İkonografik görsellerin anlam ve sembolleri üzerine sanat temelli eğitim araştırma yöntemi : A/r/tografi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
İnce, Metin
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Dağlıoğlu, Aysel
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Kişisel sanatsal sorgulamalar çerçevesinde görsel kültürel kodlar barındıran Kapadokya kiliselerinde yer alan "İkonografik görsellerin anlam ve sembolleri" uygulama odaklı sanat temelli bir eğitim araştırma yöntemi olan A/r/tografi yöntemiyle incelenmiştir. Sanat eğitimi uygulamaları içeren A/r/tografi yöntemi ile katılımcının farklı disiplinleri işe koşarak tezin konusu kapsamında görselleri yorumlaması üzerine bir çalışma oluşturulmuştur. Kapadokya kiliselerinde yer alan ikonografik görsellerin anlam ve sembolleri göstergebilimsel analiz yöntemiyle "Alıntılama tasarımı" bölümünde yorumlanmıştır. Elde edilen veriler ve verilere yönelik sorgulama süreci yapısökümsel okumalarla "Gösterilmeyen'in tasarımı" bölümünde tasarım süreciyle yansıtılmıştır. Sonrasında ise ikonografik görsellerin anlam ve sembollerine yönelik etkilenimler ve yönelimler yaşayan sorgulamalarla "Kavrayış" bölümünde anlamlandırılmıştır. Araştırmanın amacına uygun şekilde A/r/tografi yönteminin sanatçı (artist), araştırmacı (researcher) ve öğretmen/öğrenen (teacher) kimliklerinin çalışmadaki katkıları kavrayış bölümünün alt başlıklarında ifade edilerek açığa çıkarıldığı düşünülmektedir. Araştırmanın hem katılımcısı hem de araştırmacısı olma deneyiminin aktarıldığı bu çalışmada bahsedilen kimliklerin süreç içerisinde iç içe geçmeleriyle hem sanatsal sorgulamalarla tasarım yaparken hem de araştırma yaparken tasarlama süreçleri birlikte işe koşulmuştur. Bu sayade araştırmada görsel kodlar barındıran görsellerin sorgulanmasıyla sanat eğitimi çerçevesinde öğretici bir süreç olduğuna yönelik bulgular elde edilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26898Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [157]