Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-11-04T09:14:39Z
dc.date.available2020-11-04T09:14:39Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationKır, Ş. (2020). Dijital dönüşüm sürecinde yükseköğretim kurumları ve öğretim elemanlarının gelişen rolleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 143-163.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25012
dc.description.abstractBu araştırmada yükseköğretim kurumlarının dijital dönüşüm ve teknoloji entegrasyonu sürecinde öğretim elemanlarının rollerinin nasıl değişim gösterdiği incelenmiştir. Bu doğrultuda konuyla ilgili yapılmış olan çalışmalar araştırılarak öğretim elemanlarının gelişen ve değişen rollerinin nasıl şekillendiğine yönelik güncel durum araştırılmıştır. Koronavirüs (Covid-19) pandemisinin yükseköğretim kurumlarının dijital dönüşüm sürecinde öğretim elemanlarının rollerinin değişimine etkileri araştırmada özellikle değinilen konular içinde yer almaktadır. Bu çalışma sonucunda, öğretim elemanlarının rollerinin gelişim sürecini etkileyen birçok farklı değişken olduğu ve bu değişimin öğrenme ortamlarını zenginleştirme, eğitsel teknolojilerin ediniminde kurumsal bir yaklaşım sergileme ve öğretim elemanlarının mesleki gelişimleri çerçevesinde oluştuğu belirtilmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this research, how the roles of faculty members change in the process of digital transformation and technology integration of higher education institutions has been examined. Accordingly, the current situation on how the evolving and changing roles of the faculty members built up has been investigated by examining the studies on the subject. The effects of coronavirus (Covid19) pandemic on the change of faculty members’ roles in the digital transformation process of higher education institutions are among the topics specifically mentioned in the research. As a result of this study, it has been reached that there are many different variables that affect the development process of the faculty members’ roles, and it is stated that this transformation has occurred in the framework of enriching the learning environments, exhibiting an institutional approach in the integration of educational technologies and the professional development of the instructors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Dönüşümen_US
dc.subjectTeknoloji Entegrasyonuen_US
dc.subjectÖğretim Elamanlarının Rollerien_US
dc.subjectDijital Öğretenen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectDigital Transformationen_US
dc.subjectTechnology Adaptationen_US
dc.subjectFaculty Members Rolesen_US
dc.subjectDigital Teacheren_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.titleDijital dönüşüm sürecinde yükseköğretim kurumları ve öğretim elemanlarının gelişen rollerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6270-8034en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage143en_US
dc.identifier.endpage163en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKır, Şeyda


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster