Yazar "Maviş, İlknur" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
3-6 yaş arası özgül dil bozukluğu olan çocuklarla normal gelişim gösteren çocukların dil özelliklerinin analizi ve karşılaştırılması
Şan, Aysun (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada, özgül dil bozukluğu olan çocuklarla normal dil gelişimi olan çocuklardan alınan doğal dil örnekleri karşılaştırılarak, doğal dil örneklerinden elde edilen nicel ölçümlerin dil bozukluğunu tanılamada belirleyici ... -
7-14 yaş aralığındaki Türkçe konuşan çocukların sözel akıcılık becerilerinin değerlendirilmesi
Sat, Şenol (Anadolu Üniversitesi, 2011)Nöropsikolojik değerlendirmelerin vazgeçilmez bir parçası olan sözel akıcılık testleri farklı etiyolojilerden kaynaklanan bilişsel yetersizliklerin tanılanmasına en duyarlı araçlardır. Bu testlerden özellikle semantik ve ... -
Anadili Türkçe olan akıcı tip afazili bireylerin adlandırma ve tekrarlama etkinliklerinde parafazi kullanımlarının değerlendirilmesi
Çıtav, Nezihe (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışmanın amacı anadili Türkçe olan akıcı tip afazili bireylerin adlandırma ve tekrarlama etkinliklerinde parafazi kullanımlarının degerlendirilmesidir. Araştırma durum saptamaya yönelik olarak ve betimsel yönteme göre ... -
Bebeklerde ve okul öncesi çocuklarda salya akıntısı ölçeği: türkçe'ye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
Maviş, İlknur; Anadolu Üniversitesi; Çamursoy, İlhan (Anadolu Üniversitesi - Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Karen.van Hulst ve arkadaşları tarafından geliştirilen "Bebekler ve Okul Öncesi Çocuklarda Salya Akıntısı Ölçeği'nin (The Drooling Infant and Preschooler scale (DRIPS) Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışmasını ... -
Bir üniversite merkezinde dil ve konuşma hizmetlerinin değerlendirilmesi : müşteri memnuniyeti
Akyüz-Toğram, Arzu (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırmada, bir üniversitenin dil ve konuşma merkezinde (Anadolu Üniversitesi DİLKOM) alınan dil ve konuşma hizmetlerine yönelik müşteri memnuniyetini etkileyen faktörleri betimlemek amaçlanmıştır. Araştırmada, betimsel ... -
Birincil bakıcıların felçli afazili bireyin sözel olmayan davranışlarına ilişkin görüşleri
Doğramacı, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmanın amacı felçli afazili bireyin durumlarına ilişkin birincil bakıcıların görüşleri ve bu görüşleri etkileyen değişkenleri belirlemektir. Araştırmada, betimsel ve bağıntısal bir desenleme yapılmış ve 40 birincil ... -
Broka ve iletim tipi afazilerde özneli ve nesneli geçişsiz eylemlerin kullanımı
Eroğlu, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada Broka ve İletim tipi afazili bireylerde geçişsiz eylem türlerinden özneli ve nesneli geçişsiz eylemlerin grup içi ve gruplararası incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, 5 Broka afazisi ve ... -
Dil ve konuşma terapisi hizmetlerine yönelik ebeveyn tutumlarının belirlenmesi
Çelebi, Fatma (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmanın amacı, çocukları dil ve konuşma terapisi almakta olan ebeveynlerin dil ve konuşma terapisi hizmetlerine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla ölçek uyarlama ve ebeveynlerin tutumlarını belirlemektir. ... -
Eskişehir ilinde bir üniversitede özel amaçlı İngilizce kullanan Türk yetişkinlerin adlandırma, anlamsal yakınlık ve kategorik üretim etkinliklerinde iki dil kullanımlarının incelenmesi
Şanlı Colay, Nida (Anadolu Üniversitesi, 2009)Çok dilli dünyada yaşamanın kaçınılmaz bir sonucu olarak iki/çok dillilik bir gerekliliktir. Diller ve kültürler arası bu etkileşimin hızla artması, İkidilli birey sayısında artış ve böylece kliniklerde de İkidilli vakaların ... -
Gaziantep ilinde yaşayan 5:0-8:0 yaş çocuklarda duraklaştırma sesbilgisel işleminin incelenmesi
Oruç, Mehmet Rojda (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırma, Türkçe konuşan ve Gaziantep ilinde yaşayan 5:0-8:0 yaş arası çocuklarda duraklaştırma sesbilgisel işleminin betimlenmesi ve söz konusu bu işlemin yaşa, cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediğinin ... -
