İlköğretim kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi geçişleri kolaylaştıran stratejiler
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Author
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
0000-0002- 6565-0819
0000-0003-2443-0884
Erbaş, Esra
Ergenekon, Yasemin
Metadata
Show full item recordCitation
Erbaş, Ergenekon, Y. (2020). İlköğretim kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi geçişleri kolaylaştıran stratejiler. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 10 (1), 790-826.Abstract
Kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü sınıflarda eğitim alan gelişimsel yetersizliği olan
öğrenciler gün içinde birçok etkinlik, ders ve ortam arasında farklı geçişler yaşamaktadır. Tipik
gelişen öğrenciler için bu geçişler çok az bir çaba ve destekle gerçekleşirken gelişimsel yetersizliği
olan öğrenciler bu geçişleri yerine getirebilmek ve bu yönde beceri kazanabilmek için genellikle
daha fazla desteğe ve rehberliğe gereksinim duymaktadırlar. Geçişlerde yaşanan zorluklar arttıkça
uygun olmayan davranışlarda da artış gözlenmekte ve akademik öğrenmelere ayrılan süre boşa
harcanmaktadır. Öğretmenlerin etkili öğrenmeyi sağlamak ve başarıyı arttırmak için akademik
etkinlikleri planlamasının gerekliliği kadar sınıf içi geçişlerin planlanması ve bu geçişleri
kolaylaştırmak için etkili geçiş stratejilerinin kullanılması da öğrenme ve başarı üzerinde etkilidir.
Bu çalışmanın amacı, kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü ilkokul ve ortaokul sınıflarında
sınıf içi geçişleri desteklemek amacıyla kullanılan geçiş stratejilerini tanıtmaktır. Bu kapsamda bu
çalışma ilgili alanyazında etkililiği kanıtlanmış geçiş stratejilerini ele alarak ve gelişimsel
yetersizliği olan öğrencilerin eğitim gördüğü genel eğitim sınıflarında görev yapan öğretmenler
için kılavuzluk etmeyi amaçlamaktadır. Students with developmental disabilities who receive education in inclusive classrooms
experience different transitions throughout the day between many activities, courses and
environments. For students without special needs, these transitions do not require little effort and
support, while students with developmental disabilities often need more support and guidance to
fulfill these transitions and gain transition skills. As the difficulties in transitions increase,
inappropriate behaviors increase and the time allocated to academic learning is wasted. There are
many effective strategies in the literature for facilitating in-class transitions. While it is necessary
for teachers to plan academic activities for providing effective learning and increasing the success,
planning of classroom transitions and using effective strategies to facilitate transitions are also
effective on learning and success. The aim of the current study is to introduce strategies that are
used to support and facilitate in-class transitions in elementary and secondary school classrooms
where inclusion is carried out. Whit in this context, this study aims to provide guidance for
teachers who have students with developmental disabilities in general education classrooms by
addressing the proven transition strategies in the relevant literature.
Source
Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)Volume
10Issue
1Collections
- Cilt:10 Sayı (1) [27]
- Makale Koleksiyonu [156]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]