Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 123, listelenen: 87-106
-
Serebral palsili çocuklarda çiğneme becerisinin geliştirilmesinde oral motor terapinin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışmada özellikle katı yiyeceklerle beslenmede etkili olan çiğneme becerisine yönelik yutma problemi bulunan Serebral Palsili (SP) üç çocuğa uygulanan oral motor terapi programının çiğneme süresi ve çiğneme döngü ... -
Serebral palsili çocuklarda görülen salya akıntısının ağız-yüz özellikleriyle olan ilişkisinin betimlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırma, Serebral Palsili çocukların ağız-yüz özelliklerini değerlendirerek salya akıntısına sahip olanları belirlemek ve salya akıntısı derecesinin ağız-yüz özellikleri ile olan ilişkisini betimlemek amacıyla yapılan ... -
Serebral palsili hastalarda ve sağlıklı bireylerde yutmanın oral fazının ultrason ile karşılaştırmalı değerlendirilmesi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Serebral Palsi (SP), gelişimini tamamlamamış beynin ilerleyici olmayan hasara bağlı hareket ve duruş bozukluğudur. Serebral Palsili çocuklarda orofarengeal açıdan dudak kapanmasında azalma, dilde zayıflık, salya gibi ... -
Serebral paralizili bireylerin konuşma anlaşılırlığının ortalama sözce uzunluğu, artükülasyon becerileri ve oral motor beceriler ile ilişkisinin iki farklı juri ile değerlendirilerek araştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Serebral paralizili bireyler dil, konuşma ve iletişim alanlarında genel olarak problem yaşamaktadırlar. Bu problemler beyin hasarına bağlı olarak motor fonksiyonların etkilenmesi sonucu görülebilmektedir. Dil ve konuşmaya ... -
Ses teli nodülü, ses teli polibi ve ses teli kisti olan yetişkinlerde ses cerrahisi ile ses terapisi yöntemlerinin etkililiğinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada ses teli nodülü, ses teli polibi, ses teli kisti olan yetişkinlere uygulanmış ses terapisi ve yapılan ses cerrahisi yöntemlerinden hangisinin daha etkili olduğunun ortaya konması amaçlanmıştır. Kırk katılımcı ... -
Sözcük düzeyi işitsel anlama testi'nin (SİAT) geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Anadolu Üniversitesi - Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada Sözcük Düzeyi İşitsel Anlama Testi'nin (SİAT) geçerlik ve güvenirliğinin araştırılması amaçlamıştır. SİAT üç alt test (Kategori, İsim ve Eylem) ve 50 test maddesinden oluşmaktadır. Geçerlik ve güvenirlik ... -
Sulkus vokalis hastalarında algılanan diplofoni ile subharmonik bileşenler derecesi parametresi arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırmada, sulkus vokalis hastalarında algılanan diplofoni ile MDVP ses analiz programı kullanılarak yapılan ses analizlerinde subharmonik bileşenler derecesi (DSH) parametresi arasındaki ilişkinin ortaya konması ... -
Tek dilli Türkçe ve iki dilli Türkçe-Kürtçe konuşan dil bozukluğuna sahip çocukların morfolojik ve sentaktik özelliklerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Çocukların bir kısmı farklı nedenlerle dil dediğimiz sözel, yazılı veya başka bir sembol sistemini öğrenmekte, kullanmakta veya anlamada sıkıntılar yaşarlar. Bu sıkıntılar dilin bir veya daha fazla bileşeninde birlikte ve ... -
Test of language development-primary : fourth edition (told-p: 4) testinin türkçe uyarlanmasında madde analizi : ön bulgular
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışma, Test of Language Development Primary: Fourth Edition (TOLD-P:4) testinin Türkçeye uyarlanma sürecinde TOLD-P:4 alt testlerinin madde analizleri ön çalışmasını kapsamaktadır. Araştırma grubu 4 – 9 yaş arasında ... -
Türkçe fonolojik farkındalık testi geliştirilmesi, geçerlik, güvenilirlik çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Fonolojik farkındalık becerileri ileride gözlenebilecek konuşma ve okumayazma sorunları için yordayıcı olarak kabul edilmekte ve konuşma sesi bozukluklarının (KSB) terapisinde ve okuma-yazma güçlüğü olan çocuklarda bir ön ... -
Türkçe konuşan 2.5-9 yaş aralığındaki kekeme çocukların kullandıkları isimler, sıfatlar, zarflar, edatlar, bağlaçlar ve zamirlerdeki takılmalarının biçim ve cümledeki konum açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada Türkçe konuşan 2.5-9 yaş aralığındaki kekeme çocukların kullandıkları isimler, sıfatlar, zarflar, edatlar, bağlaçlar ve zamirlerdeki takılmaları temel ve yan cümlede bulunmalarına göre kökte ve ekte takılma ... -
Türkçe konuşan 3-6 yaş grubundaki kekemeliği olan ve olmayan çocukların konuşma akıcısızlıklarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu çalışmada, 3-6 yaş arası kekemeliği olan ve olmayan çocukların konuşma akıcısızlıkları incelenmiş ve konuşma akıcısızlıklarının yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. ... -
Türkçe konuşan 3-7.5 yaş aralığındaki kekeme çocukların kullandıkları eylemlerin dilbilimsel özellikleri ile akıcısızlık davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışmada kekemelik tanısı almış 3-7.5 yaş aralığındaki çocukların kullandıkları eylemlerin dilbilimsel özelliklerinin akıcısızlık davranışı üzerindeki görünümünün belirlenmesi, eylemlerin dilbilimsel özelliklerine ... -
Türkçe konuşan 4-6 yaş arasındaki tipik gelişim gösteren ve gelişimsel dil bozukluğu olan çocukların farklı cümle tiplerini anlama ve üretmesinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı, yapısal farklılık gösteren cümle tiplerini anlama ve üretme becerilerinin, tipik gelişim gösteren ve gelişimsel dil bozukluğu olan çocuklar arasında ve tipik gelişim gösteren çocuklarda 4 ve 5 yaş ... -
Türkçe konuşan 5-7 ve 8-10 yaş gruplarında kekeme çocukların akıcısızlık sıklığı ve akıcısızlık tipleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmada, kekemelik bozukluğunu yaşayan 5-7 ve 8-10 yaş dönemindeki çocukların kekemelik sıklıkları, akıcısızlık tipleri, akıcısızlık tiplerinin birbirleriyle ilişkileri, ve akıcısızlık sıklıkları ile kekemelik tipleri ... -
Türkçe konuşan 7-12 yaş işitme engelli çocuklarda ünlü seslerin süre ve frekans özellikleri ile konuşma anlaşılırlığı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışmada Türkçe konuşan 7–12 yaş işitme engelli çocukların ürettikleri ünlü seslerin temel frekans (F0), formant frekanslar (F1, F2) ve süre özelliklerinin belirlenmesi; bu özelliklerin normal işiten yaşıtlarından ... -
Türkçe konuşan damak yarıklı çocuklarda
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Dudak damak yarıklığı, çocukların konuşma gelişimini değişik yollarla etkilemektedir. Bazı çocuklar uzun süreli konuşma terapisi almayı gerektiren konuşma bozukluklarına sahip olabilmektedir. Dil ve konuşma terapistliğinin ... -
Türkçe konuşan Down Sendromu olan çocukların dilbilgisel özelliklerinin betimlenmesi ve çalışma belleği ile ilişkisinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Down Sendromuna özgü bazı yapısal ve bilişsel yetersizliklere ek olarak, down sendromunda dil ve konuşma problemlerine de rastlanmaktadır. Bu grupta, zihinsel yetersizlik grubundan farklı olarak, ifade edici dil becerileri ... -
Türkçe konuşan dudak damak yarığı olan çocukların alveolar ve post-alveolar sürtünmeli seslerinin akustik olarak incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Dudak damak yarığı en sık görülen doğum defektleri arasındadır. Bu durum yarıkla dünyaya gelen bireyde fiziksel görünüm, beslenme, ortodonti, işitme ve konuşmada bazı problemlere sebep olabilir. Velofarengeal yetmezlik ... -
Türkçe konuşan işitme engelli çocukların ad durum eklerini kullanım becerilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışma ilköğretime devam eden işitme engelli çocukların yalın, belirtme, yönelme, bulunma ve uzaklaşma ad durum eklerinin kullanım durumlarının işiten çocuklardan farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemeyi hedeflemiştir. ...