Başlık için Cilt :2 Sayı (3) listeleme
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-12
-
Açık ve uzaktan öğrenme kapsamında etkileşimli e-kitaplar: Etkileşim, teknoloji, üretim boyutu ve örnekleri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Sürdürülebilir, nitelikli ve farklı eğitim ortamlarına duyulan ihtiyaç, bilgi ve iletişim teknolojilerinin de gelişimi ile yeni boyutlar kazanmaya devam etmektedir. Etkileşimli ekitap, hem geleneksel öğrenme ortamları hem ... -
Açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde kullanılan basılı kitaplara ilişkin maliyet analizi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Açık ve uzaktan öğrenme hizmeti veren kurumlarda basılı kitaplar oldukça önemli bir konumdadır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinde gerçekleşen ilerlemelere rağmen basılı ders kaynakları hala önemini korumaya devam etmektedir. ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Metaforlar tam olarak ifade edilemeyen bir benzerliği, yakınlığı ve ilişkiyi ifade etmek için kullanılan gelişmiş dilsel yapılardır. 1980'lere kadar retorik veya dil dışı kullanım alanı bulunmayan metaforlar, George Lakoff ... -
Açıköğretim öğrencilerinin kitap alma durumları ve başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Son yıllarda artan eğitim materyallerinin online ortama aktarılması eğilimine rağmen Açıköğretim sisteminde hala temel eğitim materyali basılı kitaptır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin çok sık kullanılmadığı dönemlerde ... -
İnternet üzerinden herkese açık kurs (İHAK) sağlama deneyimi: AtademiX
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki ilk kurumsal İnternet Üzerinden Herkese Açık Kurs (İHAK) uygulaması olan AtademiX’e yönelik deneyimleri sunmaktır. Bu kapsamda AtademiX’in kurumsal işleyişi, verilen kursların yapısı ve ... -
Kişisel öğrenme ortamları (editöre mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İnternetin gelişiyle eğitim teknolojileri yükseköğretimde öğrenen ve öğreten rollerini değiştirmiştir. Bu rol değişimini takiben, Kişisel Öğrenme Ortamları (KÖO) ile gerekli bir beceri olarak görünen kişisel öğrenme, ... -
Küresel E-Öğrenmede kültürel güçlükler
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Andrea Edmundson’ın editörlüğünde yazılan Küresel E-Öğrenmede Kültürel Güçlükler 2007 yılında yayımlanmıştır. Beş ana tema etrafında yapılandırılan eser bunlara bağlı 20 alt bölümden oluşmaktadır. Kitabın ana bölümleri ... -
Ulaşılabilir öğrenme ortamları ve teknolojileri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Kinshuk ve Ronghuai Huang editörlüğündeki Ulaşılabilir Öğrenme Ortamları ve Teknolojileri (Ubiquitous Learning Environments and Technologies) başlıklı kitap 2015 yılında yayımlanmıştır. Ulaşılabilir öğrenme ortamları, ... -
Uzaktan eğitim kuramlarından “transactional distance” ın Türkçeleştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerinin de etkisiyle günlük ve bilimsel kullanımda birçok kavram ortaya çıkmıştır. Bunlardan birçoğu olduğu gibi doğrudan doğruya dilimize girerken bazıları ise karşılığı bulunabildiği ... -
Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Uzaktan eğitimde teorik yaklaşımlar ilk ortaya çıkmaya başladığında bu yaklaşımlar genelde düzensiz olmuştur. Kurumsallaşan ve belirli bir işleyiş kazanan uzaktan eğitim sistemleri ve uygulamaları son birkaç yıla kadar ... -
Uzaktan eğitimin üstün zekâlı öğrencilerin eğitimindeki yeri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma, uzaktan eğitimin üstün zekâlıların eğitiminde kullanılmasıyla ilgili literatürdeki araştırmaları incelemek üzere yapılmıştır. Çalışmada örgün eğitim ile uzaktan eğitimin karşılaştırılması yapılmıştır. Ayrıca ... -
Uzaktan yaz okuluna yönelik öğrenci görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Uzaktan eğitim, değişik koşullar ve beklentiler içerisinde bulunan bireylere öğrenme imkânı sağlamada bir seçenek olarak, dünyada hızla yaygınlaşan ve gelişen bir eğitim uygulaması hâline gelmiştir. Üniversitelerdeki ...