Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 269, listelenen: 150-169
-
OECD ülkelerinin sağlık alanındaki etkinliklerinin bulanık veri zarflama analizi ile belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışma, OECD ülkelerinin sağlık alanındaki etkinliklerinin bulanık veri zarflama analizi ile belirlenmesi ve bulanık kümeleme analizi yardımıyla Türkiye'nin sağlık etkinliğinin içinde bulunduğu kümedeki diğer ülkeler ... -
Online kitlesel bireyselleştirmede ürün değeri ve akış deneyiminin ödeme isteği ile satın alma olasılığına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzün kendine has benzersiz talepleri olan, tükettiği ürünlerle kendilerini ifade etmek isteyen tüketicileri için ve bu tüketicileri hedeflerken onlara bir birey olarak yaklaşıp aynı zamanda maliyetlerini de düşük ... -
Orduda iş tatmini : subayların iş tatminini etkileyen faktörler üzerinde karşılaştırmalı bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Neden çalışırız? İnsanoğlu yaratıldığı günden itibaren bazı ihtiyaçlarım karşılayabilmek için bir şeyler üretmiş, bir şeyler meydana getirmiş yani çalışmıştır. Günümüzde artık iş sadece bir iş olmaktan daha öteye gitmiş, ... -
Organ bağışını artırmada sosyal pazarlama yaklaşımı : organ bağışına yönelik bir tutum araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Organ nakli günümüz tıp teknolojisinin en önemli gelişmelerinden birini oluşturur. Organ nakillerindeki basarı oranları oldukça yüksektir. Bununla birlikte organ naklini engelleyen konulardan biri organ bağışlayan kişi ... -
Organizasyonlarda kendi-kendini yöneten ekiplerin incelenmesi : kendi-kendini yöneten ekiplerin düzenlenmesinde karşılaşılacak sorunlar ve çözüm yolları ve Pınar Süt Mamulleri A.Ş.'de bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Birçok işletme hiyerarşik organizasyon yapılan yerine faaliyetlerini ekip çalışması biçiminde düzenlemeye yönelmektedirler. Çünkü ekip çalışması, işletmelere değişen çevre koşullarına daha hızlı uyarlanmalarını sağlayabilecek ... -
Ortak yaratım davranışının tüketici tatmini üzerindeki etkisinde marka deneyiminin aracı rolü
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Tüketiciler hizmet ortamlarındaki deneyimlerini marka ve kendi kaynaklarını birleştirerek ortak bir şekilde yaratmaktadır. Hizmet-baskın mantık anlayışının bir çıktısı olan ortak yaratım davranışının öncüllerinin ve ... -
Otel işletmelerinde hata ve hile önleme aracı olarak iç kontrol
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Hata ve hileler otel işletmesinin amaçlarına ulaşmasını engelleyen riskler arasında yer alır. Otel yönetimi hata ve hilelerin azalılacağı ortamın hazırlanmasından sorumludur. Otel yönetimi bu sorumluluğunu etkin bir iç ... -
Otel işletmelerinde kar planlaması ve maliyet kontrolu
(Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1976) -
Otel işletmelerinde tutundurma faaliyetleri ve planlaması, Türkiye'de karşılaştırılmalı bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Otel işletmelerinin gelecekteki karlılıklarının yükseltilmesi satışlarının sürekli artış göstermesi ile mümkündür. Satışlardaki ar- tışın sağlanabilmesi ise hedef kitle ile yeterince iletişim kurulması aracı işletmelerle ... -
Otel yönetimi ve beş yıldızlı otel işletmelerinde Likert Modeli uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Bu çalışmada, konaklama işletmeleri arasında en önemli birimi oluşturan otel işletmelerindeki (özellikle Beş Yıldızlı (Lüks) Otel İşletmeleri) yöneticilerinin yönetim anlayışlarının davranışsal boyutları belirlenmiş ve bu ... -
