Lise öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini kullanma sürelerinin akademik başarılarına etkisi
Künye
Yorulmaz,, M, Yorulmaz, S. (2020). Lise öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini kullanma sürelerinin akademik başarılarına etkisi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 27-39.Özet
Bu çalışmada, lise öğrencilerinin sosyal ağları kullanma süreleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bir
meslek lisesinde 10. ve 11. sınıfa devam eden 200 öğrenciye sosyal ağları günlük kullanım süreleri anket formu ile toplanmış,
cinsiyet ve sınıf gibi çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Sosyal ağları kullanım süreleri ile akademik yarıyıl başarı
ortalamaları karşılaştırılmış ve aralarında negatif yönde bir ilişki olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin sosyal ağ sitelerini kullanım
süreleri artarken, akademik başarı azalmaktadır. Ayrıca araştırma sonucunda akademik başarıyı etkilemeyen günlük sosyal ağ
sitelerini kullanım süresi de ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Kısıtlama için kullanılabilecek süre sınırı günlük 4,33 saat olarak
saptanmıştır. The present study aimed to investigate the relationship between the time that high school students spend using social network
sites and their academic achievement. The time that 200 students attending 10th and 11th grade in a vocational high school
spend daily using social networks were collected through a questionnaire and examined in terms of various variables such as
gender and grade. The time they spent using social networks was compared with their semester grade point average (GPA) and
it was found that there was a negative relationship between them. While students' usage of social networking sites increases,
academic success decreases. The time daily spent using social networking sites, which do not affect academic achievement, was
also tried to be determined and found to be 4.33 hours per day.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
6Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24998Koleksiyonlar
- Cilt: 6 Sayı (3) [8]