Yayın tarihi için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 601-620
-
Hizmet işletmelerinde insan kaynağının önemi ve insan kaynakları yönetim fonksiyonlarının kullanımı üzerine özel hastanelerde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Hizmet sektöründe her geçen gün artan rekabet nedeniyle rekabet üstünlüğü kazanmanın yolu insan kaynağında fark yaratmaktan geçmektedir. Bunun farkında olan hizmet işletmeleri insan kaynakları yönetim fonksiyonlarına gereken ... -
Negatif politik reklamın etkileri üzerine İstanbul'un Kartal ilçesinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Politik reklamcılık kavramı profesyonel olarak 1980'lerden itibaren Türkiye'de görülmeye başlanmıştır. Politik reklamcılığın bir alt türü olan negatif politik reklam sa 1987 seçimlerinde görülmeye başlanmıştır. Kısaca ... -
Turizm hizmet sektöründe kalite rekabetinde üstünlük sağlamada iç müşteri tatmininin önemi, ölçüm yöntemleri ve Xanadu Resort Otel uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada iç müşteri tatmininin hizmet kalitesini yükseltme ve kalite rekabetinde üstünlük sağlamaya olan etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, hizmet kalitesi, rekabet üstünlüğü ve iç müşteri tatmini ... -
İzinli e-posta aracılığıyla pazarlamaya ilişkin Anadolu Üniversitesi İ.İ.B.F. öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Günümüzde internet yaygın olarak kullanılan teknolojik bir gelişimdir. İnternet üzerinde kullanılan en yaygın iletişim aracı da e-postadır. Şirketler bu yaygın iletişim aracını pazarlama kanalı olarak kullanmaktadırlar. ... -
Sivil toplum kuruluşlarında gönüllü olma güdüleri : Türk Kızılayı Eskişehir Şubesi gönüllüleri üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Gönüllülük, insanların birlikte yaşamaya başladığı günden bugüne dek, insanlık için önem arz eden bir kavram ola gelmiştir. Yardım etmek, başarı duygusunu tatmak, ekip olabilmeyi öğrenmek ya da sadece zaman geçirmek gibi ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarında ünlü kullanımı : kampanya, marka çekiciliği ve tercihi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bilinçlenen tüketiciler ve bu tüketicilerin sosyal sorumluluk bilincinde gözlemlenen artış, işletme ve markaların kurumsal sosyal sorumluluğa verdikleri önemin de artmasına sebep olmaktadır. Literatürde kurumsal sosyal ... -
Perakende sektöründe satışçı motivasyonu: Espark Alışveriş Merkezinde çalışan satışçılar üzerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Günümüzde artan rekabet ortamına bağlı olarak satışçılar işletmenin amaç ve hedeflerine ulaşmasında önemli rol oynamaktadır. Teknolojik gelişmeler ve müşterilerin daha bilinçli olması gibi nedenlerden dolayı satışçıya ... -
Doğrudan yabancı yatırım kararlarını etkileyen faktörler : Trabzon ilindeki yabancı sermayeli işletmelerde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Küreselleşmenin hız kazandığı 1980’li yıllardan itibaren gelişmiş ülkelerden gelişmekte olan ülkelere doğru hızla artan bir şekilde sermaye akışları gerçekleşmektedir. Doğrudan yabancı yatırımlar da bu uluslararası sermaye ... -
Profesyonel yöneticilerin aile işletmelerinin yönetiminde yaşadıkları sorunlar : Eskişehir'deki aile işletmeleri üzerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Türkiye ve dünya ekonomisinde büyük paya sahip olan aile işletmeleri aynı zamanda bu ekonomiler için itici güç durumundadırlar. Son yıllarda artan rekabet şartlarına uyum sağlayabilen ve varlığını sürdürebilen aile işletmeleri ... -
Türk işletmelerinin gelişmiş, büyüyen ve gelişmekte olan ülkelere doğrudan yabancı sermaye yatırımı yapmalarını etkileyen faktörler
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Ülkemizin DYSY amaçlı sermaye ihracında son on yılda hızlı bir artış görülmektedir. Bu hızlı artış yatırımların yapılma nedenlerini sorgulama ihtiyacını beraberinde getirmektedir. Bu çalışma, Türk İşletmeleri’nin gelişmiş, ... -
Örgütsel kademelerin kadın yöneticilerin kariyer gelişimine etkileri : Eskişehir bankacılık sektöründe bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmanın amacı örgütsel kademelere göre kadın yöneticilerin kariyer gelişimi ve kadınların iş hayatındaki genel durumlarıyla ilgili görüşlere katılma derecelerinde farklılık olup olmadığını incelemektir. Çalışma ... -
Gelişmekte olan ülkelerdeki doğrudan yabancı yatırımlar, ülke ekonomisine katkıları ve Türkiye örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmanın amacı, gelişmekte olan ülkelerdeki doğrudan yabancı yatırımların yapısını ve coğrafi dağılımlarını inceleyerek, yatırımların gerçekleştikleri ülkelerin ekonomilerine olan katkılarını değerlendirmektir. Bu ... -
Müşteri memnuniyetinin ölçülmesi : turizm sektörü üzerine bir alan araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Müşteri memnuniyeti çağdaş pazarlama anlayışı içerisinde işletmelerin önemle üzerinde durdukları kavramlardan birisidir. İşletmelerin öncelikli hedefinin, müşterilerin ihtiyaç ve isteklerini karşılayacak ürün ve hizmetler ... -
Rekabet üstünlüğü sağlama açısından işletmelerin temel ve yardımcı faaliyetlerinde dış kaynak kullanımı : özel hastanelerde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)İşletmeler, günümüzde küreselleşme ile artan rekabet ortamında varlıklarını sürdürmektedirler. Böyle bir ortamda dış kaynak kullanımı, işletmelere rekabet üstünlüğü sağlamaktadır. Dış kaynak kullanımı işletmelerin temel ... -
Bulanık TOPSIS yönteminin bir kamu hastanesinde iç kaynaklardan hemşire seçimine uygulanması
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Örgütler, amaçlarına ulaşmak için ihtiyaç duydukları insan gücünü iç ve dış kaynaklarını kullanarak karşılarlar. Kamu kurumları, boş olan pozisyonlar için ihtiyaç duydukları işgücünü, gerekli niteliklere sahip olmaları ... -
Eskişehir'deki konaklama işletmeleri yöneticilerinin iç turizme yönelik algıları
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Turizm sektörü son yıllarda dünya’da en hızlı gelişen sektörlerden biridir. Uluslararası turizm gelirlerinin dünya’da 1 trilyon doları, Türkiye’de ise 23 milyar doları aşması, turizm sektörünün ekonomik boyutunu ortaya ... -
Türkiye'de iç denetimin kamu ve özel sektör uygulamaları açısından karşılaştırılması ve bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışma, gerek kamu gerek özel sektörde önemi giderek artan iç denetim faaliyetlerinin, sektörler arası karşılaştırılmasını amaçlamaktadır. Bu bağlamda iç denetçi ise alımı, kurum içi pozisyon, görev, yetki ve sorumluluklar, ... -
Tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin analizi ve hızlı tüketim mallarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı tüketici etnosentrizmi kavramını sosyal bilimler bütününde tekrar ele almak, etnosentrizme tüm tutum ve davranışları yönlendiren bir kavram gözüyle analiz eden bir teorik çerçeveden bakmak ve hızlı ... -
Örgütlerde performans ölçümü ve uluslararası faaliyet gösteren bir işletmenin balanced scorecard ile performans ölçüm süreci
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Günümüz bilgi-yoğun iş dünyasında, örgütlerin ayakta kalabilmeleri zorlaşmaktadır. Örgüt içi ve dışından gelen bilginin kullanımı, bilgi kullanımının örgüt genelline yayılması ve bunların sürekliliğinin sağlanması, örgütler ... -
Tüketicilerin organik tekstil ürünleri satın alma davranışını etkileyen değişkenler üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Organik tekstil ürünleri üretimi ve tüketimi özellikle son yıllarda yaygınlaşmaya ve gelişmeye başlamıştır. Organik tekstil ürünü, çevre ve insan sağlığına zarar veren herhangi bir kimyasal girdi veya genetiği değiştirilmiş ...