Yayın tarihi için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 121-140
-
İşletmelerde verimliliği geliştirme aracı olarak katılmalı yönetimle örgüt geliştirmenin karşılaştırmalı incelenmesi ve bir sanayi işletmesinde yapılan uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Bu çalışmada, günümüzda karlı, rasyonel çalışmanın yanında, örgüt içindeki çalışanların verimli, etkili ve etkin çalışmasının ge- rekliliği üzerinde durulmuş, yapılan çalışmalar sonucu bazı teknikler geliştirilmiştir. ... -
Türkiye'de tarım satış kooperatifleri birliklerinin dışsatımı
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Ülkemizde tarım ürünleri dışsatımı son yıllarda azalma göster- miştir. Dağınık ve küçük aile işletmelerinde oluşturduğu tarım kesimi ürünlerini iç ve dış pazarlarda yeterli rekabet olanakları yaratama- dıkları için tarımsal ... -
Pazarlamada marka ve dayanıklı tüketim mallarında markanın tüketici tercihine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Ürünün somut unsurlarından birisi olan marka, bir satıcıya ya da satıcılar grubunca satışa sunulan mal ve hizmetleri tanımaya ve farklılaştırmaya yarayan bir ad, deyim, işaret, sembol, dizayn ya da tüm bunların birleşimi ... -
Tüketim kooperatiflerinde mağaza içi düzeni ve tüketici davranışlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Günümüzde hızla gelişen teknoloji beraberinde pek çok yeni- likler getirmiştir. Bu yenilikler ışığında tüketicilerin satın alma eylemlerinde de gözle görülür değişiklikler olmuştur. Ülkemize hızlı giren süpermarket, ... -
Türkiye'de kamu döner sermaye işletmeleri ve bütçe ile muhasebe işlemleri üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Türkiye'de kamu döner sermaye işletmeleri kamu yönetiminin i- çinde yer alır. Bu işletmeler genel olarak herhangi bir genel, katma yada özel bütçeli idareye bağlı kurulur ve tüzel kişilikleri yoktur. Kamu sektöründe uygulanan ... -
Geleceği planlama ve kontrol aracı olarak stratejik yönetim sürecinde çeşitlendirme stratejilerinin saptanması
(Anadolu Üniversitesi, 1993)İşletmelerin değişen çevre koşullarına rahatça uyum sağlaya- bilmeleri, teknolojik yenilikleri yakından izleyebilmeleri ve kendi- lerini geleceğin risk ve belirsizliklerinden koruyabilmeleri büyük öl- çüde belirledikleri ... -
Süpermarketlerde pazarlama faaliyetleri ve tüketicilerin süpermarketleri tercih nedenleri ve beklentileri
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Universality of changing, changing cosumer's wants, increasing and willing to increase wealt should require some changes in the eco- nomic activities. It is not possible to differ the marketing percep- tion and retailing ... -
Büro yönetiminde sistem yaklaşımı ve büro sisteminin iyileştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Hızlı değişen çevresel koşullar ve rekabet ortamı, işletmele- rin ellerindeki tüm kaynakları etkin ve verimli kullanmaya zorlamakta- dır. Bunu yaparken yöneticilerin aldıkları kararlar ve bu kararların kalitesi büyük önem ... -
İki kişilik kollektif ortaklıklarda ortağı ortaklıktan çıkarma
(Anadolu Üniversitesi, 1993)İkiden fazla ortağı bulunan kollektif ortaklıklarda ortaklar- dan birinin ortaklıktan ayrılması, ortaklığın devamına etkisi olmaz. Ancak, bir kollektif ortaklıkta ortak sayısının iki olması durumunda ortağın ayrılması ... -
Sigorta işletmelerinde hayat sigortası, muhasebesi ve etkinlik -verimlilik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Sigortanın toplumsal hayatımızdaki önemi gün geçtikçe artmak- tadır. Sigorta sadece kişilere güvence sağlamakla kalmayıp, aynı za- manda tasarruf yapma olanağı da sağlamaktadır. Her türlü riski, bel- li bir prim karşılığında ... -
