Yayın tarihi için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 281-300
-
Mamul hayat seyrinde uygulanan pazarlama stratejileri ve uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Teknolojik ilerlemelerle, hızla değişen ihtiyaçlarla ve artan rekabetle mamullerin yaşam süresihızla azalmaktadır. Dinamik bir çevrede işletmelerin ayakta kalabilmeleri ; tüketicilerinin ihtiyaçlarını önceden görme yeteneğine, ... -
Türkiye A-T Gümrük Birliği sürecinin Türk dış ticareti üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bilgi ve İletişim teknolojileri, Dünyamızı küçültürken Ulusal devletler yerine, uluslararası düzeyde bütünleşen ekonomik topluluk ve kutuplaşmaları beraberinde getirmiştir. Zira, dünya ülkeleri hızla ekonomik bütünleşmeye ... -
Kendi kendini yöneten takımların yönetime katkıları ve TEI'de bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Kendi kendini yöneten takımlar önceden belirlenmiş amaçları ve hedefleri başarma doğrultusunda birlikte çalışan çalışma takımlarıdır. Günümüzde çoğu şirketler kendi kendini yöneten takımlerı orta kademe yönetim maliyetlerini ... -
İşletmelerde kriz ve yönetimi
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Kriz "herhangi bir durumun doğal gidişi sırasında birdenbire ortaya çıkan ve doğal olmayan aykırılık, bunalım" olarak tanımlanabilir. Başka bir deyişle planlanmamış olayların meydana gelmesiyle kriz oluşur. İşletmeler için ... -
Zincirleme mağazalarda merkezleşme-merkezleşmeme uygulamaları ve Eskişehir'deki inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Türkiye'de ticaret sektörü, 1980 sonrası politikaların bir sonucu olarak hızlı değişim sürecine girmiştir. Çok uluslu perakendecilerin Türkiye pazarına girmesi rekabeti arttırmış ve eğitici rol oynamıştır. Türk girişimcileri ... -
Konut kooperatiflerinde karşılaşılan yolsuzluklar
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Konut kooperatifleri, ortaklarının konut ihtiyaçlarını karşılıklı yardımlaşma ve dayanışma içersinde, ekonomik güçlerini bir araya getirerek karşılamayı amaçlayan demokratik kuruluşlardır. Ülkemizde, konut kooperatifçiliği ... -
Bir seramik işletmesinde hedef programlama uygulama denemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Çok amaçlı karar verme teknikleri, gerçek yaşamda karşılaşılan çok amaçlı karar problemlerinde uygulanmaktadır. Tek amaçlı ve çok amaçlı doğrusal karar modelleri hakkında bilgi, birinci bölümde verilmeye çalışılmıştır. ... -
Havayolu işletmelerinde geleceği planlama ve kontrol aracı olarak stratejik planlama süreci : Türk Hava Yolları uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Havayolu işletmelerinin yoğun rekabet ortamında varlıklarını sürdürebilmeleri tercih edilen global bir havayolu olabilmeleri stratejik planlama çalışmalarına bağlı olarak değişebilmektedir. Bu nedenle stratejik planlama ... -
Hastanelerde toplam kalite yönetimi ve özel bir hastanede inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Günümüzde dünyamızdaki değişimin boyutu ve hızı oldukça önem kazanmıştır. Özellikle bilgi toplumu sürecine girdiğimiz çağda, geniş kitlelerin yüksek yaşam standartları tüketim alışkanlıklarını değiştirmiştir. Ulusal rekabetin ... -
Konut kooperatiflerinin işlevsel yönetim ilişkilerinde karar alma süreci ve uygulamada karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Günümüzde tüm işletmeler gibi konut kooperatifleri de hızla değişen bir ortamda çalışmalarını sürdürmeye çalışmaktadırlar. Konut kooperatiflerinin bu ortamda çalışmalarını sürdürebilmeleri ve amaçlarına ulaşabilmeleri ancak ... -
Hastanelerde hemşirelik hizmetleri organizasyonunun yatan hasta tatmini açısından değerlendirilmesi ve T.C.D.D. Eskişehir Hastanesinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Hastaneler karmaşık yapıya sahip organizasyonlardır. Hastanelerin en önemli amacı hastayı tekrar eski sağlığına kavuşturmaktadır. Bu süreç içinde hemşirelik hizmetleri önemli bir rol oynamaktadır. Bireylerin önce sağlık, ... -
Veri tabanlı pazarlama Ekinciler Holding A.Ş. uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Veri tabanlı pazarlama bilgi teknolojisinden ve önceleri bir bakıma imkansız olan müşteri verilerini çoğaltmak ve kullanmak için bilgisayarların artan gücünden ve azalan maliyetlerinden yararlanan yeni bir pazarlama ... -
Çatışma yönetiminde uluslararası kültürel farklılıkların etkisi ve bir anket çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Organizasyonlarda çatışmaların çıkma nedenleri çeşitlidir. Bu nedenlerdenbir tanesi de farklı ulus kültürlerinden gelen insanların algılama farklılıklarından kaynaklanan çatışmalardır. Birinci bölümde, çatışma ve çatışma ... -
İşletmelerde dış kaynaktan yararlanma süreci ve Eskişehir Arçelik İşletmesi'nde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1998)İşletmeler, hızlı değişen çevre koşulları karşısında yaşamlarını sürdürebilmek, liderliğe yerleşmek ve lider olarak kalabilmek için mücadele verirler. Çağı yakalamanın bir koşulu da ; mevcut yapıyı günün koşullarına ve ... -
İşletmelerin stratejik planlama ve karar alma sürecinde muhasebe bilgi sisteminin yeri ve önemi : TUSAŞ Motor Sanayi A.Ş. uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Muhasebe Bilgi Sistemi bir işletmede finansal işlemleri işleyerek değerlendirme yapma, ilgi yönlendirme, ve karar almaya ilişkin olarak elde edilen bilgileri bilgi kullanıcılarına ileten bir sistem olarak tanımlanabilir. ... -
Müzelerde pazarlama : müze-ziyaretçi ilişkilerinde çağdaş pazarlama yaklaşımı
(Anadolu Üniversitesi, 1998)"Müzelerde Pazarlama MüzeÊZiyaretçi İlişkilerinde Çağdaş Pazarlama Yaklaşımı" konulu yüksek lisans tezi, geleneksel olarak ürünler için geliştirilen ve tüketici tatminini esas alan çağdaş pazarlama uygulamalarının, aynı ... -
Türkiye hastanelerinde toplam kalite yönetimi anlayışının gelişimi ve özel bir hastanede uygulanan bir örnek
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Türkiye'de kamu hastanelerinde Cumhuriyet döneminden günümüze değin süren sağlık bakım, teşhis ve tedavi hizmetleriyle hastane yönetim ve organizasyonunda kendine özgü bir yapılaşma vardır. Ülke çapında oldukça yaygın, ... -
Yaşam biçimi ve pazarlamada kullanımı : otomobil sektöründe bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bugünün pazarlama anlayışının temelinde tüketici ve onun ihtiyaç ve isteklerinin tatmini yer almaktadır. Bu anlayış aynı zamanda tüketiciyi tanımayı, davranışlarını öğrenmeyi ve onun ihtiyaç ve isteklerine uygun olarak ... -
Endüstride görülen iş tatmini ve bunun çalışma ortamına uyumla olan ilişkisi (özel sektör ve KİT üzerinde yapılan karşılaştırmalı bir saha araştırması)
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Organizasyonlarda işgörenlerin iş tatmin düzeylerini etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bunların arasında işgörenlerin çalışma ortamına uyumları ve diğer bireysel ve örgütsel faktörler sayılabilir. Organizasyon içinde ... -
Bilgi sistemlerinin stratejik planlaması ve Zeytinoğlu Holding A.Ş.'de bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Önemi giderek artan Bilgi Sistemlerinin, işletmenin genel stratejilerini gerçekleştirmeye yönelik geliştirilmesi, işletmeye bu yönde önemli bir katkı sağlayacaktır. Bilgi Sistemlerinin bu amaç doğrultusunda geliştirilmesi ...