Bağlantıcılık temelli mikro-öğrenmenin yabancı dil öğreniminde uygulanabilirliği : Voscreen örneği
Abstract
Bu çalışmada, bağlantıcı öğrenme kuramını temel alan mikro-öğrenmenin yabancı dil öğreniminde uygulanabilirliği araştırılmıştır. Bu amaçla, bağlantıcı öğrenme kuramı ile mikro-öğrenme yaklaşımının temel niteliklerini taşıyan “Voscreen” adlı uygulamadan faydalanılmıştır. Bu uygulama, mikro-öğrenmenin bir alt alanı olarak ifade edilebilecek tek-lokmalık öğrenme (bite-sized learning) özelliklerini taşımaktadır. “Voscreen” uygulaması bir devlet üniversitesinin hazırlık sınıflarında İngilizce öğrenen iki gruptaki 22 öğrenen tarafından 4 hafta süre ile kullanılmıştır. Araştırma verileri 2016-2017 akademik yılı bahar döneminde toplanmıştır. Bu çalışma, 22 kişilik öğrenen grubu ile başlamış ve araştırmanın derinlemesine yapılabilmesi için amaçlı örneklem yöntemiyle seçilen 6 kişilik katılımcı grubuyla devam ettirilmiş bir nitel durum çalışmasıdır. Ayrıca, katılımcılar bizzat araştırmacı tarafından çalışma boyunca gözlemlenmiş ve durum çalışmasının veri tabanını oluşturan araştırmacı günlüğü ve bireysel görüşmeler nitel veri analizi ile değerlendirilmiştir. Buna ek olarak, çalışma katılımcıları hakkında bilgi sahibi olabilmek için faydalanılan anket sonuçları da sunulmaktadır. Araştırma sonucunda, faydalanılan uygulama ile öğrenenlerde yabancı dil öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirme, öğrenenlerin derslik dışında hedef dile zaman ayırmalarını sağlama, dinleme ve telaffuz becerilerini geliştirme bağlamlarında olumlu sonuçlar elde edilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [69]