Dijital dönüşüm sürecinde yükseköğretim kurumları ve öğretim elemanlarının gelişen rolleri
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Yazar
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı
0000-0002-6270-8034
Kır, Şeyda
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Kır, Ş. (2020). Dijital dönüşüm sürecinde yükseköğretim kurumları ve öğretim elemanlarının gelişen rolleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 143-163.Özet
Bu araştırmada yükseköğretim kurumlarının dijital dönüşüm ve teknoloji entegrasyonu sürecinde öğretim elemanlarının
rollerinin nasıl değişim gösterdiği incelenmiştir. Bu doğrultuda konuyla ilgili yapılmış olan çalışmalar araştırılarak öğretim
elemanlarının gelişen ve değişen rollerinin nasıl şekillendiğine yönelik güncel durum araştırılmıştır. Koronavirüs (Covid-19)
pandemisinin yükseköğretim kurumlarının dijital dönüşüm sürecinde öğretim elemanlarının rollerinin değişimine etkileri
araştırmada özellikle değinilen konular içinde yer almaktadır. Bu çalışma sonucunda, öğretim elemanlarının rollerinin gelişim
sürecini etkileyen birçok farklı değişken olduğu ve bu değişimin öğrenme ortamlarını zenginleştirme, eğitsel teknolojilerin
ediniminde kurumsal bir yaklaşım sergileme ve öğretim elemanlarının mesleki gelişimleri çerçevesinde oluştuğu
belirtilmektedir. In this research, how the roles of faculty members change in the process of digital transformation and technology integration of
higher education institutions has been examined. Accordingly, the current situation on how the evolving and changing roles of
the faculty members built up has been investigated by examining the studies on the subject. The effects of coronavirus (Covid19) pandemic on the change of faculty members’ roles in the digital transformation process of higher education institutions are
among the topics specifically mentioned in the research. As a result of this study, it has been reached that there are many
different variables that affect the development process of the faculty members’ roles, and it is stated that this transformation has
occurred in the framework of enriching the learning environments, exhibiting an institutional approach in the integration of
educational technologies and the professional development of the instructors.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
6Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25012Koleksiyonlar
- Cilt: 6 Sayı (3) [8]
- Makale Koleksiyonu [44]