Gülhane Afazi Testi-2 (GAT-2)'nin standardizasyon, geçerlik ve güvenirlik çalışması
Colay, İ. Kemal (Anadolu Üniversitesi, 2007)Gülhane Afazi Testi - 2 (GAT-2), afazinin varlığını ortaya çıkarma ve afaziye eşlik edebilecek konuşma bozuklukları (apraksi, dizartri) hakkında klinisyene ip ucu verme amacıyla hazırlanmıştır. Standardizasyon çalışması ... -
Hafif alzheimer demansı olan ve olmayan 60-80 yaş arası yaşlıların dil işlevlerinin karşılaştırılması
Cangökçe, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2004)Tıbbın gelişmesi ile insanoğlunun yaşam süresinin artması, bireyleri kaliteli bir uzun yaşam arayışına itmiştir. Yaşlanma ile ortaya çıkabilecek olan sorunlardan biri de, "kaliteli yaşamı" tümüyle etkileyecek bir rahatsızlık ... -
Hafızanı test et testi'nin geçerlik ve güvenirlik çalışması
Olğun, Engin (Anadolu Üniversitesi, 2011)Amaç: Bu çalışmanın amacı uluslararası alanda yaygın olarak kullanılan bilişsel tarama testi Hafızanı Test Et (TYM) testinin Türk toplumunda, demans tanısı olmayan bireylerde geçerlik, güvenirlik ve norm çalışmasını ... -
Kapsamlı afazi testinin (CAT-TR) türkçeye uyarlanması: imgelem, tanıdıklık, edinim yaşı ve adlandırma uyumu çalışmaları
Selvi, Semra (Anadolu Üniversitesi, 2016)Alanyazında mevcut olan afazi bataryalarının değerlendirme işlevini tam olarak yerine getirip getiremediği endişesi, beyin hasarlarının iletişime ve dil işlevlerine etkisini araştıran diğer ölçüm araçlarının geliştirilmesi ... -
Kekemelik terapisi almış ergen ve yetişkin bireylerin akıcılığı koruma sürecinde kekemelik sıklığının betimlenmesi
Alış, Binnur (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada akıcılığı biçimlendirme yöntemi ile kekemelik terapisi almış ergen ve yetişkin bireylerin terapi sonrasındaki süreçte, elde edilen akıcılık düzeyini ne kadar koruduklarını ve bu süreçte akıcılığın korunmasında ... -
Kronik tutuk afazili bireylerde iletişim yeterliliğinin iletişim yeterliliği değerlendirme aracı (İYDA) ve sözel olmayan iletişim sınıflaması (SOİS) ile değerlendirilmesi
Düzenli Öztürk, Seren (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışma yarı yapılandırılmış bir sohbet ortamında kronik tutuk afazili bireylerin iletişim girişimlerinin etkinliğini değerlendirmek amacıyla desenlenmiştir. Bu amaç için İletişim Yeterliliği Değerlendirme Aracı (İYDA) ... -
Okul öncesi çocuklardaki dil ve konuşma bozuklukları hakkında okul öncesi öğretmenlerin farkındalığının belirlenmesi : (Ordu ili örneklemi)
Maviş, İlknur; Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapistliği Anabilim Dalı; Günay, Zeynep Şuheda (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, Ordu ilinde okul öncesi dönemde bulunan çocuklarda görülen dil ve konuşma bozukluklarının yaygınlık oranlarını öğretmenlerin görüşlerine dayanarak belirlemek ve çocukların demografik özellikleri ile ilişkisini ... -
Öğretmenlerin kekeleyen öğrenciye ve kekeleyen öğrencinin ebeveynine karşı tutumlarının betimlenmesi
Türköz, Nergis (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışma öğretmenlerin kekeleyen öğrencilere ve ebeveynlerine karşı sergiledikleri tutumları belirlemek amacıyla yapılmış ve bu tutum ve davranışlar arasında bazı değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, öğretim kademesi, mesleki ... -
Sağlıklı ve inmeli bireylere uygulanan afazide dil değerlendirme aracı'nın geçerlik, güvenirlik ve standardizasyon çalışması
Toğram, Bülent (Anadolu Üniversitesi, 2008)Afazi değerlendirmesi iyi yapılandırılmış müdahale programının ilk basamağıdır. Dil testlerinin, uygulandığı toplumun kültürel özellikleri kadar tipolojik olarak dilsel özelliklerini de gözetmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın ... -
Serebral palsi'li ve sağlıklı gelişen 6-12 yaş arası çocukların konuşma özelliklerinin maksimum performans ölçüm yöntemleri ile belirlenmesi
Akyıldız, Didem (Anadolu Üniversitesi, 2015)Dizartri ve apraksi gibi motor konuşma bozukluklarında, ses bozuklarında ve diğer konuşma bozukluklarının değerlendirilmesinde ve terapi etkiliğinin çalışılmasında klinik ortamda sıklıkla kullanılan ancak standart bir ...