Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin Türkçe okuma-anlama ve yazma becerilerinin eğitsel dijital oyun destekli öğretim etkinlikleri ile geliştirilmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Boyacı, Şerife Dilek
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Güner Özer, Mediha
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın genel amacı A1 düzeyinde Türkçe öğrenen yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin ikinci dil olarak Türkçe okuma-anlama ve yazma becerilerinin eğitsel dijital oyun destekli öğretim etkinlikleri ile nasıl geliştirilebileceğini ortaya koymaktır. Eylem araştırması desenine göre tasarlanan araştırmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılarak belirlenmiştir. Bu kapsamda araştırma, A1 düzeyi Türkçe okuma-anlama ve yazma becerilerinde sorun yaşayan 10 yabancı uyruklu ilkokul öğrencisi ile yürütülmüştür. Öğrencilerin Türkçe okuma-anlama ve yazma becerilerini eğitsel dijital oyun destekli öğretim etkinlikleri ile geliştirmeye yönelik toplam altı eylem döngüsü gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak kişisel bilgi formu, okuma-anlama başarı testi, yazma becerisi değerlendirme rubriği, araştırmacı günlüğü, öğrenci ürünleri, gözlem, kontrol listeleri, görüşme formları ve geçerlik komitesi ses ve video kayıtları kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri ilişkili örneklemler için t testi ve puanlayıcılar arası uyuşumu göstermek için kullanılan Kendall W Testi ile analiz edilmiştir. İlişkili örneklemler için t testinden elde edilen sonuçlar için etki büyüklüğü hesaplanmıştır. Nitel veriler ise tematik analiz yöntemi ile çözümlenmiş olup analiz için NVivo 12 programı kullanılmıştır. Araştırmada eğitsel dijital oyun destekli öğretim etkinlikleri ile gerçekleştirilen eylem döngüleri sonucunda A1 düzeyi okuma-anlama ve yazma becerilerinde sorun yaşayan 10 öğrencinin ikinci dil olarak Türkçe okuma-anlama ve yazma becerilerinin gelişim gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27074Koleksiyonlar
- Doktora [12]