Müzikle eğitimin ilk okuma yazma öğretimine etkisi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Bay, Yalçın
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Şahin, Burak
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmada ilk okuma yazma öğretimi sürecinde sınıf içinde yapılan sesi hissetme, tanıma ve ayırt etme ile okuma ve yazma etkinliklerinde, her bir sesin öğretimi aşamasında kullanılmak üzere, öğretilecek sesi öğrencilerin daha iyi hissetmesi, tanıması, ayırt etmesi, okuması ve yazması için kullanılmak üzere 29 adet çocuk şarkısı yazılmış ve bestelenmiştir. Bestelenen bu şarkıların ilk okuma yazma öğretiminde kullanılmasının öğrencilerin öğrenme düzeylerine, sesli okuma hızlarına, yazma hızlarına, söyleneni anlama hızlarına ve bir konuda fikrini söyleme becerilerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma Eskişehir ilinde bulunan orta sosyoekonomik düzeye sahip bir ilkokuldaki iki 1. sınıfın deney (24) ve kontrol (19) grubu olarak belirlenmesiyle birlikte toplam 43 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada gömülü karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunu eşitlenmemiş kontrol gruplu model oluştururken; öğrencilerin okuma ve yazma becerileri 4 ay boyunca gözlemlenmiş ve gözlem verileri, ilgili gözlem formlarına kaydedilmiştir. Gözlem süresince araştırmacı günlüklerine yer verilmiştir. Öğrenciler okur yazar hale geldiklerinde okuma hızları 2; yazma hızları 4 boyutta ölçülmüştür. Araştırmanın sonunda iki grup arasında deney grubu lehine sesli okuma becerilerinde ortalama %40'lık yazma becerilerinde ortalama %34'lük bir fark gözlemlenirken; okuma hızlarında 1 dakikada ortalama 15 kelimelik, yazma hızlarında ise 3 dakikada ortalama 34 kelimelik gözle görülür bir fark ortaya çıkmıştır. Bunun yanında deney grubu öğrencilerinin müziksel becerilerinin ve ilk okuma yazma öğretimine karşı olumlu tutumlarının da arttığı gözlemlenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26889Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans [24]