Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programına yönelik hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve model önerisi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Türkcan, Burçin
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Pekgöz Çeviker, Arzu
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun dersi öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunların ve gereksinimlerin belirlenerek öğretmenlere yönelik Beden Eğitimi ve Oyun dersine yönelik bir hizmet içi eğitim programının tasarlanması ve uygulanması amaçlanmıştır. Karma araştırma desenlerinden çok aşamalı yöntem araştırma desenine göre gerçekleştirilen araştırma, ihtiyaç analizi, tasarlama, uygulama ve değerlendirme olmak üzere dört aşamada yürütülmüştür. Araştırmanın nitel verilerinin toplanmasında alanyazın taraması ve doküman analizinden yararlanılmış, sınıf öğretmenleri ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel verileri ise sınıf öğretmenlerine geliştirilerek uygulanan Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersine Yönelik Hizmetiçi Eğitim Gereksinimlerini Belirleme Ölçeği (BEODHEGBÖ) ile toplanmış ve veriler istatistiksel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Beden Eğitimi ve Oyun dersine yönelik mevcut durum ve öğretmenlerin ihtiyaçları belirlendikten sonra Beden Eğitimi ve Oyun dersi için hizmet içi eğitim programı tasarlanmıştır. Tasarlanan Hizmet içi Eğitim Programı, 2019-2020 eğitim öğretim yılında 25 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Uygulama öncesinde ve sonrasında hizmet içi eğitim programına yönelik olarak sınıf öğretmenleri ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş, elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Değerlendirme sonucunda Hizmet içi Eğitim Programında hedeflenen becerilerin kazandırıldığı ve içerik bakımından yeterli olduğu anlaşılmış ve Programın sınıf öğretmenleri tarafından olumlu, eğlenceli, verimli olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26785Koleksiyonlar
- Doktora [12]