Uygulama ve değerleme açısından sermaye artırımı : kayıtlı sermaye uygulaması ve İMKB değerlemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Türkiye'de sermaye piyasasını geliştirme çabaları planlı dönemle başlamıştır. 1980 sonrası ise sermaye piyasasında ekonomik gelişme ve değişmeler parelelinde büyük gelişmeler olmuştur. Sermaye piyasasına ilişkin yasal ... -
Tüketim kooperatiflerinde kıvamlı stoklama
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Son yıllarda ülkemizde hızla yayılmakta olan süpermarket, hipermarket gibi alışveriş merkezlerinin varlığının yanında, tüketim eğilimlerinde meydana gelen değişmeler hiç kuşkusuz tüketim kooperatif işletmeleri de yakından ... -
Enflasyonist ortamda pazarlama faliyetleri ve bir uygulama çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 1994)21. yüzyıla adım yaklaştığımız şu günlerde pazarlamanın önemi açıkça anlaşılmış ve pazarlamanın ekonominin en temel unsur- larından biri olduğu bilinir hale gelmiştir. Genellikle sanayi devrimiyle birlikte başlayan yeni ... -
Planlama örgütünde amaçlara göre yönetim uygulamasının işletmenin başarısı açısından incelenmesi ve Eczacıbaşı holding'de bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Günümüzde Planlama örgütleri yapısal ve yönetsel bir takım araçlara sahiptirler. Bunlar aracılığıyla planlama çalışmalarının düzgün bir şekilde yürütülmesini sağlar. Planlama bir amacı gerçekleştirmek için izlenecek ... -
Kooperatiflerde ortaklıktan çıkarılma
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu çalışmada ortakların kooperatiften çıkarılması ele alınmış- tır. Birinci ve İkinci Bölümde konuya genel olarak yaklaşılırken, Üçüncü Bölümde ise konu değişik yönleri ile ortak ve kooperatif açı- sından sonuçları ile ... -
Globalleşme sürecinde finansal amaçlı işbirliği stratejileri
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Finansal globalleşmenin temelleri bölgesel ekonomik bütünleş- melerle çok önceleri atılmıştır. Bu olgu, yabancı pazarlar arasındaki farklılıkları ortadan kaldırmakta ve dünya her geçen gün homojen bir hale gelmektedir. Bu ... -
Türkiye'de varlığa dayalı menkul kıymet uygulaması ve muhasebeleştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Türkiye ekonomisinin yapısı 1980'lerin başından beri değişmek- tedir. Bu değişmenin bir sonucu olarak finans gelişmekte ve yeni finansal araç ve teknikler piyasaya sunulmaktadır. Bu finansal araç- lardan birisi varlığa ... -
Büyük otel işletmelerinde önbüro yönetimi ve beş yıldızlı otel işletmelerinde önbüro yönetimi ile ilgili uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Otel işletmeleri kendine özgü pek çok özellikleri nedeniyle diğer işletmelerden farklılık göstermektedir. Her otel işletmesinin faaliyet bölümleri birbirinin aynı olmadığı gibi organizasyon yapıla- rıda her işletmenin ... -
Küçük ve orta ölçekli işletmelere alternatif olarak franchising sistemi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Her türlü küçük ve orta ölçekli tasarrufların ekonomiye akta- rılabilmesi için dolayısız yatırımın yapılması gerekmektedir. Dolaysız yatırımları gerçekleştirmenin bir yolu olarak, Franchising Sistemi önerilebilir. Franchising ... -
Doğrudan pazarlama yönelimlerinden katalogla pazarlama ve Türkiye uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Kendisine özgü kurallara ve üstün özelliklere sahip olan doğrudan pazarlama, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasında kullanılan, özellikle ABD ve Avrupa'da oldukça yaygın, çağdaş bir pazarlama yöntemidir. Doğrudan pazarlamada ...