dc.date.accessioned | 2020-08-19T12:53:19Z | |
dc.date.available | 2020-08-19T12:53:19Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.citation | Özdamar Keskin, N, Kılınç, H. (2015). Mobil öğrenme uygulamalarına yönelik geliştirme platformlarının
karşılaştırılması ve örnek uygulamalar . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (3), 68-90. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24457 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, mobil öğrenme uygulamalarına yönelik geliştirme platformlarının karşılaştırılmasıdır. Mobil öğrenme,
belirli bir yere bağlı olmadan eğitim içeriğine erişebilmeyi, dinamik olarak üretilen hizmetlerden yararlanmayı ve başkalarıyla
iletişimde bulunmayı sağlayan, kullanıcının bireysel olarak gereksinimine anında cevap vererek üretkenliğini ve iş performans
verimliliğini artıran ve mobil teknolojiler aracılığıyla gerçekleşen öğrenme olarak tanımlanmaktadır. Diğer bir tanıma göre
mobil öğrenme, kişisel elektronik cihazlar kullanarak, içerik ve sosyal etkileşimler aracılığıyla çeşitli bağlamlarda gerçekleşen
öğrenmedir. Mobil cihazların kullanımındaki artışın yanı sıra, mobil uygulamaları indiren ve kullanan bireylerin sayısının her
geçen gün artması, öğrenme amacıyla mobil uygulama geliştirmeye yönelik ilgiyi artırmıştır. Bu çalışmada geliştirme
platformlarının çeşitli değişkenler açısından sunduğu avantajlar ve dezavantajlara ilişkin öneriler sunulacaktır. Örnek
uygulamalara da yer verilen bu çalışmanın mobil öğrenme projesi geliştirmek isteyen araştırmacılara ve uygulayıcılara yol
gösterici nitelik taşıyacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to compare the development platforms for mobile learning applications. Mobile learning is defined
as a learning which takes place via mobile technologies, enables accessing educational contents without a spatial restriction and
dynamically benefiting from produced services and communicate with others, and which increases the productivity and work
performance of users by instantly responding to their individual needs. According to another definition, mobile learning takes
place in various contexts through contents and social interactions using personal electronic devices. In addition to the increase in
the use of mobile devices, the fact that the number of those who download and use mobile applications increases every day has
raised the interest in the development of mobile applications for learning. This study offers various suggestions relating to the
advantages and disadvantages presented by platforms based on various variables. Also including some application examples, it
is believed that the study will guide to those researchers and application developers who want to design mobile learning projects | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mobil Öğrenme | en_US |
dc.subject | Mobil Uygulamalar | en_US |
dc.subject | Mobil Platformlar | en_US |
dc.subject | Yerel Uygulamalar | en_US |
dc.subject | Mobil Uyumlu Web Sayfaları | en_US |
dc.subject | Mobile Learning | en_US |
dc.subject | Mobile Application | en_US |
dc.subject | Mobile Platform | en_US |
dc.subject | Native Application | en_US |
dc.subject | Mobile Responsive Web Sites | en_US |
dc.title | Mobil öğrenme uygulamalarına yönelik geliştirme platformlarının karşılaştırılması ve örnek uygulamalar | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-4301-1370 | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 68 | en_US |
dc.identifier.endpage | 90 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Özdamar Keskin, Nilgün | |
dc.contributor.institutionauthor | Kılınç, Hakan | |