Açıköğretim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Programının değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik öneriler
Abstract
Bir eğitim programının değerlendirilmesi süreci, bir yandan o programın uygulayıcılarına programın ögelerine dair ayrıntılı dönüt sağlarken bir yandan da programların hedef kitlesi olan öğrenenlerin programın iyileştirilmesi sürecinde etkin bir rol üstlenmesine olanak verir. Bu araştırma, bu ihtiyaçtan yola çıkarak, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Programı” ögelerinin öğrencilerin görüşlerine göre katılımcı bir yaklaşımla değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu yöntem ile programda öğrenim gören öğrencilerin kişisel bilgileri, bu programa ilişkin görüşleri ve beklentileri betimlenmiştir. Araştırma evreni “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Programı”nda 2016-2017 yılı Bahar döneminde öğrenim görmekte olan öğrencilerden oluşmuştur. Öğrencilere çevrimiçi bir anket yoluyla ulaşılmıştır. Anket sorularına 412 öğrenci cevap vermiştir. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Programını Değerlendirme Anketi” yoluyla toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS (Sürüm 20) ile çözümlenmiş, sonuçlar sayı ve yüzdelerle ifade edilmiştir. Katılımcıların en çok programdan duyulan genel memnuniyet düzeyi ve e-öğrenme ortamlarına ilişkin önermeler hakkında olumlu görüşlere sahip olduğu görülmüştür. Öte yandan katılımcıların hakkında en az olumlu görüşlere sahip oldukları program ögelerinin ise ders kitaplarının içerikleri ve ölçme-değerlendirme uygulamaları olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonunda ders kitaplarının içerikleri ve ölçme-değerlendirme süreci gibi bazı ögelerin gözden geçirilerek programın iyileştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [40]