Yayın tarihi için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 661-680
-
Kamu kurumlarında hizmet kalitesi : Eskişehir'de bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Günümüzde hizmet kalitesi, işletmelere rekabet gücü kazandıran önemli bir konudur. Özel sektörden sonra kamu sektöründe de hizmet kalitesinin insanlar tarafından talep edilmeye başlaması, araştırmaları hizmet kalitesinin ... -
Türkiye'deki imalatçı şirketlerde finansal başarısızlığın genelleştirilmiş lineer modeller ile tahmini
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, çeşitli bağımsız değişken kullanılarak yüksek performanslı finansal başarısızlık tahmin modellerinin oluşturulmasıdır. Seçilen değişkenler muhasebe verilerine dayalı değişkenler (finansal oranlar), ... -
The relationship between leadership styles and organizational commitment among employees of ngos working in the Ethiopian-Somali region
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışma Etiyopya Somali Bölgesinde Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlar ve çalışanlar arasındaki örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Bu kuruluşlardaki algılanan liderlik tarzları ve çalışanların örgütsel ... -
Çok uluslu işletmelerde örgütsel yapıya dair farklılıklar ve çok uluslu işletmelerin Türkiye'deki yönetim yapıları
(Anadolu Üniversitesi, 2015)İnsanların birlikte yaşama alışkanlıkları ile ortaya çıkmış olan kültür kavramı toplulukların çeşitlenmesi ile anlam kazanmıştır. Çok sayıda unsuru barındıran bu kavram bir arada çalışma alışkanlıkları ile işletmelere ... -
BIST-100 endeksi ile makroekonomik değişkenler arasındaki nedensellik : 2005-2015 yılları arasında Türkiye uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Çalışmada BİST-100 Endeksi’ni etkileyen makroekonomik faktörler arasında ilişkinin varlığı ve yönü araştırılmıştır. “Çoklu Doğrusal Regresyon” analizi ile makroekonomik faktörlerin birleşik halde etkisi, “Granger Nedensellik ... -
The impact of servant leadership and organizational communication on employees' job satisfaction : case of public services government organization
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Özellikle kamu hizmetlerinde organizasyonu, liderlik ve iletişim süreci örgütsel sistemin içindeki ve dışındaki bireyleri anlamada oldukça önemli bir etmen olacaktır. Bu örgütsel sistem içerisinde liderlik ve iletişim diğer ... -
Avrasya Ekonomik Birliği ve Türkiye ekonomik ilişkilerinin mevcut durumu ve geleceği
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Ülkeler ekonomilerine ekonomik büyüme ve kalkınma sağlamak amacıyla bölgesel ekonomik entegrasyona gitmektedir. Avrupa Birliği en başarılı ekonomik entegrasyon örneği olarak kabul edilmektedir. Avrasya Ekonomik Birliği de ... -
Sermaye yapısının firma performansı üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Sermaye yapısı işletmelerin iyi performansa ulaşabilmesi için en önemli konulardan birisidir. Bu çalışmanın amacı sermaye yapısının firma performansı üzerindeki etkisinin araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, 2008-2013 ... -
Halka arz edilmiş Türk futbol kulüpleri web sitelerinin İngiltere'deki rakipleriyle yatırımcı ilişkileri içeriği karşılaştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Futbol endüstrisi her geçen yıl hızla büyümeye devam etmektedir. Bu büyümeye ayak uydurmaya çalışan Türk futbolu son yıllarda yürütmüş olduğu değişik faaliyetlerle büyük gelişme göstermiştir. Türkiye'de futbol kulüpleri ... -
Avrupa Birliğine katılım sürecinde kırsal kalkınma için katılım öncesi yardım aracı - IPARD
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu tez çalışması, Türkiye'nin Avrupa Birliğine uyum süreci kapsamında kırsal alanlarda gelişimi hızlandırarak, Ortak Tarım Politikası için alt yapı oluşturmayı amaçlayan "Kırsal Kalkınma İçin Katılım Öncesi Yardım Aracı – ... -
