Açıköğretim öğrencilerinin kitap alma durumları ve başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2016Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0001-5069-0132
0000-0003-2639-4987
0000-0002-2424-2720
Akyıldız, Murat
Usta, İlker
Okur, Muhammet Recep
Kuş, Gökhan
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Akyıldız, M, Usta, İ, Okur, M. R, Kuş, G. (2016). Açıköğretim öğrencilerinin kitap alma durumları ve başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 151-169.Özet
Son yıllarda artan eğitim materyallerinin online ortama aktarılması eğilimine rağmen Açıköğretim sisteminde hala temel eğitim
materyali basılı kitaptır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin çok sık kullanılmadığı dönemlerde kitap Açıköğretim sisteminde temel
eğitim materyali olarak büyük yaygınlık kazanmıştır. Kitap pek çok yazar tarafından uzaktan öğrenme sistemlerinde önemli bir
materyal olarak tanımlanmıştır. Basılı kitapların öğrenciler tarafından alınma oranları son yıllarda dikkate değer bir düşme
göstermiştir. Bu düşme eğilimi ile öğrenci başarısı arasında bir ilişki olup olmadığını test etmek amacıyla bu araştırma
tasarlanmıştır. Elde edilen sonuçlar kitap alma ve almama oranları ile öğrenci başarısının çeşitli yönleri arasında anlamlı ilişkiler
olduğu saptanmıştır. Kitap alma oranları ile öğrenci başarısının birlikte düşme eğilimi gösterdiği saptanmıştır. Despite the attempts to transfer education materials to the internet, the main education material in Open Education system is still
printed books. Books were widely used in Open Education system back when information and telecommunication technologies
were not widely available. Many researchers suggest that books are important materials in distant education. The purchase rates
of books have dramatically dropped in recent years. This research is designed to test whether this drop of the rates of students’s
getting the books related to student achievement. The findings point out that certain aspects of student achievement is related to
the rate of students’ getting the book rates. As purchase rates drop, student achievement tends to drop as well.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
2Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24592Koleksiyonlar
- Cilt :2 Sayı (3) [12]
- Makale Koleksiyonu [195]