Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-08-04T08:45:24Z
dc.date.available2020-08-04T08:45:24Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationAltınpulluk, H. (2015). Açık ve uzaktan öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde artırılmış gerçekliğin kullanılabilirliği (editöre mektup). Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 4-6.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24380
dc.description.abstractArtırılmış gerçeklik, fiziksel dünyadaki nesnelere bilgisayar sistemlerinden türetilmiş sayısal eklemeler yapılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, çok çeşitli alanlarda kullanılan artırılmış gerçeklik uygulamalarının kendine özgü felsefe, kuram ve yaklaşımlar içeren açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında kullanılabilirliğini tartışmaktır. Bu bağlamda, kuramsal olarak çok çeşitli disiplinlere uyarlanabilen evrensel tasarım ilkeleri ve açık ve uzaktan öğrenmenin “teknoloji”, “iletişim” ve “öğrenme” boyutları ele alınacaktır. Böylece, artırılmış gerçekliğin, açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında kullanımının salt teknoloji bütünleştirmesi olarak görülmesinin önüne geçilecektir. Bu çalışma bir doktora tezi kapsamında yürütülecek olup çalışmada artırılmış gerçekliğin, açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında nasıl kullanılabileceğine yönelik bir yaklaşım oluşturulması hedeflenmektedir.en_US
dc.description.abstractAugmented Reality is implemented with the physical world objects onto digital additions which were derived computer systems. Augmented Reality applications are used in a variety of fields. The purpose of this research determines that the usability of Augmented Reality in Open and Distance Learning which includes specifically philosophy, theory and approaches. In this context, Universal Design Principles which are adaptable to a wide variety of disciplines and Open and Distance Learning's dimensions "Technology", "Communication" and "Learning" will be discussed. Thus, Augmented Reality with Open and Distance Learning shouldn't be regarded as the integration of technology. This work will be carried out as part of a doctoral dissertation. This study aims to develop an approach how to use an Augmented Reality in Open and Distance Learning environmentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArtırılmış Gerçekliken_US
dc.subjectUzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectEvrensel Tasarımen_US
dc.subjectAugmented Realityen_US
dc.subjectDistance Learningen_US
dc.subjectUniversal Designen_US
dc.titleAçık ve uzaktan öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde artırılmış gerçekliğin kullanılabilirliği (editöre mektup)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4701-1949en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage4en_US
dc.identifier.endpage6en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAltınpulluk, Hakan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster