Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-11-04T09:11:48Z
dc.date.available2020-11-04T09:11:48Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationTutsun, E. (2020). Açıköğretim hizmeti veren bir üniversitede uzaktan eğitim deneyimi olmayan personelin uzaktan eğitim hakkındaki görüşlerine ilişkin bir durum çalışması . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 1-26.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24997
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Açıköğretim hizmeti veren bir üniversitede çalışan ve uzaktan eğitim deneyimi olmayan personelin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin tespit edilmesidir. Çalışmada personelin uzaktan eğitim deneyimi olmaması ile anlatılmak istenen seçilen personel grubunun Türkiye'de Açıköğretim Fakültesine sahip kurumların herhangi birinden bir öğretim programına kayıt yaptırmamış olması ve herhangi bir açıköğretim fakültesi için ders materyali tasarımı ya da içerik geliştirilmesinde görev almamış olmasıdır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiştir. Durum çalışmalarında, katılımcılar genellikle birbirlerini tanıyan, etkileşimde bulunan ve aynı çalışma ortamını paylaşan bireylerden oluştuğundan çalışma grubu için üniversitenin tek bir departmanı seçilmiş ve bu departmanda görevli 4 adet üniversite personeli çalışma grubuna dahil edilmiştir. Personellerden veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak ilk olarak ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş, sonrasında Nvivo 12 programı aracılığıyla tümevarımsal içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda personellerin uzaktan eğitime yönelik olumlu ve eleştirel bakış açılarına sahip oldukları aynı zamanda uzaktan eğitim bağlamında görüş ve önerilerinin de olduğu tespit edilmiştir. Personelin özellikle mesleki gelişim amaçlı uzaktan eğitim araçlarına hayatlarında çok fazla yer verdikleri ve uzaktan eğitime yönelik sahip oldukları olumlu görüşlerin negatif görüşlere oranla daha baskın olduğu gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the opinions of the personnel working in a university that provides Open Education service and who do not have experience in distance education, means the absence of remote training experience in Turkey and have not enrolled in a faculty program from any of the institutions with the Open University and also have not been taken part in the development of course material design or content for any distance education faculty. The study was designed with case study which is one of the qualitative research methods. The study group chosen from a single department of the university consists of four university personnel who knew each other, interacted and shared the same working environment. The data from the personnel were first recorded with a voice recorder using a semi-structured interview form and then analyzed by inductive content analysis method using Nvivo 12 program. As a result of the research, it was found that the personnel have positive and critical perspectives towards distance education and also have opinions and suggestions in the context of distance education. It has been observed that the spersonnel have given a lot of space to distance education tools especially for professional development in their lives and their positive opinions towards distance education have been more dominant than negative opinions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Eğitimen_US
dc.subjectPersonel Görüşlerien_US
dc.subjectDurum Çalışmasıen_US
dc.subjectOpen and Distance Educationen_US
dc.subjectPersonnel Opinionsen_US
dc.subjectCase Studyen_US
dc.titleAçıköğretim hizmeti veren bir üniversitede uzaktan eğitim deneyimi olmayan personelin uzaktan eğitim hakkındaki görüşlerine ilişkin bir durum çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0291-8635en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTutsun, Emine


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster