Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGökmen, Ömer Faruk
dc.contributor.authorDuman, İbrahim
dc.contributor.authorHorzum, Mehmet Barış
dc.date.accessioned2020-08-27T10:29:37Z
dc.date.available2020-08-27T10:29:37Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationGökmen, Ö. F, Duman, İ, Horzum, M. B. (2016).Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 29-51.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24596
dc.description.abstractUzaktan eğitimde teorik yaklaşımlar ilk ortaya çıkmaya başladığında bu yaklaşımlar genelde düzensiz olmuştur. Kurumsallaşan ve belirli bir işleyiş kazanan uzaktan eğitim sistemleri ve uygulamaları son birkaç yıla kadar kuramlara dayandırılmıştır. İlerleyen yıllarda öğrenme paradigmasındaki değişimler, yeni öğrenme yaklaşımları ve gelişen teknolojiler uzaktan eğitim alanını etkileyerek birçok kuramın geliştirilmesine temel oluşturmuştur. Bu çalışmada, uzaktan eğitimin tanımı ve uzaktan öğrenme kuramları açıklanmıştır. Uzaktan öğrenme kuramları içerisinde günümüz uzaktan eğitim uygulamalarında yaygın olan ve sıklıkla çalışılan uzaktan öğrenme kuramlarının temel ilkeleri anlatılmıştır. Ayrıca uzaktan eğitiminde zaman, mekân, öğrenci ve öğretmen rolleri, teknolojik araçlar boyutundaki değişimlere değinilmiştir. Uzaktan eğitimde önem kazanan konulardan biri olan herkes için her yerde her zamanda öğrenmeyi açıklayan Ubiquitous learning ve bilginin ağlar üzerinde dağıtık yer aldığını belirten bağlaşımcılık (connectivism) yaklaşımın temelleri anlatılmıştır. Son olarak gelecek vaat eden ve bağlaşımcı yaklaşıma dayanan geniş kitlede öğrenenlere bilgi ve iletişim teknolojileri sayesinde çevrimiçi ortamlarda eğitim imkânı sunan Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (KAÇD)’in özelliklerine değinilmiştir.en_US
dc.description.abstractWhen the theoretical approaches of distance education begin to emerge, it has been generally in disorder and disorganized way. The distance education systems and applications which has been institutionalized and has gained momentum, has based on the theory for the last few years. In the coming years changes in learning paradigm, new learning approaches and developing technologies has affected distance education field and this lead to researches to develop many distance education theories. In this study, the definition of distance education and distance learning theories are described. The basic principles of distance education theories, which are common and frequently studied in the literature, are explained. In addition, changes with regard to the time, space, student and teacher roles, technological tools in distance education have been represented. The principles of Ubiquitous learning which is an important topic in distance education that explaining learning for anyone in anywhere and in anytime, Connectivist approach which is indicating knowledge is distributed over networks, have presented. Finally, features of Masssive Open Online Courses (MOOC), which is a promising approach for a wide audience and offering online education by means of information and communication technologies, have also described.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectUzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectUzaktan Öğrenme Kuramlarıen_US
dc.subjectKuramların Yönelimien_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectDistance Learningen_US
dc.subjectDistance Learning Theoriesen_US
dc.subjectDirection of Theoriesen_US
dc.titleUzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage29en_US
dc.identifier.endpage51en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster