Beden eğitimi dersinde bireyselleştirilmiş öğretim modeli uygulamasının akış teorisi çerçevesinde incelenmesi : bir karma yöntem araştırması
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Author
Kocaekşi, Serdar
Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
Ektirici, Arıkan
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf beden eğitimi ve spor derslerinde uygulanan bireyselleştirilmiş öğretim modeli ile birlikte Akış Kuramı çerçevesinde gerçekleştirilen öğretim sürecinin öğrencilerin gözüyle değerlendirilmesidir. Araştırma, karma araştırma yöntemlerinden birleştirme (çeşitleme, yakınsak paralel desen) deseni olarak desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde yer alan bir ortaokuldaki 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak Rheinberg, Vollmeyer ve Engeser (2003) tarafından geliştirilen, İşigüzel ve Çam (2014) tarafından Türkçe'ye uyarlama çalışması yapılan Flow Yaşantısı Ölçeği Kısa Formu kullanılmıştır. Yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucunda bu ölçeğin ortaokul öğrencileri ile yapılacak bilimsel araştırmalar kapsamında kullanılabilirliği ortaya konmuştur. Araştırmada nitel veri toplama araçları olarak yarı-yapılandırılmış görüşmeler, odak grup görüşmesi, araştırmacı günlüğü ve alan notları kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nitel ve nicel veriler birlikte değerlendirildiğinde bir dönem boyunca BÖM ile işlenen beden eğitimi ve spor dersinde, öğrencilerin akış deneyimi yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [29]