Okul öncesi çocuklardaki dil ve konuşma bozuklukları hakkında okul öncesi öğretmenlerin farkındalığının belirlenmesi : (Ordu ili örneklemi)
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Author
Maviş, İlknur
Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapistliği Anabilim Dalı
Günay, Zeynep Şuheda
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmada, Ordu ilinde okul öncesi dönemde bulunan çocuklarda görülen dil ve konuşma bozukluklarının yaygınlık oranlarını öğretmenlerin görüşlerine dayanarak belirlemek ve çocukların demografik özellikleri ile ilişkisini incelemek amaçlanmıştır. Okul öncesi dönemde bulunan çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarının oranlarını ve cinsiyet, yaş, okul ilişkilerini incelemek için tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada Ordu ilinde bulunan 70 okul öncesi öğretmenlerinden anket yoluyla alınan bilgiler ulaşılan 1363 öğrenci bulunmaktadır. 1363 öğrencide; bir veya birden çok bozukluğa sahip çocukların sayısı 118, yaygınlık oranı ise %8,66 olarak tespit edilmiştir. Araştırmanın bütününe göre öğretmenlerin en çok gözlemlediği bozukluk konuşma sesi bozukluğudur. Araştırmada öğretmenlerden alınan bilgilere göre dil ve konuşma bozukluklarının erkek çocuklarda kızlara göre daha yaygın olduğu ve iki cinsiyette de en çok bulunan problemin konuşma sesi bozukluğu olduğu görülmüştür. Kekemelik ile cinsiyet arasındaki istatistiksel ilişki anlamlı bulunup, erkek çocuklarda kekemelik görülme oranının kızlara göre anlamlı olarak daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bozuklukların 4 yaş grubunda görülme sıklığı en yüksek, 6 yaş grubunda ise en düşüktür. Araştırmada dil ve konuşma bozukluklarının erkek çocuklarda kızlara göre daha yaygın olarak görüldüğü ve yaş grubu büyüdükçe yaygınlık oranının azaldığı görülmüştür.
Collections
- Tez Koleksiyonu [123]