Seyahat odaklı sosyal medya kanaat önderlerinin deneyimleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Yazar
Sezerel, Hakan
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yılmaz, Melda
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın amacı seyahat konusunda Instagram aracılığıyla paylaşım yapan sosyal medya kanaat önderlerinin deneyimleri hakkındaki görüşlerini incelemektir. Fenomenoloji çalışması olarak desenlenen araştırmanın katılımcıları, on iki sosyal medya kanaat önderidir. Araştırma verileri, çevrim içi ortamda gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler, yansıtmalı araştırmacı günlüğü ve belge incelemesi teknikleriyle toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda sosyal medya kanaat önderlerinin yaşantı ve algılarını tanımlayıcı temalara ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular, üç ana tema çerçevesinde yorumlanmış ve katılımcı ifadelerinden oluşan doğrudan alıntılara yer verilerek sunulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre; sosyal medya kanaat önderi olmak, sorumluluk ve yetkinlik gerektiren bir meslektir. Sosyal medya kanaat önderleri marka ve tüketici arasında ara bulucu rolündedir. Bu mesleğin katılımcılar tarafından deneyimlenen zorlukları; iş yoğunluğu, onaylanma ihtiyacı ve izlenim yönetimidir. Sosyal medya kanaat önderlerinin markalarla çalışma sistemleri; ücretli ortaklık ve ürün/hizmet karşılığı tanıtımdır. İş birliklerinin başarılı olması için marka imajı ve sosyal medya kanaat önderinin yarattığı izlenim arasında uyum sağlanması önemlidir. Sosyal medya kanaat önderlerinin markalardan beklentisi markayı temsil edecek doğru kişilerle çalışmaları yönündedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26013Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]