STEM eğitimi uygulamasında Kayseri ili örneğinin incelenmesi ve uzaktan STEM eğitiminin uygulanabilirliği
Özet
Dünya üzerinde yaşayan tüm canlıların geleceğini etkileyen küresel rekabet, ülkelerin ekonomik güçleri üzerine kuruludur. Eğitim ise ülkelerin geleceğine yaptığı en büyük ve en akıllıca yatırımdır. Bu düşünceler üzerine ortaya çıkan STEM eğitimi, öğrencilerin elde ettiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası bir bakış açısıyla Bloom'un taksonomisinde yer alan sentez ve değerlendirme basamaklarına yükseltmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda iki aşamalı olarak yapılandırılan bu çoklu durum çalışmasının ilk aşamasında STEM eğitimi farklı alt başlıklarda irdelenirken, aynı zamanda Türkiye'de STEM eğitiminin mevcut durumu araştırılmıştır. Bu amaçla ülkemizde yürütülen STEM eğitimi Kayseri ili pilot projesi yerinde incelenmiştir. İnceleme sonucunda özetle STEM eğitimine hazır bulunuşluğa, STEM eğitimi uygulamalarına, sorun ve önerilere yönelik bulgulara ulaşılmıştır. Teknolojinin STEM eğitimi disiplinlerinin başında geldiği göz önünde bulundurulduğunda da, dijital yerliler olarak adlandırılan Z kuşağı öğrencilerin, STEM eğitimini sadece okul duvarları arasında alması düşünülemez. Bu düşünceden yola çıkılarak da çalışmanın ikinci aşaması olan uzaktan STEM eğitiminin yapılabilirliği, sürdürülebilirliği ve yaygınlaştırılabilirliği uzman görüşleriyle araştırılmıştır. Araştırma sonucunda özetle uzaktan STEM eğitimi tasarımı ve uygulamalarına yönelik bulgulara ulaşılmıştır. Farklı çevrelerde, farklı alan (uzaktan eğitim, STEM eğitimi, fen bilimleri, vb.) uzmanı katılımcılarla yürütülen bu çalışma, ülkemizde uygulanmış bir STEM eğitimi örneği ve uzman görüşleri üzerinden, uzaktan STEM eğitimine dair çok yönlü değerlendirmeler içermektedir. Dolayısıyla, bu çalışmanın uzaktan STEM eğitimiyle ilgili yapılacak çalışmalara zemin sağlayacağı umulmaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/2541
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [69]