Uluslararası işletmeleri başarıya götüren faktörler : Kosova'daki Türk işletmeleri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın temel amacı Kosova Pazarında faaliyette bulunan Türk firmalarının başarı faktörlerini ortaya koymaktır. Bu ana amacın dışında, aynı zamanda oradaki Türk firmaların özellikleri, Kosova pazarını seçmelerinde ... -
Borsa yatırım fonları ile A tipi yatırım fonlarının karşılaştırmalı performans analizi : borsa İstanbul (İMKB) örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Türkiye tasarruf düzeyi açısından yalnızca gelişmiş ekonomilerin değil, benzer düzeyde bulunan gelişmekte olan ülke ekonomilerinin de altında bir noktada yer almaktadır. Yatırımcının güvenini kazanacak, risk ve getiri ... -
Müşteri ilişkileri yönetiminde iş zekâsı ve özel bankacılıkta bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Artan rekabet koşulları işletmeleri müşteri ilişkileri yönetimi odaklı olmaya itmiştir. Müşteri odaklı yönetim günümüz şartlarında ancak iş zekâsı modellerinin kullanılması ile mümkün olabilecektir. Müşterilerin tipik ... -
Kredi kararlarında kredi müşterisinin finansal bilgilerinin rölü ve önemi : Yemen bankalarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Kredi analizi, kredi müşterisinin kredibilitesinin değerlendirilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın önemi modern çağın en temel iktisadi endüstrilerinden biri olan bankacılık sektörünün öneminden kaynaklanmaktadır. ... -
Elektrik piyasaları, borsaları ve fiyat riskinin yönetilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Elektrik sektöründe liberalleşme aşamalarının başında devlet kontrolündeki tekel şirketlerin yeniden yapılandırılması gelmektedir. Elektrik sektörünün üretim, iletim ve dağıtım kısımlarına ayrılıp, iletim hariç diğer ... -
İş ahlakı ve kurumsal sosyal sorumluluğun kültürlerarası boyutu: Polonyalı ve Türk yöneticiler üzerine karşılaştırmalı bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bir insanın kabullendiği ahlaki değerlerin ve tutumların, yaşamakta olduğu yakın çevresine yansıdığı bilinmektedir. Günümüzde, özellikle küreselleşme sürecinin getirmekte olduğu olumlu ve olumsuz değişimlerin ışığında, ... -
Makro-ekonomik değişkenlerin Pakistan Karachi Borsası üstündeki etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada Pakistan Karaçi Borsası endeksi (KSE) ve temel makro-ekonomik değişkenler arasındaki nedensellik ilişkisi incelenmektedir. Çalışmada, 2005 Temmuz ayından 2014 Nisan ayına kadar olan zaman dilimindeki aylık ... -
Müşteri-banka ilişki düzeyi ve müşteri demografik özelliklerinin olumsuz müşteri davranışları üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Hizmet sektöründe müşterilerin hizmet üretimi esnasındaki varlığı sebebi ile müşteri etkileşimi diğer sektörlere göre daha fazladır. Dolayısı ile hizmetin başarısı müşterilerin hizmet karşılaşmasındaki davranış tarzından ... -
Türkiye'de illerin sürdürülebilir kalkınma göstergelerine göre gri ilişkisel analiz ile sıralanması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Tüm dünya ülkelerinin yaşamakta olduğu hızlı değişim sürecini Türkiye de yaşamaktadır. Değişim rüzgârının etkisi altındaki bir dünyada rekabet, artık sadece devletler arasında değil, bölgeler ve kentler arasında da ... -
Türkiye'deki yatırım fonlarının etkinliğe dayalı performans değerlemesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Türkiye'de bireysel yatırımcının yatırım fonu endüstrisindeki rolünü güçlendirerek endüstrinin gelişimine hız kazandırmak amacı ile Takasbank ve Merkezi Kayıt Kuruluşu (MKK) tarafından 2015 yılında faaliyete geçirilen ...