İlkokullarda uzaktan eğitim yoluyla okuma ve okuduğunu anlama : bir durum çalışması
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Boyacı, Şerife Dilek
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yalabık, Buse
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Araştırmanın amacı, uzaktan eğitim yoluyla gerçekleştirilen ilkokul 4. sınıf Türkçe derslerindeki okuma ve okuduğunu anlama etkinliklerinin nasıl yürütüldüğünün ve söz konusu sürece ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinin durum çalışması modelinde bütüncül tek durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında Eskişehir ili Tepebaşı ilçesindeki bir ilkokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırma, COVID-19 salgını nedeniyle uzaktan eğitim yoluyla 4. sınıfta öğrenim gören 28 öğrenci ve sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri; katılımcı gözlem, ses kayıtları, öğretmen ve öğrencilerle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Toplanan veriler, betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda gözlenen derslerin Türkçe ders planının beş aşamasına uygun olarak yürütüldüğü görülmüş ve okuma ve okuduğunu anlamaya yönelik yapılan etkinlikler okuma öncesi, okuma sırası ve okuma sonrası olarak incelenmiştir. Araştırmada hem gözlem süreci hem de öğrenci ve öğretmen görüşleri incelendiğinde yaşanan sorunlar belirlenmiştir. Öğrenme ortamıyla ilgili sorunlarda; bağlantı sorunu, uzaktan eğitim aracında ortama karışan dış ses/ortam sesleri, süre sınırı, vb. yer almaktadır. Okuma becerisiyle ilgili sorunlarda; okuma sırasında yapılan vurgu ve tonlama hatası, kelime ya da satır atlama, duraklama, hatalı okuma, vb. bulunmaktadır. Uzaktan eğitim, Türkçe dersleri ve okuma etkinlikleri konularına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri paylaşılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27032Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans [24]