Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAypay, Ahmet
dc.date.accessioned2022-07-25T08:04:12Z
dc.date.available2022-07-25T08:04:12Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26659
dc.description.abstractBu çalışma, Suriyeli öğrencilerin eğitim hedefleri ve okula aidiyet duygularını araştırmayı amaçlamıştır. Bu karma yöntemli çalışmada, nicel veriler bir anket ile Okula Aidiyet Duygusu Ölçeğiyle, 318 Suriyeli ortaokul ve lise öğrencisinden toplanmıştır. Nitel kısım, 15 gönüllü Suriyeli ortaokul ve lise öğrencisi ile gerçekleştirilen yarı- yapılandırılmış görüşmelerden ve anket formunda sorulan açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Bu çalışmada, Suriyeli ortaokul ve lise öğrencilerinin eğitim hedefleri ile okula aidiyet duygusu arasındaki ilişki, öğrenci yanıtlarına dayalı olarak incelenmiştir. Çalışmada Ankara'nın Altındağ ilçesinden 1 ortaokul ve 3 lise, Suriyeli öğrencilerin yoğun olması ve ulaşılabilir olması nedeniyle seçilmiştir. Araştırma geçerlik ve güvenirlik analizinde, Açımlayıcı Faktör Analizi ve Cronbach Alfa kullanılmıştır. Araştırma değişkenleri arasındaki ilişkiler, Pearson Korelasyon Katsayısı ile ortaya konmuştur. Ayrıca, bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde, Çoklu Doğrusal Regresyon (MLR) kullanılmıştır. Örneklemin tamamından elde edilen araştırma bulgularına göre, öğrencilerin eğitim hedefleri ve okula aidiyet duygusuna ilişkin algılarının orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Ek olarak, öğrencilerin eğitim hedefleri, ailenin sosyoekonomik durumu, sosyal yabancılaşma, okula kabul, anne-baba eğitimi ve öğrencilerin cinsiyeti arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Okula aidiyet duygusu ile ilgili bir diğer bulgu ise, öğrencilerin araştırmadaki değişkenlere ilişkin algılarının cinsiyetlerine, Türkiye'de kalış sürelerine ve halen öğrenim görmekte oldukları okula göre farklılık gösterdiğidir. Öğrenci düzeyinde reddedilme duygusu, sosyal bütünleşme, kabul görme, eğitim beklentisi, genel doyum ve öğretmen-öğrenci ilişkisi faktörlerinin öğrencilerin okula aidiyet duygusuyla anlamlı bir biçimde ilişkili olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim Hedeflerien_US
dc.subjectOkula Aidiyet Duygusuen_US
dc.subjectReddedilme Hissien_US
dc.subjectÖğretmen-öğrenci İlişkisien_US
dc.titleSyrian students' educational aspiration and sense of school belonging : a mixed method researchen_US
dc.title.alternativeSuriye'li öğrencilerin eğitim hedefleri ile okula aidiyet duyguları : karma yöntem çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorMammadova, Nigar


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster