Konu "Tüketici davranışı" için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 22, listelenen: 1-20
-
Amaca yönelik pazarlama çabalarının tüketicilerin margarin markası seçimine etkisi ve Ankara ili Keçiören ilçesi süpermarketlerinde yapılan uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Amaca yönelik pazarlama 1980’li yıllardan bu güne başta Birleşik Devletler olmak üzere pek çok batılı ülkede uygulanmakta olan bir pazarlama iletişimi faaliyetidir. Son yıllarda ülkemizdeki şirketlerce de uygulamada kendisine ... -
The consequences of consumer engagement in social networking sites
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Tüketici bağlılığı artan bir şekilde rekabetçi ticaret ortamındaki önemli konulardan biri haline gelmektedir. Hem araştırmacılar hem de uygulamacılar farklı kanallar aracılığı ile tüketici bağlılığının nasıl geliştirilebileceğine ... -
Dış pazar araştırmasında kültürel faktörlerin etkileri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Dünya pazarlarında uluslarası pazarlamanın önemi, her geçen gün giderek artmaktadır. Buna parelel olarak, dış pazar araştırmasının önemi daha da artmaktadır. Bu sebeblere dayanarak, kültürel faktörlerin dış pazar ... -
The effect of cultural distance, familiarity and country image on purchase intentions
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Nijer, Osmanlı İmparatorluğu'ndan beri Türkiye ile ilişkileri geliştiren batı Afrika ülkelerinden biridir. Türkiye ile Nijer arasındaki ilişkiler kültür, ticaret ve eğitim alanlarında devam etmektedir. Buna göre, iki ülke ... -
GSM sektöründe numara taşınabilirliği ve operatör değiştirme davranışları : üniversite öğrencilerinin numara taşıma niyeti üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bilgi paylaşımı ve haberleşmenin öneminin gittikçe arttığı günümüzde iletişim şekil değiştirmektedir. Küresel iletişimin önemli yapı taşlarından biri olarak bilinen GSM (Global System for Mobile Communications- Küresel ... -
Markaya yönelik tüketici tercihi ve sigara kullanımı üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Marka ; tüketicilere, hakkında bilgi edindikleri malları denemek ve bunlar arasında tatminkar bulunanları yeniden satınalmak, aksine tatminkar bulmadıklarını terkar satınalmaktan kaçınmak imkanı vermektedir. Günümüzde ... -
Pazarlamada marka ve dayanıklı tüketim mallarında markanın tüketici tercihine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Ürünün somut unsurlarından birisi olan marka, bir satıcıya ya da satıcılar grubunca satışa sunulan mal ve hizmetleri tanımaya ve farklılaştırmaya yarayan bir ad, deyim, işaret, sembol, dizayn ya da tüm bunların birleşimi ... -
Perakende mağaza atmosferinin müşterilerin satın alma kararı üzerindeki rolü : Eskişehir ilindeki alışveriş merkezi müşterileri ile bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Rekabetin yoğun olarak yaşandığı perakendecilik sektöründe, başarılı olmanın tek yolu müşterilerin beklenti ve isteklerini karşılamak ve bir farklılık yaratmaktır. Ürün ve fiyat konusunda çok fazla farklılık yaratma şansı ... -
Sosyalleşme kurumlarının gençlerin marka kararlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bugün tüm dünyada gençler, sahip oldukları pazar potansiyeli ile milyarlarca dolarlık bir endüstriye hitap etmektedir. Ayrıca ailelerinin ve arkadaşlarının harcamalarını büyük ölçüde etkilemeleri ve geleceğin yetişkinleri ... -
Süpermarketlerde pazarlama faaliyetleri ve tüketicilerin süpermarketleri tercih nedenleri ve beklentileri
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Universality of changing, changing cosumer's wants, increasing and willing to increase wealt should require some changes in the eco- nomic activities. It is not possible to differ the marketing percep- tion and retailing ... -
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ve kültür: Eskişehir'de kültürün tüketim tercihleri üzerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Tüketimin ihtiyaç olmaktan çok, bir gereklilik olarak algılandığı günümüzde kültürün tüketim tercihleri üzerindeki etkisi daha çok önem kazanmaktadır. Gerek uluslararası arenada gerekse bölgesel pazarlarda farklı kültürel ... -
Tüketicilerin çevresel sürdürülebilirlik ve ekolojik moda konusunda bilgi düzeyi, tutum ve davranışlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Son yıllarda çevre ile insan arasındaki ilişkinin toplum üzerinde yarattığı endişe sürdürülebilirlik yaklaşımının işletmeler için önemini gittikçe arttırmaktadır. Moda endüstrisi de yarattığı çevresel yük ve neden olduğu ... -
Tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin analizi ve hızlı tüketim mallarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı tüketici etnosentrizmi kavramını sosyal bilimler bütününde tekrar ele almak, etnosentrizme tüm tutum ve davranışları yönlendiren bir kavram gözüyle analiz eden bir teorik çerçeveden bakmak ve hızlı ... -
Tüketicilerin internet ortamında satın almalarındaki anlık davranışlar
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Türkiye'de İnternet'ten alışveriş eden tüketicilerin sayısı giderek artmaktadır. İnternet üzerinden alışveriş eden tüketicilerin anlık satın alma davranışlarını analiz etmek, bu satış kanalını kullanan pazarlamacılar için ... -
Tüketicilerin organik tekstil ürünleri satın alma davranışını etkileyen değişkenler üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Organik tekstil ürünleri üretimi ve tüketimi özellikle son yıllarda yaygınlaşmaya ve gelişmeye başlamıştır. Organik tekstil ürünü, çevre ve insan sağlığına zarar veren herhangi bir kimyasal girdi veya genetiği değiştirilmiş ... -
Tüketicilerin satın alma kararlarında ağızdan ağıza iletişimin etkisi : Anadolu Üniversitesi öğretim elemanları üzerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüzde kitle iletişim araçlarının yarattığı mesaj karmaşası, pazarda aynı ihtiyaca cevap veren onlarca ürünün bulunması gibi etmenler tüketicileri satın alma kararlarında objektif ve bağımsız bilgi kaynaklarına ... -
Tüketim kooperatiflerinde mağaza içi düzeni ve tüketici davranışlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Günümüzde hızla gelişen teknoloji beraberinde pek çok yeni- likler getirmiştir. Bu yenilikler ışığında tüketicilerin satın alma eylemlerinde de gözle görülür değişiklikler olmuştur. Ülkemize hızlı giren süpermarket, ... -
Türkiye'de GSM mobil telefon sektöründe uygulanan tutundurma faaliyetleri : tüketicilerin cep telefonu satın alma davranışlarında reklamların etkisine ilişkin bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Son yıllarda cep telefonu sektörü, hem dünyada hem de Türkiye'de hızla gelişmektedir. Bu sektörde faaliyet gösteren firmaların abone sayıları, gelirleri ve reklam harcamaları ülke ekonomilerinde dikkat çekmekte ve birçok ... -
Üniversite öğrencilerinin süpermarketlerde uygulanan satış tutundurma etkinliklerine karşı davranışsal tepkilerine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Başlangıçta pazarlama iletişimi araçlarını desteklemekte kullanılan satış tutundurma etkinlikleri, pazarlama karması içinde reklam ve kişisel satıştan daha az önemli görülmekteydi. Günümüzde ise diger pazarlama iletisimi ... -
Üniversiteli bayan öğrencilerin süpermarket markası tercihleri ve süpermarket seçimine etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Perakendecilik alanındaki yoğun rekabet ve değişim, rekabet avantajı yakalamayı amaçlayan süpermarket yöneticilerini yeni pazarlama stratejileri ve taktikleri uygulamaya yöneltmiştir. Perakendeci markaları, tüketiciler ...