Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYorulmaz, Muhammet
dc.contributor.authorYorulmaz, Seher
dc.date.accessioned2020-11-04T09:11:58Z
dc.date.available2020-11-04T09:11:58Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationYorulmaz,, M, Yorulmaz, S. (2020). Lise öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini kullanma sürelerinin akademik başarılarına etkisi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 27-39.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24998
dc.description.abstractBu çalışmada, lise öğrencilerinin sosyal ağları kullanma süreleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bir meslek lisesinde 10. ve 11. sınıfa devam eden 200 öğrenciye sosyal ağları günlük kullanım süreleri anket formu ile toplanmış, cinsiyet ve sınıf gibi çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Sosyal ağları kullanım süreleri ile akademik yarıyıl başarı ortalamaları karşılaştırılmış ve aralarında negatif yönde bir ilişki olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin sosyal ağ sitelerini kullanım süreleri artarken, akademik başarı azalmaktadır. Ayrıca araştırma sonucunda akademik başarıyı etkilemeyen günlük sosyal ağ sitelerini kullanım süresi de ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Kısıtlama için kullanılabilecek süre sınırı günlük 4,33 saat olarak saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe present study aimed to investigate the relationship between the time that high school students spend using social network sites and their academic achievement. The time that 200 students attending 10th and 11th grade in a vocational high school spend daily using social networks were collected through a questionnaire and examined in terms of various variables such as gender and grade. The time they spent using social networks was compared with their semester grade point average (GPA) and it was found that there was a negative relationship between them. While students' usage of social networking sites increases, academic success decreases. The time daily spent using social networking sites, which do not affect academic achievement, was also tried to be determined and found to be 4.33 hours per day.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Ağ Sitelerien_US
dc.subjectLise Öğrencilerien_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectSocial Networking Sitesen_US
dc.subjectHigh School Studentsen_US
dc.subjectAcademic Achivmenten_US
dc.titleLise öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini kullanma sürelerinin akademik başarılarına etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage27en_US
dc.identifier.endpage39en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster