Yayın tarihi için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 501-520
-
Performans değerleme bir yöntem : 360 derece geribildirim yöntemi ve yöntemi uygulayan bir işletmede yapılan inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Performans değerleme, İnsan Kaynakları Yönetim sürecinin en önemli fonksiyonlarından biridir. Çünkü, bir anlamda performans değerleme personel seçimi, eğitim, kariyer planlama, ücret yönetimi gibi diğer İnsan Kaynakları ... -
Malzeme gereksinim planlamasında karar destek sisteminin kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Son yıllarda, teknolojinin baş döndürücü bir hızla ilerlemesinden dolayı, işletmeler için ayakta durabilmek daha zor hale gelmiştir. Mevcut kaynaklarını verimli kullanan, doğru zamanda doğru kararlar alabilen işletmeler, ... -
Finansal krizlerin işletmelere etkisi ve Şubat 2001 Krizinde İMKB'de işlem gören çimento işletmelerinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Dünyada yaşanan büyük bir değişim süreci olan küreselleşmenin, gelişmiş ülkelerden gelişmekte olan ülkelere ve oradan da, az gelişmiş ülkelere doğru yaşamın her alanına yayılması sırasında, bu faaliyetlerden kurumsal düzeyde ... -
Ana üretim planlamasında karar destek sistemlerinin kullanılması ve stoksuz üretim yapılan bir işletmede uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Ana Üretim Planlaması, orta dönem planlama kararlarının alınmasında işgücü seviyesi ve dolayısıyla işe alım ve işten çıkarma miktarının, stok seviyesinin, normal mesai üretim, fazla mesai üretim miktarının ve taşeron ... -
Toplam kalite yönetimi ile değişim mühendisliğinin karşılaştırılması ve e-engineeringe dönüşüm
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Son yıllarda küreselleşme ile ortaya çıkan hızlı değişimlerden, işletmeler büyük oranda etkilenmekte, rekabet güçlerini kaybetmemek için değişimlere uyum sağlamak durumunda kalmaktadırlar. Bu koşullar atında, artan oranlı ... -
Çevre maliyet muhasebesi bilgi sisteminin geliştirilmesi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Son yıllarda tüm dünyada ortaya çıkan ve giderek artan çevre bilinci, işletmeleri çok yakından etkilemiştir. İşletmelerin bu artan rekabet ortamına uyum sağlayabilmelerinde ve pazarda kalıcı üstünlük elde edebilmelerinde ... -
Bireysel banka müşterilerinin memnuniyetinin ölçülmesi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Günümüz koşullarında işletmeler varlıklarını sürdürebilmek, çağın gerisinde kalmamak ve karlılıklarını artırabilmek için, müşteri memnuniyeti konusuna her geçen gün daha fazla önem vermeye başlamışlardır. Müşterilerini iyi ... -
Güncel bilgi teknolojilerinin planlama ve denetleme işlevlerini dönüştürmesi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Son yıllarda bilgi teknolojilerindeki çok hızlı gelişmelerden, işletmeler de büyük oranda etkilenmekte, rekabet üstünlüklerini kaybetmemek için bu dcğişimlere uyum sağlamak durumunda kalmaktadırlar. Çalışma, bilgi ... -
Müşteri sadakati sağlamada sadakat programlarının rolü ve perakendecilik sektöründe bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Günümüzde işletmelerin ana amacı, varlıklarını devam ettirmek ve rekabette bir adım öne geçmektir. Bunun başarılabilmesi için, işletmelerin kendi ürün ya da hizmetlerine bağlı sadık müşteriler edinmeleri gerekmektedir. ... -
Küçük orta boy işletmelerde rekabet gücü kriterleri ve Eskişehir marangoz ve mobilya sektöründe bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Küreselleşen dünyada rekabet etmek giderek zorlaşmaktadır. Gerek işletme sayıları içinde aldıkları payla gerekse de istihdama olan olumlu etkileri ile küçük ve orta boy işletmeler ülke ekonomisinde giderek daha fazla öneme ... -
Araştırma geliştirme maliyetlerinin raporlanması
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Günümüzde dünyada artan rekabet koşulları karşısında ayakta kalmak isteyen işletmeler AR-GE faaliyetlerine daha fazla kaynak ayırmak zorunda kalmışlardır. Bunun neticesinde de AR-GE maliyetlerinin raporlanması ve ... -
Sosyalleşme kurumlarının gençlerin marka kararlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bugün tüm dünyada gençler, sahip oldukları pazar potansiyeli ile milyarlarca dolarlık bir endüstriye hitap etmektedir. Ayrıca ailelerinin ve arkadaşlarının harcamalarını büyük ölçüde etkilemeleri ve geleceğin yetişkinleri ... -
Entelektüel sermayenin entelektüel katma değer sayısı (VAIC) ile ölçülmesi ve veri zarflama analizi (DEA) yöntemi kullanılarak karlılığa etkisinin sınanması : İMKB'ye kote bankalarda uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Yeni ekonominin en önemli kaynaklarından biri olan, işletmelerin bilgi ve bilgiye dayalı varlıklarının toplamı olarak ifade edilen entelektüel sermaye olgusu bir işletmenin içinde bulunmakla birlikte bilançolarında tam ... -
Tüketicilerin satın alma kararlarında ağızdan ağıza iletişimin etkisi : Anadolu Üniversitesi öğretim elemanları üzerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüzde kitle iletişim araçlarının yarattığı mesaj karmaşası, pazarda aynı ihtiyaca cevap veren onlarca ürünün bulunması gibi etmenler tüketicileri satın alma kararlarında objektif ve bağımsız bilgi kaynaklarına ... -
Bilginin örgütlerde kurumsallaştırılması ve yönetilmesi, Koç Bilgi ve İletişim Hizmetleri A.Ş. uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüz rekabet koşullarında işletmelerin yer aldıkları sektörlerde başarıyı yakalayabilmelerinin temel kriteri sahip oldukları bilgileri en iyi biçimde kullanmalarıdır. Bugün işletmelerin sahip oldukları en önemli güç ... -
Yönetimde bilgi güvenlik sisteminin yapısı, işleyişi ve Aselsan A.Ş.'de uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Giderek işletmeler ve sahip oldukları bilgi sistemleri ve ağları bilgisayar destekli sahtekarlık, casusluk, sabotaj, yıkıcılık, yangın ve sel gibi çok geniş kaynaklardan gelen tehdit ve tehlikelerle karşı karşıyadırlar. ... -
Tedarik zinciri yönetiminin yapısı ve işleyişi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Son yıllarda küreselleşme ile ortaya çıkan hızlı değişmelerden, işletmeler büyük oranda etkilenmekte, rekabet güçlerini kaybetmemek için değişimlere uyum sağlamak durumunda kalmaktadırlar. Bu koşullar altında, etkin bir ... -
Pazarlama iletişiminde ürün yerleştirme ve üniversite öğrencilerinin ürün yerleştirmeye ilişkin tutumlarına yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüzde pazarlama uygulayıcıları tarafından, son tüketicilere ulaşmak için bir çok iletişim aracı kullanılmaktadır. Hem bu yeni araçların hem de piyasada yer alan markaların çoğalması, tüketicilerin yoğun bir mesaj ... -
Tüketicilerin internet ortamında satın almalarındaki anlık davranışlar
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Türkiye'de İnternet'ten alışveriş eden tüketicilerin sayısı giderek artmaktadır. İnternet üzerinden alışveriş eden tüketicilerin anlık satın alma davranışlarını analiz etmek, bu satış kanalını kullanan pazarlamacılar için ... -
Proje yönetimi 1. H.İ.B.M. K.lığı ISO 14000 çalışmaları proje yönetimi uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Proje Yönetimi , olağan faaliyetlerin yönetiminden çok farklıdır. Karmaşık ve özgün çabalar olmaları, birbirini izleyen veya birlikte yürütülen ancak tekrarlanmayan faaliyetlerden oluşmaları nedeniyle projelerin yönetimi, ...