gösteren ve kekemeliği kendiliğinden iyileşen çocukların mizaç özelliklerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmada, kekemeliği olan, kekemeliği olup kendiliğinden iyileşme gösteren ve tipik gelişim gösteren çocukların mizaç özelliklerinin karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, 3-7 yaş aralığındaki ... -
Gülhane Afazi Testi-2 (GAT-2)'nin standardizasyon, geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Gülhane Afazi Testi - 2 (GAT-2), afazinin varlığını ortaya çıkarma ve afaziye eşlik edebilecek konuşma bozuklukları (apraksi, dizartri) hakkında klinisyene ip ucu verme amacıyla hazırlanmıştır. Standardizasyon çalışması ... -
Hafif alzheimer demansı olan ve olmayan 60-80 yaş arası yaşlıların dil işlevlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Tıbbın gelişmesi ile insanoğlunun yaşam süresinin artması, bireyleri kaliteli bir uzun yaşam arayışına itmiştir. Yaşlanma ile ortaya çıkabilecek olan sorunlardan biri de, "kaliteli yaşamı" tümüyle etkileyecek bir rahatsızlık ... -
Hafif kognitif bozukluk hastalarında sözel akıcılık becerilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Hafif Kognitif Bozukluk, bir bireyin kognitif işlevlerinde, o birey için alışıldık olana nazaran bir miktar gerileme olması ama bu gerilemenin bir demans tanısı konmasına yetecek kadar şiddetli olmaması halini tanımlayan ... -
Hafızanı test et testi'nin geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Amaç: Bu çalışmanın amacı uluslararası alanda yaygın olarak kullanılan bilişsel tarama testi Hafızanı Test Et (TYM) testinin Türk toplumunda, demans tanısı olmayan bireylerde geçerlik, güvenirlik ve norm çalışmasını ... -
Hipernazalitesi olan çocuklarda ön patlamalı durak seslerinin akustik özelliklerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Dudak damak yarığı (DDY) konjentinal bir defekttir. DDY’ye sahip bireyler beslenme, dental, işitme, fiziksel görünüm ve konuşmada problemler yaşamaktadır. DDY’li bireyler, ağız içerisinde özellikle yüksek basınç gerektiren ... -
İki dil testinin (TEDİL ve TODİL) tipik ve atipik dil gelişimi gösteren çocuklarda ayırt ediciliğinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada Türkiye’de kullanılan iki farklı dil gelişimi testi için veri tabanlı ayırt etme ölçüt puanı belirlenmesi ve bu testlerin tekdilli ve ikidilli normal gelişim gösteren ve tek dilli dil bozukluğu olan gruplarda ... -
İlköğretim 1. basamak dönemi çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarının öğretmenlerden bilgi alma yoluyla belirlenmesi : (Eskişehir ili örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Dil ve konuşma bozukluklarına çocukluk çağında sık rastlandığı bilinmektedir. Bu bozuklukların erken tanınması ve zamanında önlenmesi, çocuğun akademik, duygusal ve sosyal gelişiminin kötü etkilenmemesi açısından önem ... -
İlköğretim çağı çocukların kekeleyen yetişkin bireylere yönelik algılarının belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışmada ilköğretimin 5, 6 ve 7. sınıflarına devam etmekte olan çocukların kekeleyen bireyleri nasıl algıladıklarını ortaya koymak amaçlanmıştır. 5, 6 ve 7. sınıfların tümüne ve şubelere ayrılarak bakıldığında, kullanılan ... -
İngiltere'de yaşayan Türkçe ve İngilizce konuşucusu sıralı iki dilli çocukların dil gelişim performanslarının özgül dil bozukluğu riski açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışma, anadili Türkçe olup İngilizceyi ikinci dil olarak edinen ikidilli çocukların dil gelişim performanslarını belirlemek ve Özgül Dil Bozukluğu (ÖDB) tanılaması için geliştirilen ölçüm araçları ve testleri ikidilli ... -
Kapsamlı afazi testinin (CAT-TR) türkçeye uyarlanması: imgelem, tanıdıklık, edinim yaşı ve adlandırma uyumu çalışmaları
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Alanyazında mevcut olan afazi bataryalarının değerlendirme işlevini tam olarak yerine getirip getiremediği endişesi, beyin hasarlarının iletişime ve dil işlevlerine etkisini araştıran diğer ölçüm araçlarının geliştirilmesi ...