Yükseköğretimde dijital dönüşüm
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Author
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Koral Gümüşoğlu, Eylem
Metadata
Show full item recordCitation
Koral Gümüşoğlu, E. (2017). Yükseköğretimde dijital dönüşüm . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 30-42.Abstract
Milenyum çağı da dediğimiz bu yüzyıl teknolojik gelişmelerin artık her alanda fazlasıyla hissedildiği bir çağdır. Son
teknolojik gelişmeler hayatımızın her alanında etkili olduğu gibi eğitimde de yoğun bir şekilde kendini göstermeye
başlamıştır. Yükseköğretimin de bu değişimden etkilenmesi kaçınılmazdır. Eğitimin her alanında kullanılmayan başlanan
teknolojik ögelerle birlikte yükseköğretim de dijital bir dönüşüme uğramaktadır. Bu bildiride bilgi teknolojileri
kullanımının yaygınlaşmasıyla değişen toplumsal istekler, öğrenen profili, öğreten profili ve kurumsal anlayış gibi ana
etmenlerin dijital dönüşüme etkisi tartışılacak ve bu değişim sırasında hangi zorluklarla karşılaşabileceklerinden ve
kurumların dikkat etmesi gereken öğelerden bahsedilecektedir. Son bölümde ise bütün bu etmenlerin üniversiteye olan
etkisi, Türkiye’deki üniversitelerin hazır bulunuşluk seviyeleri ve Anadolu Üniversitesi’nin dijital dönüşüm seviyesi
yazarın kendi düşünceleriyle tartışılacaktır. This century, Millennium age, is the century in which the technological developments are felt in every area. The latest
developments in technology have started to emerge even in the education like in the other parts of our lives. It is impossible
for the higher education to be able to stay away from this change. With the technological aspects used in every part of
education, higher education has faced with a digital transformation. In this paper, the main aspects which have triggered a
digital change in higher education like changing learner’s profiles, societal needs, learner profile, teacher profile and teaching
methods and the institutional aspects affected by the spreading information technologies will be discussed. Also, the
challenges that a higher education can have during the digital transformation and the aspects that the higher education
institutions should be careful about will be discussed in details. In the last part, the affects of all aspects on the universities,
the level of readiness of the higher education in Turkey for digital transformation and Anadolu University in specific will be
discussed with the writer’s own thoughts.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
3Issue
4Collections
- Cilt :3 Sayı (4) [13]
- Makale Koleksiyonu [50]