Oyunlaştırma ve sosyal webin B2B e-pazaryerlerinin performansını belirleyen kritik başarı faktörlerine etkisi : deneysel bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın temel amacı oyunlaştırma ve sosyal web uygulamalarının B2B e-ticaret mimarisine eklemlenmesi durumunda bir B2B portalın daha başarılı olup olamayacağını kullanıcıların KBFlere ilişkin performans algısı üzerinden ... -
Örgüt kültürü boyutlarının faklılıkların yönetimi algılarına etkisi : bir otel zincirinde araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Son yıllarda sosyal bilimlerin güncel konularından biri haline gelen farklılıklar ve farklılıkların nasıl yönetileceği sorunu, disiplinlerarası bir nitelik göstermekte ve sosyoloji, antropoloji ve yönetim bilimleri alanlarında ... -
Örgütlerde kadına yönelik etik-dışı davranışlar : feminist bir bakış açısıyla etnografik bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışma, çalışma yaşamında kadına yönelik etik-dışı davranışları kadın bakış açısı taşıdığı düşünülen feminist etik temelinde oluşturulmuştur. Çalışma yaşamında kadına yönelik etik-dışı davranışlar, çalışma yaşamının ... -
Örgütlerde stres kaynaklarının çalışan kadınlar üzerindeki etkileri ve Eskişehir bölgesinde uygulama çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Endüstrileşme ve hızlı kentleşme sonucu kadınların çalışma yaşamında gittikçe çoğalarak ve yaygınlaşarak yer alması bizi stresin kadınlar üzerindeki etkilerini incelemeye itmiştir. Kadınların çalışma yaşamına girmesiyle ... -
Örgütsel öğrenme sonuçları ve İMKB'de bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Örgütsel bilgi; örgütsel kurallar, roller, gelenekler, stratejiler, yapılar, teknolojiler,kültürel uygulamalar, yetenekler vb.'den oluşmakta ve günümüz işletmelerinin en değerli varlığı konumunda bulunmaktadır. Örgütsel ... -
Örgütsel sosyalleşme ve örgütsel vatandaşlık davranışı ilişkisine eğitimin etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın birinci amacı örgütsel sosyalleşme ile örgütsel vatandaşlık davranışı ilişkisine eğitimin etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın bir diğer amacı da eğitimin örgütsel sosyalleşme ve örgütsel vatandaşlık ... -
Özdeşleşmenin reklama karşı tutum ve satın alma niyeti üzerindeki etkisinde ünlü-ürün uyumunun ılımlaştırıcı rolü
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Ünlü kullanımı pazarlama iletişiminde sıklıkla yararlanılan bir stratejidir. Ünlü seçimine ilişkin karar ise markaya kısa ve uzun vadede sağlayacağı finansal ve finansal olmayan getirileriyle birlikte olası zararları göz ... -
Özel televizyon işletmelerinde muhasebe sistemi ve örnek yapım maliyet oluşumları
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Tüm Dünya'da yaşanan global değişmelerin sonucu endüstriye dayalı sektör ekonomileri durağanlaşırken, gelişme süreçlerini hizmete dayalı ekonomilere bırakmaya başlamışlardır. Hızla gelişen hizmet endüstrisi içerisinde de ... -
Pazarlama araştırmalarının stratejik seçenek belirlemedeki rolü ve bu süreçte etkili olan faktörler
(Anadolu Üniversitesi, 2011)İsletme çevresinde sürekli değisen kosullar ve artan belirsizlik isletmelerin değisen kosullara uyum sağlamasını gerektirmektedir. İsletmeler stratejik seçenek belirleyerek dinamik ve rekabetçi çevre kosulları ile belirsizlik ... -
Pazarlama ve tüketim toplumuna eleştirel bir bakış : tüketim karşıtlığına ilişkin nitel bir model
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Yakın zaman içinde meydana gelen birçok protesto, demokratikliği ve etikselliği sorgulanan sistemlere karşı çıkan toplulukların varolduğunu tekrar göstermiştir. Bu topluluklar, kimi zaman AVM inşaatı için ağaçların kesilmesine ...