Eğitime giriş dersinde öğretmenlik mesleki değerlerinin kazandırılmasına yönelik bir uygulama
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Author
Atik Kara, Derya
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Balık, Cemile
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırma öğretmenlik meslek değerlerine yönelik gerçekleştirilen etkinliklerin öğretmen adaylarının mesleki değerlere ilişkin farkındalıkları ve mesleğe yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. Bu doğrultuda araştırma karma araştırma yöntem desenlerinden iç içe geçmiş desene göre düzenlenmiştir. Araştırmanın nicel boyutu zayıf deneysel ön test-son test modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2019-2020 öğretim dönemi Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okulöncesi (55) ve Sınıf Öğretmenliği (70) programlarında Eğitime Giriş dersini alan birinci sınıf öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmanın nicel boyutunda ölçek ve anket kullanılırken nitel veriler için açık uçlu soru, yarı yapılandırılmış görüşme ve gözlem kullanılmıştır. Nicel verilere SPSS 11.5 programı ile nonparametrik t testleri uygulanırken nitel verilere Nvivo 11 programı ile tümevarımsal ve betimsel analiz uygulanmıştır. Araştırma sonucunda deney grubunda öğretmenlik meslek değerlerine yönelik gerçekleştirilen uygulamaların öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları üzerinde pozitif yönde anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Kontrol grubundaki öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarında bir değişim olmamıştır. Araştırma sonucunda deney grubundaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleki değerlerine ilişkin farkındalık kazandığı hem nitel hem nicel bulguların sonuçlarıyla desteklenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]