Yazar "Odabaşı, Yavuz" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
Alışveriş merkezlerindeki tüketici deneyimlerinin fotoğraflara dayalı öykülemeler yoluyla incelenmesi
Uygun, Mutlu (Anadolu Üniversitesi, 2009)Günümüzde alışveriş merkezleri, ziyaretçileri açısından çok sayıda anlamlar taşıyabilecek bir yapıya dönüşmüşlerdir. Bu yapıyla birlikte, genç tüketiciler bu alanları çok çeşitli yönleriyle kullanan gruplar olarak öne ... -
Havayolu pazarlaması Eskişehir'deki potansiyel iş amaçlı pazarın müşteri profilinin belirlenmesi
Öç, Mustafa (Anadolu Üniversitesi, 1994)Havayolu işletmelerinin artan rekabet ortamında başarılı ola- bilmeleri tüketici yönlü olmalarına bağlıdır. Tüketici istek ve ihti- yaçlarının en iyi bir biçimde tatmin edebilmek için ise pazar yapısı- nın özelliklerinin ... -
KOBİ'lerin girişimci pazarlama yaklaşımı, yenilik yaratma çabaları, performansları ve sahip yöneticilerinin girişimcilik tutumları açısından profilleri
Kılıçer, Tuğba (Anadolu Üniversitesi, 2011)Günümüzde dünya ekonomilerinin temel dinamiğini oluşturan KOBİ’lerin büyük işletmelerden farklı özelliklere sahip olmaları nedeniyle KOBİ’lerde geleneksel pazarlama anlayışından farklı bir pazarlama tarzı söz konusudur. ... -
Otel işletmelerinde tutundurma faaliyetleri ve planlaması, Türkiye'de karşılaştırılmalı bir uygulama
Topaloğlu, Melih (Anadolu Üniversitesi, 1993)Otel işletmelerinin gelecekteki karlılıklarının yükseltilmesi satışlarının sürekli artış göstermesi ile mümkündür. Satışlardaki ar- tışın sağlanabilmesi ise hedef kitle ile yeterince iletişim kurulması aracı işletmelerle ... -
Pazarlama araştırmalarının stratejik seçenek belirlemedeki rolü ve bu süreçte etkili olan faktörler
Er, İçlem (Anadolu Üniversitesi, 2011)İsletme çevresinde sürekli değisen kosullar ve artan belirsizlik isletmelerin değisen kosullara uyum sağlamasını gerektirmektedir. İsletmeler stratejik seçenek belirleyerek dinamik ve rekabetçi çevre kosulları ile belirsizlik ... -
Spor pazarlamasında sponsorluk ve futbol branşlarında sponsorluk yapan kuruluşlara ilişkin bir araştırma
Argan, Metin (Anadolu Üniversitesi, 2001)Spor pazarlaması, değişim süreci vasıtasıyla spor tüketicilerinin istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için oluşturulan tüm faaliyetlerdir. Spor pazarlaması iki önemli unsuru ortaya çıkarmaktadır: Spor mal ve hizmetlerinin ... -
Tekno-girişimlerde girişimci pazarlama, girişimcilik eğilimi ve işletme performansı ilişkisi
Tekin, Dilşad (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışma, Türkiye’deki tekno-girişimlerin demografik yapılarını ve profil özelliklerini ortaya koymak, girişimci pazarlama yönelimleri ile girişimcilik eğilimlerini belirlemek ve bunların işletme performansını açıklama ... -
Turizm endüstrisinde kamu desteği ve Türkiye örneği
Dereköy, Ahmet Hamdi (Anadolu Üniversitesi, 1993)Turizm, boş zamanın ve tasarrufun nasıl kullanılacağına ilişkin ekonomik bir kararla başlayan ve yatırım, tüketim, istihdam, ihracat, kamu gelirleri gibi ekonomik boyutları olan, işletme organizasyonu gerektiren bir ... -
Tüketicilere yönelik satış tutundurma faaliyetleri ve planlama süreci : tüketim malları üreten işletmelerde bir araştırma
Öztürk, Ayşe Sevgi (Anadolu Üniversitesi, 1993)Son yıllarda işletmelerin pazarlama stratejileri içinde tüke- ticilere yönelik satış tutundurma faaliyetlerinin çok önem kazandığı görülmektedir. Ancak konu hakkındaki araştırmalar daha çok tüketicile- rin satış tutundurma ... -
Uluslararası pazarlamada standardizasyon stratejisi : yabancı sermayeli işletmelere yönelik bir araştırma
Oyman, Mine (Anadolu Üniversitesi, 1996)Uluslararası pazarlamada adaptasyona karşı pazarlama program ve süreçlerinin standardizasyonu oldukça tartışmalı bir konudur. Pazarlama literatüründe bu konu 1960'lardan beri tartışılmaktadır. Akademisyenler 1960'lardaki ... -
Yüksek teknoloji yeniliği olarak akıllı telefonların genç tüketiciler tarafından benimsenmesinde etkili olan faktörler
Özata, F. Zeynep (Anadolu Üniversitesi, 2009)1970‘li yıllarda yaşanan dijital devrim ile birlikte, gerek ülkelerin gerekse teknoloji sektörlerinin gelişimi, piyasaya sundukları yüksek teknoloji yeniliklerine bağlı hale gelmiştir. Gelişmenin sürdürülebilmesi ise, ... -
Yükseköğretimde stratejik pazarlama planlaması yaklaşımı ve Türk üniversitelerinde stratejik pazarlama planlaması yaklaşımı üzerine bir araştırma
Telli Yamamoto, S. Gonca (Anadolu Üniversitesi, 1997)Zamanımızda çevre koşullarında ve rekabet koşullarında oluşan değişiklikler yükseköğretim kurumlarını da diğer işletmelerde olduğu gibi etkilemektedir. Gelecekte pazar ve rekabet koşullarına hazırlıklı olmayan yükseköğretim ...