Açıköğretim hizmeti veren bir üniversitede uzaktan eğitim deneyimi olmayan personelin uzaktan eğitim hakkındaki görüşlerine ilişkin bir durum çalışması
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Yazar
Anadolu Üniversitesi
0000-0003-0291-8635
Tutsun, Emine
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Tutsun, E. (2020). Açıköğretim hizmeti veren bir üniversitede uzaktan eğitim deneyimi olmayan personelin uzaktan eğitim hakkındaki görüşlerine ilişkin bir durum çalışması . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 1-26.Özet
Bu araştırmanın amacı, Açıköğretim hizmeti veren bir üniversitede çalışan ve uzaktan eğitim deneyimi olmayan personelin
uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin tespit edilmesidir. Çalışmada personelin uzaktan eğitim deneyimi olmaması ile anlatılmak
istenen seçilen personel grubunun Türkiye'de Açıköğretim Fakültesine sahip kurumların herhangi birinden bir öğretim
programına kayıt yaptırmamış olması ve herhangi bir açıköğretim fakültesi için ders materyali tasarımı ya da içerik
geliştirilmesinde görev almamış olmasıdır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiştir. Durum
çalışmalarında, katılımcılar genellikle birbirlerini tanıyan, etkileşimde bulunan ve aynı çalışma ortamını paylaşan bireylerden
oluştuğundan çalışma grubu için üniversitenin tek bir departmanı seçilmiş ve bu departmanda görevli 4 adet üniversite personeli
çalışma grubuna dahil edilmiştir. Personellerden veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak ilk olarak ses kayıt
cihazı ile kaydedilmiş, sonrasında Nvivo 12 programı aracılığıyla tümevarımsal içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir.
Araştırma sonucunda personellerin uzaktan eğitime yönelik olumlu ve eleştirel bakış açılarına sahip oldukları aynı zamanda
uzaktan eğitim bağlamında görüş ve önerilerinin de olduğu tespit edilmiştir. Personelin özellikle mesleki gelişim amaçlı uzaktan
eğitim araçlarına hayatlarında çok fazla yer verdikleri ve uzaktan eğitime yönelik sahip oldukları olumlu görüşlerin negatif
görüşlere oranla daha baskın olduğu gözlemlenmiştir. The aim of this study is to examine the opinions of the personnel working in a university that provides Open Education service
and who do not have experience in distance education, means the absence of remote training experience in Turkey and have not
enrolled in a faculty program from any of the institutions with the Open University and also have not been taken part in the
development of course material design or content for any distance education faculty. The study was designed with case study
which is one of the qualitative research methods. The study group chosen from a single department of the university consists of
four university personnel who knew each other, interacted and shared the same working environment. The data from the
personnel were first recorded with a voice recorder using a semi-structured interview form and then analyzed by inductive
content analysis method using Nvivo 12 program. As a result of the research, it was found that the personnel have positive and
critical perspectives towards distance education and also have opinions and suggestions in the context of distance education. It
has been observed that the spersonnel have given a lot of space to distance education tools especially for professional
development in their lives and their positive opinions towards distance education have been more dominant than negative
opinions.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
6Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24997Koleksiyonlar
- Cilt: 6 Sayı (3) [8]
- Makale Koleksiyonu [5]