Yayın tarihi için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 561-580
-
Küçük ve orta boy işletmelerde rekabet gücü : Eskişehir metal ve makine sanayiinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Küreselleşen dünyada rekabet etmek giderek zorlaşmaktadır. Gerek İşletme sayıları içinde gerekse istihdama olan olumlu etkileri ile küçük ve orta boy işletmeler ülke ekonomisinde daha fazla öneme sahip olmaktadırlar. Bu ... -
İnsan kaynakları eğitiminde e-eğitimin başarılı olmasını sağlayan faktörler ve eğitimi alanların bu konuya ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Teknolojinin gelişimiyle ortaya çıkan e-eğitim, işletmeler tarafından insan kaynaklarının eğitiminde giderek daha yaygın olarak kullanılan eğitim yöntemlerinden biri haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, e-eğitim sistemini ... -
Stokastik programlama yaklaşımı ile portföy optimizasyonu : İMKB'de bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Menkul kıymet portföyü farklı yatırım kategorileri arasından seçim yapılmasını sağlayan sistematik bir yöntemdir. Bu yöntem, yatırım yapılacak menkul kıymetlerden bir portföy oluşturmak için en iyi yöntemin kullanılmasını ... -
Örgütsel bağlılık ve örgütsel bağlılığı geliştirme araçları : özel bir hizmet işletmesinde araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Çalışanların kendi istekleri ya da çıkarları doğrultusunda örgütte kalmak istemeleri, örgütün değerlerini kendi değerleri ile özdeşleştirmeleri ve örgütün başarıya ulaşması için çaba harcamaya istekli olmaları anlamına ... -
Analitik hiyerarşi süreci yöntemi ile süpermarket kuruluş yeri seçimi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Perakende mağaza kuruluş yeri seçimi, perakendecilik yönetimi stratejilerinin en önemli öğeleri arasındadır ve işletmenin başarısını etkileyen en kritik faktörlerdendir. Bir perakende mağazanın yeri, mağazanın satışları ... -
GSM sektöründe numara taşınabilirliği ve operatör değiştirme davranışları : üniversite öğrencilerinin numara taşıma niyeti üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bilgi paylaşımı ve haberleşmenin öneminin gittikçe arttığı günümüzde iletişim şekil değiştirmektedir. Küresel iletişimin önemli yapı taşlarından biri olarak bilinen GSM (Global System for Mobile Communications- Küresel ... -
Avrupa Birliği ekonomisinin rekabet edebilirliğinin güçlendirilmesi sürecinde Lizbon stratejisi'nin önemi ve Türkiye'nin Lizbon stratejisi'ne uyumu
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Dünya genelinde ekonomik ve teknolojik gelişmelerin son derece hız kazandığı yirmi birinci yüzyılda başarı ve rekabet üstünlükleri ile ilgili tanımlamalarda köklü değişiklikler meydana gelmistir. Rekabet edebilirliği yüksek ... -
Satış noktasında reklam ve eczanelerde satış noktası reklam malzemelerinin kullanımı üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Ürünlerin perakendeciler tarafından satışa sunulduğu ve tüketiciler tarafından satın alındığı yer konumunda olan satış noktalarında yapılan reklam çalışmaları, ‘satın alma noktası reklamları’, bu reklamları gerçekleştirmek ... -
Doğrudan yabancı sermaye yatırım kararlarını etkileyen faktörler : Eskişehir imalat sanayi üzerine bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Son yıllarda küreselleşme ile birlikte meydana gelen hızlı değişimler doğrudan yabancı sermaye yatırımlarını da önemli ölçüde etkilemektedir. Finansal ve ekonomik alanlarda yaşanan değişmeler sermayenin dünya üzerinde ki ... -
Marka kişiliğinin marka sadakatini etkilemesi : bilgisayarlar üzerinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Marka imajlarının ve sembollerin önemli olduğu günümüz dünyasında firmaların marka sadakatini oluşturmak için geliştirdikleri marka kişilikleri Önem kazanmaya başlamıştır. Özellikle teknolojik ürünler alanındaki firmaların ... -
Bir dağıtım kanalı olarak franchising sistemi ve daily fresh işletmesinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Günümüzde hızla artan rekabet ortamında güçlü olabilmek için pazarın her yerindeki tüketiciye ulaşabilme gerekliliği, etkili bir dağıtım kanalı stratejisi geliştirmeyi zorunlu hale getirmiştir. Rekabet gücü üzerinde doğrudan ... -
Pazarlama faaliyetleri içinde fuarlar-endüstri kuruluşlarının fuarlara yönelik tutumları ve madencilik sektöründe uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Küreselleşme, gelisen teknoloji ve iletişim alanındaki ilerlemeler rekabeti arttırmakta ve ülkeleri birbirine yaklaştırmaktadır. İsletmeler büyümek ve gelişmek adına pazarlama faaliyetlerine ağırlık vermek zorundadırlar. ... -
Aile işletmelerinin kurumsallaşmasında yönetimin devri : Eskişehir'de faaliyet gösteren aile işletmelerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Günümüzde yaşanan küreselleşme, rekabet şartları ve değişen işletmecilik anlayışı, işletmelerin sürekliliğinin sağlanabilmesi ve varlıklarının devamı için kurumsallaşmayı gerekli hale getirmiştir. Aile işletmelerinin ... -
Örgütsel güven boyutları ve iş tatmini ilişkisi : tekstil işletmesinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmanın amacı örgütsel güven ve iş tatmini arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma literatür araştırması ve uygulama olarak dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın kuramsal yapısını oluşturmak amacıyla önce literatür ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka çağrışımı ve kurumsal itibar üzerindeki etkisi ve bir işletme uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Günümüzde pazarlama kavramının odak noktasında “değer temelli olmak” anlayışı bulunmaktadır. Kurum ve kuruluşları değerli kılan ve fark yaratan artık sadece ürettikleri mal ya da sundukları hizmetin kalitesi değil, topluma ... -
Endüstriyel firmalarda strtejik satınalma yönetiminin yapısı, işleyişi ve uluslararası bir firma uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Satın alma yönetimi, malzeme ve hizmetlerin doğru kalitede, doğru miktarda, doğru zamanda, doğru fiyatla, doğru kaynaktan sağlanması için çalışır. Bu tez çalışmasında, satın alma yönetimi ve satın alma uygulamaları ... -
Hazır giyim perakendeciliği yapan mağazalarda görselliğe dayalı sergileme etkinlikleri : Eskişehir ilinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Hazır giyim perakendeciliği yapan mağazalar sergileme konusunda bazı sorunlarla karşılaşabilmektedirler. Bu nedenle, sergilemede başarılı olmanın çeşitli yollarını aramaktadırlar. Bu noktada görselliğin önemi ön plana ... -
Tüketici elektroniği ürünlerinin internet üzerinden pazarlanması ve üniversite öğrencilerinin tüketici elektroniği ürünlerini internetten satın alma faaliyetlerine yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Hızlı gelişmekte olan teknoloji ve yenilikler tüketici elektroniği ürünleri, internet, elektronik ticaret ve elektronik pazarlama gibi kavramlar getirmiştir. Gelişen teknoloji ile hayatı kolaylaştıran internet ya da cep ... -
Kilit performans göstergeleri'nin şirketler açısından önemi ve Nestle Türkiye Gıda Sanayii Karacabey Fabrikası üretim performans göstergeleri uygulaması örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Globalleşen dünyada, rekabet her geçen gün artmakta ve şirketlerin bu yoğun rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri güçleşmektedir. Bu da şirketlerin varlıklarını ve rekabetçiliklerini sürdürebilmeleri için iyi bir performans ... -
Kooperatif işletmelerde örgüt kültürü; kooperatif ve özel sektör işletmelerinde örgüt kültürünün karşılaştırmalı analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Örgüt kavramı, sosyal ve bilimsel bir kavramdır. Bireylerin gereksinimlerini karşılamak amacıyla kurulan örgütler yaşamlarını devam ettirmek zorundadır. Örgütün yaşamının devam etmesinde ise örgütün çalışanları önemli bir ...